Неділя, 17 лютого 2019 |

Новини

Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради, управлінням праці та соціального захисту населення приділяється постійна увага вирішенню проблеми дотримання законодавства з оплати праці на підприємствах, установах, організаціях м. Ірпеня та селищ. З метою впливу на підприємства-боржники щодо якнайшвидшого погашення заборгованості із виплати заробітної плати та своєчасності розрахунків з працівниками, керівники підприємств запрошуються на засідання міської тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат та доповідають про вжиті заходи щодо ліквідації заборгованості із виплати заробітної плати та обов’язкових платежів до соціальних фондів. З початку 2015 року проведено 7 засідань міської комісії, заслухано звіти 31 керівника підприємств про причини виникнення заборгованості із заробітної плати, сплати податків до бюджету, внесків до Пенсійного фонду України та заходи, що вживаються для її ліквідації. На засідання міської комісії постійно запрошуються арбітражні керуючі підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство Арбітражним керуючим рекомендовано активізувати роботу щодо погашення всіх заборгованостей підприємств-боржників, що внесено до вимог кредиторів. Встановлений жорсткий контроль за зобов’язанням керівників своєчасно сплачувати обов’язкові платежі до бюджету та Пенсійного фонду України, не допускати заборгованості із виплати заробітної плати працівникам.

Спеціалістами управління праці та соціального захисту населення проводиться щотижневий моніторинг стану виплати заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях м.Ірпеня та селищ, здійснюється контроль за своєчасним та гарантованим державою мінімальним розміром оплати праці. З початку 2015 року надіслано листи керівникам 20 підприємств регіону з проханням надати інформацію про стан виплати заробітної плати та додержання на підприємстві мінімальних гарантій оплати праці.

У разі виявлення порушень законодавства про оплату праці інформація передається до територіальної державної інспекції з питань праці та прокуратури м.Ірпеня для вжиття заходів адміністративного впливу до порушників трудового законодавства.

Внаслідок вжитих заходів станом на 01.07.2015 року згідно з оперативними даними заборгованість із виплати заробітної плати на підприємствах, в установах та організаціях м.Ірпеня та селищ відсутня.

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», протоколу № 7 засідання колегії Київської облдержадміністрації від 30.07.2009р. та з урахуванням листа Міністерства соціальної політики України від 27.07.2009р. №909/0/15 – 09/021, розпорядженням міського голови від 14.10.09р. №306 утворена робоча група з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення. Розпорядженням міського голови №331 від 16.09.2011р. внесено зміни до Положення про робочу групу.

Протягом 2015 р. проведено чотири засідання робочої групи за участю голови робочої групи.

На засіданнях розглядались питання про недопущення випадків виплати заробітної плати працівникам нижче встановленого законодавством мінімального рівня.

Також на засіданнях робочої групи було заслухано пояснення 20 керівників підприємств, установ та організацій щодо виплати заробітної плати працівникам нижче встановленого законодавством мінімального рівня. Членами робочої групи встановлено контроль за зобов’язанням керівників щодо своєчасної виплати заробітної плати та сплати податків до бюджету, підвищення рівня заробітної плати, а також недопущення використання праці без належного оформлення трудових відносин з працівниками.

З метою посилення державного контролю за додержанням законодавства про оплату праці спеціалістами Ірпінської ОДПІ проводяться перевірки суб’єктів господарювання щодо правильності нарахування, повноти та своєчасності перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

З початку 2015р. проведено перевірки 6 юридичних осіб та 24 фізичних осіб-підприємців. За результатами перевірок донараховано ПДФО в сумі 640,1 тис.грн. та ЄСВ в сумі 592,1 тис.грн.

Членами робочої групи проводиться інформаційно-роз'яснювальна робота серед населення, на підприємствах, серед фізичних осіб-підприємців щодо переваг отримання легальних доходів (сплати податку на доходи фізичних осіб і внесків до відповідних фондів). На сторінках газети «Ірпінський вісник» надруковано статті «Боротьба з виплатою заробітної плати в конвертах триває», «За невиплату зарплати – до адміністративної або кримінальної відповідальності», «Одне з найголовніших завдань податківців – легалізація зарплати», «У фокусі уваги – легалізація заробітної плати», «Зарплата в «конвертах» - проблема суспільства».

