Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника-це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника. Якщо посадовою інструкцією працівника передбачено виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то ці обов’язки він виконує без видання окремого наказу та без доплат.
Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника і на підставі наказу де визначається перелік робіт, які тимчасово виконуються.
За виконання обов’язків працівнику доплачують, розмір доплати установлюється на умовах передбачених колективним договором. Розмір доплати залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник в наказі про покладення на працівника обов’язків тимчасово відсутнього працівника, працівник отримує заробітну плату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає та доплату-за наказом про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.
Виконання обов’язків іншим працівником припиняється у день виходу на роботу працівника, обов’язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов’язків не видається.