Управління праці та соціального захисту населення

ІНФОРМАЦІЯ конкурсної комісії з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства та окремими громадськими діячами в галузі культури, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка з міського бюджету. Фінансування за рахунок коштів Програми  «Реалізація культурно-мистецьких проектів у місті Ірпені, розроблених інститутами громадянського суспільства та окремими громадськими діячами в галузі культури на 2015 рік» отримують такі проекти:

 

 

№ з/п

Назва програми

Кошти тис. грн.

 1

Проект «Екологічний фестиваль»

15,0

 2

Проект «Драматичні вистави; театральні читання та лекторії»

10,0

 3

Проект «Літературна алея»

5,0

 4

Проект «Театр автора»

12,0

 5

Проект «Інформаційно-іміджевий каталог «Ірпінь від І до І»

20,0

 6

Проект «Професіонали в мистецтві»

8,0

 7

Проект «Дізнайся та долучайся»

20,0

 8

Проект «Третій еко-культурний фестиваль «Ліс рук»

10,0

 

 

 

2 серпня 2015 року о 23 годині буде призупинено роботу Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) та прийом декларацій з ПДВ.

Функціонування ЄРПН та прийом декларацій буде відновлено після завершення технічних робіт, але не пізніше 00 годин 00 хвилин 04 серпня 2015 року (4-го робочого дня після дня набрання чинності Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість».

Ірпінська ОДПІ

Нещодавно  Ірпінська ОДПІ провела черговий семінар для платників податків на якому розглядались актуальні питання електронного адміністрування ПДВ, єдиного соціального внеску та застосування РРО.

Відкрила семінар, заступник начальника Ірпінської ОДПІ  Людмила Ступак, яка відмітила, що суб’єктам господарювання в наш час дуже важливо вправно орієнтуватися у законодавчому просторі, саме цим, обумовлена необхідність проведення семінарів та зустрічей з платниками податків по роз’ясненню діючого законодавства.

У ході зустрічі фахівці Ірпнської ОДПІ особливу увагу приділили основним змінам в податковому законодавстві, які вступили в силу з 1 липня поточного року: електронне адміністрування  ПДВ, торгівля пивом.

Податківці розповіли про особливості нарахування єдиного соціального внеску у разі праці найманих працівників  неповний робочий день або  сумісництвом, терміни подання та порядок заповнення звітності з ЄСВ.

Поміж інших були розглянуті питання сплати акцизного податку з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, щодо мінімальних цін та ліцензування.

Наприкінці семінару лектори надали змістовні відповіді на запитання учасників семінару згідно чинного законодавства.

Ірпінська ОДПІ 

У період з 01.08.2015р. по 31.08.2015р. в м. Ірпінь буде проводитись профілактичне обслуговування газових приладів згідно з графіком затвердженим у Києво-Святошинській ФЕГГ та «Правил безпеки систем газопостачання України» згідно п.4.5, п.4.5.6, п.4.5.11.

Профілактичний огляд проводиться слюсарями ВБГО (внутрішньо-будинкового газового обладнання) та включає такі роботи:

- перевірка на щільність газопроводів, газових приладів та апаратів за допомогою газу під робочим тиском приладовим методом або мильною емульсією;

- ліквідація виявлених витоків газу;

- перевірка відповідності установки газових приладів, прокладання газопроводів та побудови приміщень вимогам проекту і діючих нормативних актів;

- перевірка наявності вільного доступу до газопроводів та газових приладів, а також у підвали та на горища, де прокладені газопроводи;

- перевірка димових та вентиляційних каналів на наявність тяги;

- розбирання, очистка від залишків корозії і мастила та змащування всіх запірних пристроїв, установлених на газопроводах та газових приладах;

- перевірка працездатності газової апаратури, пальників, автоматичних пристроїв, їх очистка, налагодження та регулювання;

- очистка теплообмінних апаратів від сажі та окалини;

- дрібний ремонт газової апаратури і приладів;

- інструктаж абонентів з правил користування встановленими побутовими газовими приладами та апаратами;

- відключення несправних приладів;

- відключення газових приладів встановлених незаконно або з порушенням правил безпеки;

- перевірка виконання усунень порушень раніше виявлених. Абоненти, які не усунули порушення будуть відключені від газопостачання.

Начальник Ірпінської дільниці Києво-Святошинської ФЕГГ

ПАТ «Київоблгаз»

Писанко Р.В.

Ірпінська міська рада терміново формує бригаду будівельників для виконання заходів з будівництва інженерних споруд в Донецькій та Луганській областях з оплатою праці до 500 грн. в день. Запрошуємо до співпраці добровольців, волонтерів, представників громадських організацій.

За детальною інформацією звертатись за тел. (04597) 61-362, (067) 447-08-57 (контактна особа – Олександр).

З метою запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів з  26.04.2015 р. почав діяти новий Закон України від 14.10.2014 №1700-VII «Про запобігання корупції». Серед превентивних антикорупційних заходів-вимоги щодо підвищення прозорості діяльності високопосадовців, зокрема, шляхом гарантування доступу суспільства до інформації щодо заходів запобігання корупції, декларацій посадових осіб, реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Основним нововведенням закону є створення Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Цей відкритий он-лайн-ресурс дозволятиме вільний перегляд, копіювання, друк відомостей із декларацій усіх чиновників, а також зможе вільно завантажуватися і використовуватися у форматі «відкритих даних». 

Перелік суб’єктів, які мають задекларувати свої статки,  суттєво не змінився. Проте детальніше визначено категорії відомостей, які мають бути відображені у заповнених деклараціях (ст.46 р.VII Закону).

Суб’єктам господарювання слід звернути увагу на те, що за порушення антикорупційного законодавства до відповідальності можуть бути притягнуто також юридичні особи, у зв’язку з чим, до реєстру відтепер також мають вноситися та бути загальнодоступними відомості про юридичну особу, до якої застосовано заходи кримінально-правового характеру.

Роль суспільства у боротьбі з корупцією закріплена у р.VIII Закону шляхом запровадження інституту викривачів. Держава заохочує громадян до викриття інформації про корупційні злочини і гарантує їм захист. Якщо існує загроза здоров’ю, життю чи майну викривачів або їх близьких осіб внаслідок повідомлення ними про корупційне правопорушення, правоохоронні органи можуть застосувати відповідні заходи, передбачені Законом України від 23.12.1993р. №3782-XII «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві». Гарантії захисту від звільнення та інших негативних заходів впливу на викривачів наголошені у п.3 ст.53 Закону України «Про запобігання корупції».

Крім того, Закон зобов’язує уповноважені органи держави розглядати анонімні звернення про антикорупційні правопорушення в 15-денний термін та вживати заходів для їх припинення (п.5 ст.53 Закону), якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

Безперечно, Закон розширив можливості щодо здійснення громадського контролю у сфері боротьби з корупцією, значно спростивши доступ громадян до даних із декларацій чиновників та інших відомостей, що пов’язані з дотриманням службовцями антикорупційних вимог. Разом з тим, втілення передбачених законодавчих гарантій великою мірою залежить і від активності громадянського суспільства у використанні нових інструментів доступу до інформації.

Ірпінська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області нагадує, що електронний антикорупційний сервіс «Пульс» - гаряча лінія, зателефонувавши  до якої за номером (044) 284-00-07 громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників органів ДФС України.

Ірпінська ОДПІ

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505 “Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 80, ст. 2271, № 85, ст. 2411; 2015 р., № 11, ст. 280, № 21, ст. 583, № 32, ст. 920) зміни, що додаються.

ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2015 р. № 427

ЗМІНИ, 
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505

1. Доповнити постанову пунктом 3-1 такого змісту:

“3-1. Визначити публічне акціонерне товариство “Державний ощадний банк України” уповноваженим банком, який відкриває та обслуговує поточні рахунки, на які зараховується грошова допомога, а також який приймає документи, необхідні для призначення грошової допомоги у разі відкриття поточного рахунка (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо виплата грошової допомоги раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку).”.

2. У Порядку надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженому зазначеною постановою:

1) пункт 2 доповнити абзацами такого змісту:

“Грошова допомога виплачується шляхом перерахування на поточний рахунок, відкритий відповідно до цього Порядку безоплатно в установі уповноваженого банку.

Уповноважений банк приймає від уповноваженого представника сім’ї документи, необхідні для отримання грошової допомоги у разі відкриття поточного рахунка (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо виплата грошової допомоги раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку).”;

2) абзац сьомий пункту 3 викласти у такій редакції:

“Для призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк уповноважений представник сім’ї подає до уповноваженого органу або установи уповноваженого банку (у випадку, передбаченому пунктом 5 цього Порядку) заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, а також пред’являє довідки всіх членів сім’ї про взяття на облік осіб, які переміщуються, строк дії яких продовжено на наступний період.”;

3) у пункті 5:

абзац перший викласти в такій редакції:

“5. Для отримання грошової допомоги (у тому числі у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку) уповноважений представник сім’ї звертається за фактичним місцем проживання (перебування) сім’ї до установи уповноваженого банку для відкриття в установленому порядку поточного рахунка, пред’являє паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу, та подає на адресу уповноваженого органу відповідну заяву про надання грошової допомоги (для призначення грошової допомоги вперше) або заяву, в якій повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги (у разі призначення грошової допомоги на наступний шестимісячний строк, якщо її виплата раніше не здійснювалася через установи уповноваженого банку). З метою визначення дати, часу та адреси подання заяви уповноважений представник сім’ї звертається у контакт-центр уповноваженого банку.”;

абзац восьмий виключити;

абзац тринадцятий викласти в такій редакції:

“До заяви додається копія свідоцтва про одруження, копії свідоцтв про народження дітей, засвідчені власним підписом уповноваженого представника сім’ї, письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї та згода на обробку персональних даних, а також письмовий дозвіл на розкриття уповноваженим банком інформації, що містить банківську таємницю, щодо поточного рахунка, відкритого уповноваженому представнику сім’ї в установі уповноваженого банку.”;

доповнити пункт абзацами такого змісту:

“До заяви, в якій уповноважений представник сім’ї повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги, додаються копії документів, визначених в абзаці сьомому пункту 3 цього Порядку, засвідчені підписом уповноваженого представника сім’ї.

Взаємодія уповноваженого банку та Мінсоцполітики, а також уповноважених органів з метою виконання цього Порядку здійснюється на підставі укладеного між уповноваженим банком та Мінсоцполітики договору про взаємодію. Обмін інформацією між Мінфіном та уповноваженим банком з метою виконання цього Порядку здійснюється на підставі укладеного між уповноваженим банком та Мінфіном договору про взаємодію.

Установа уповноваженого банку відкриває уповноваженому представнику сім’ї поточний рахунок та не пізніше трьох робочих днів з дати відкриття зазначеного рахунка надсилає його заяву про призначення грошової допомоги (заяву, в якій уповноважений представник сім’ї повідомляє про відсутність змін, що впливають на призначення грошової допомоги) разом з документами, що додаються до неї, відповідному уповноваженому органу із супровідним листом, в якому зазначаються реквізити поточного рахунка. У разі коли від установи уповноваженого банку надійшла заява про призначення грошової допомоги, до якої не додано всіх необхідних документів, передбачених пунктом 5 цього Порядку, уповноважений орган надсилає уповноваженому представнику сім’ї повідомлення про перелік документів, які необхідно подати додатково.”;

4) абзац третій пункту  9 викласти в такій редакції:

“Грошова допомога перераховується уповноваженими органами на рахунки відповідних установ уповноваженого банку. Установи уповноваженого банку протягом трьох робочих днів після надходження коштів на зазначені рахунки перераховують такі кошти на банківські (поточні) рахунки відповідних уповноважених представників сім’ї.”;

5) абзац другий пункту 11 викласти в такій редакції:

“Суми грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, повертаються уповноваженим представником сім’ї на вимогу уповноваженого органу”.

З січня 2015 року оподаткування пасивних доходів зазнало певних змін, запроваджених Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

«Пасивні доходи» - це, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок (п.п. 167.5.3 п. 167.5 ст.167 Кодексу) і згідно з п.п. 164. 2.8  п. 164. 2 ст. 164 Кодексу такі доходи включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (крім зазначених у п.п. 165. 1.41 п. 165. 1 ст. 165 Кодексу).

Так, з 1 січня поточного року ставку оподаткування доходів у вигляді процентів підвищено з 15% до 20% від суми нарахованих процентів (п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст.167 Кодексу).

Підпунктом 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 Кодексу визначено, що податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування. Тобто, фінансові установи, у тому числі банки та кредитні спілки, при нарахуванні доходів у вигляді процентів зобов’язані самостійно утримувати з таких нарахованих доходів податок на доходи фізичних осіб та перераховувати його до бюджету.

Поряд з оподаткуванням доходів у вигляді процентів податком на доходи фізичних осіб, такі доходи оподатковуються військовим збором.

Так, відповідно до п.п.1.1 п.161 підр.10 р.XX Кодексу платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, а саме фізичні особи - резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу (п.п.1.2 п.161 підр.10 р.XX Кодексу). Об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. Доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок оподатковуються за ставкою 1,5 відсотка об’єкта оподаткування (п.п.1.3 п. 161 підр.10 р.XX Кодексу).

Слід зазначити, що п.161 підр.10 р.XX Кодексу продовжено оподаткування доходів військовим збором до набрання чинності рішенням 
Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України.

Ірпінська ОДПІ ГУ ДФС у Київській області нагадує платникам податків - отримувачам доходів у вигляді процентів, які нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунку, що такі доходи включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та під час їх нарахування оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 20 відсотків і військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. При цьому основна сума вкладу не є об'єктом оподаткування.

Ірпінська ОДПІ

Пенсія у зв”язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім”ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або осіб, які померли (загинули) в період проходження строкової військової служби незалежно від тривалості страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв”язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника чи ні, з дня, що настає за днем смерті годувальника, якщо звернення про призначення такого виду пенсії надійшло протягом 12 місяців з дня смерті годувальника. Якщо цей термін пропущений, то пенсія призначається з дня звернення за її призначенням.

Батьки і чоловік ( дружина ) померлого, які не були на його утриманні, мають право на пенсію у зв”язку  з втратою годувальника, якщо втратили джерело засобів до існування.

Непрацездатними членами сім”ї вважаються:

  • чоловік ( дружина ), батько, мати, якщо вони є інвалідами або досягли пенсійного віку, передбаченого ст.26 Закону України “Про загальнообов”яз-

кове державне пенсійне страхування”;

  • діти ( у тому числі діти, які народилися до закінчення 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років.

Діти, які навчаються за денною формою навчання у вищих навчальних закладах І- ІV рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладах, до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, та діти-сироти – до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні;

  • чоловік ( дружина ), а в разі їх відсутності – один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною померлого годувальника до досягнення нею 8 років.

До членів сім”ї, які вважаються такими, що були на утриманні померлого годувальника, відносяться непрацездатні особи, якщо вони :

  • були на повному утриманні померлого годувальника;
  • одержували від померлого годувальника допомогу, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування.

          Члени сім”ї померлого годувальника, для яких його допомога була постійним і основним джерелом засобів до існування, але які й самі одержували пенсію, мають право, за бажанням, перейти на пенсію у зв”язку з втратою годувальника.         

           Положення цього Закону, що стосуються сім”ї померлого, відповідно поширюються і на сім”ю особи, визнаної безвісно відсутньою або оголошеною померлою у встановленому законом порядку. Якщо померла особа не була застрахованою за Законом України “Про загальнообов”язкове державне пенсійне страхування” або на день смерті не мала страхового стажу, необхідного для призначення пенсії по інвалідності, такій особі призначається державна соціальна допомога.

       Якщо годувальник помер внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, пенсія призначається за Законом України “Про загальнообов”язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності”.

        У таблиці наведено категорії осіб, які належать до непрацездатних членів сім”ї померлого, та умови, за яких вони вважаються такими, що перебували на утриманні годувальника:

  Категорія  осіб

         Умова

             Особливості призначення пенсії

 

Чоловік (дружина),

батько, мати померло-

го годувальника

 

Вони є інвалідами

Пенсію призначають, якщо зазначені особи:

- були на повному утриманні померлого;

- одержували від нього допомогу, що була для них

постійним і основним джерелом засобів до існування;

- не були на утриманні померлого, але у зв”язку з його смертю втратили джерело засобів до існування

(таку втрату встановлюють у судовому порядку)

 

Вони досягли пен-

сійного віку(чол.-60

років, жін.-55років)

 

Діти померлого году-

вальника (у тому числі діти, які наро- дилися не пізніше 10 місяців з дня його смерті)

 

 

Їм не виповнилося

18 років

  1. Пенсію призначають незалежно від того, чи були

вони на утриманні померлого.

  1. Право на пенсію зберігається, навіть, якщо дітей

буде усиновлено.

  1. Усиновлені діти мають право на пенсію нарівні з

рідними.

  1. Пасинок (падчерка) мають право на пенсію нарівні

з рідними дітьми,якщо вони не одержували алімен-

тів від батьків.

 

Незалежно від віку,

якщо вони стали

інвалідами до 18 ро-

ків

Діти померлого стар-

ші 18 років, які навчаються за денною формою навчання у  вищих навчальних

закладах I-IV рівнів

акредитації та профе-

сійно-технічних нав-чальних закладах

 

 

До закінчення ними

навчальних закла-

дів, але тільки до

досягнення ними

23 років

  1. Пенсію призначають незалежно від того,чи були вони на утриманні померлого.
  2. З 1 січня 2004 року не мають права на призначен-

ня пенсії у зв”язку із втратою годувальника діти

померлого у віці старші за 18 років, які навчаються

у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації з вечірньою та заочною формою навчання, навіть за умови, що в цей період вони не

працюють. 

 

Діти-сироти (у яких

померли обоє батьків)

До досягнення

ними 23 років неза-

лежно від того, нав-

чаються вони чи ні

 

Пенсію призначають незалежно від того, чи були

вони на утриманні  обох чи лише одного з померлих

батьків.

 

Чоловік (дружина), а за їх відсутності - один

з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабу-

ся померлого годува-

льника

Незалежно від віку

і працездатності,

якщо він (вона) не

працюють та догля-

дають за дитиною

померлого годуваль-

ника до досягнення

нею (ними) 8 років

 

Пенсію призначають, якщо зазначені особи:

 - були на повному утриманні годувальника;

 - або одержували від нього допомогу, що була для

  них постійним і основним джерелом засобів до

  існування.

Пенсія  у зв”язку із втратою годувальника призначається одна на всіх членів сім”ї, які мають право на неї, і розподіляється між непрацездатними членами сім”ї рівними частками. За бажанням пенсіонера може бути виділено його частку пенсії, яка виплачуватиметься окремо. Пенсія у зв”язку із втратою годувальника призначається на весь період, протягом якого член сім”ї померлого годувальника вважається непрацездатним, а членам сім”ї, які досягли пенсійного віку – довічно.

Розмір пенсії у зв”язку із втратою годувальника визначається у такому порядку:

 

  Кількість непрацездатних

           членів сім”ї

                                   Розмір пенсії

                      1

      50% пенсії за віком померлого годувальника

 

               2 і більше

    100% пенсії за віком померлого годувальника

 

Дітям-сиротам пенсія у зв”язку із втратою годувальника призначається, виходячи з розміру пенсії за віком кожного з батьків.

Крім того,  згідно постанови Кабінету Міністрів України від 26 березня 2008 року №265 “Деякі питання пенсійного забезпечення громадян”, у разі, коли щомісячний розмір пенсійних виплат ( з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, суми індексації, та ін. доплат до пенсій, встановлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає в осіб, яким призначено пенсію у зв”язку із втратою годувальника, на одного непрацездатного члена сім”ї  100%, на двох – 120%, на трьох і більше – 150% прожиткового мінімуму, встановленого законом для осіб, які втратили працездатність, таким особам надається щомісячна державна адресна допомога до пенсії  у сумі, що не вистачає до зазначених розмірів.

Додатково повідомляємо, що у зв”язку з набранням чинності 1 січня 2006року Закону України “Про внесення змін до ЗУ”Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”, інваліди з дитинства та діти-інваліди мають право на одночасне призначення та виплату пенсії в разі втрати годувальника (якщо має право на її призначення) органами управлінь Пенсійного фонду та державної соціальної допомоги відповідно до Закону України ”Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” регіональними управліннями праці та соціального захисту населення.

Державна соціальна допомога призначається з дня звернення за її призначенням. Для цього до управління необхідно надати наступні документи:

  1. Заява про призначення державної соціальної допомоги.
  2. Паспорт заявника(інваліда з дитинства,одного з батьків дитини-інваліда, опікуна, піклувальника), копія та оригінал.
  1. Свідоцтво про народження дитини-інваліда, копія та оригінал.
  2. Ідентифікаційний код заявника.
  3. Довідка про місце проживання батьків, усиновителів, опікуна,піклувальника та дитини-інваліда.
  4. Довідка з місця навчання дитини-інваліда.
  5. Відомості про роботу інваліда з дитинства.
  6. Довідка медико-соціальної експертизи або медичний висновок, видані у встановленому порядку.
  1. Довідка з Пенсійного фонду про припинення виплати пенсії по інвалідності та призначення пенсії в разі втрати годувальника.
  2. Рахунок банку, на який буде перераховуватись допомога.

 Якщо з заявою звертається опікун або піклувальник, то подається також копія рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування. Один з непрацюючих батьків,усиновителів, опікун чи піклувальник, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом віком до 18 років, додатково подають довідку про те, що вони не працюють та не займаються підприємницькою діяльністю.

Новини

Анонси

 

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт за 3 роки

Звіт

Секретар ради інформує

munvarta

munvarta

munvarta

Юстиії

декларування

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ірпінського регіону на період до 2020 року

Громадська рада


«АСОЦІАЦІЯ МАЛИХ МІСТ УКРАЇНИ»

Молодіжна громадська рада

ПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну

 

Календар подій

Ірпінський вісник