Неділя, 18 серпня 2019 |

Новини

 3 лютого 2015 року голова Київської облдержадміністрації Володимир Шандра взяв участь у нараді керівників відділів та установ, підприємств, селищних голів з питань забезпечення життєдіяльності міста та селищ.

Очільник області заслухав керівників комунальних підприємств. Вони звернулися з проханнями. Зокрема, йшлося про відсутність землі для очищення води. КП «Ірпіньводоканал» не лише подає воду в Ірпінь, Бучу, Ворзель, Гостомель, а й перекачує стоки до київської каналізаційної мережі. Внаслідок деяких змін у кадастровій карті Державне агентство земельних ресурсів забрало кілька гектарів землі, які призначалися для очисних споруд. Губернатор пообіцяв розібратися. Скаржилися і на роботу РЕСу. На що Володимир Шандра просив з розумінням поставитися до сьогоднішніх умов, у яких перебуває держава.


Говорили про фінансову сферу. В Ірпеня перед Державною казначейською службою, наприклад, заборгованостей немає, але якість роботи казначейства з регіоном залишає бажати кращого. Голова Київської ОДА сказав, що посприяє у вирішенні цього питання.

Також просили залишити місту приміщення, які колись належали ліквідованій «Ірпіньтепломережі» і будувалися за рахунок міста. Сьогодні вини є володінням організації «Друк», але їх планують виставити на аукціон. Володимир Миколайович пообіцяв розглянути і це питання.

Йшла мова й про ситуацію в країні. Володимир Шандра акцентував увагу присутніх на необхідності впровадження реформ, розвитку міста Ірпеня в сфері надання послуг, напрацювання шляхів збільшення фонду розвитку міста. За словами голови Київської ОДА, 2015 рік має бути ключовим для нашої країни й Київщини загалом. По-перше, ми маємо виграти війну, по-друге, розвивати регіон, впроваджувати реформи з метою покращення рівня життя громадян.

3 лютого 2015 року голова Київської облдержадміністрації Володимир Шандра провів особистий прийом громадян у виконавчому комітеті Ірпінської міської ради. Питання, з якими до губернатора звернулися громадяни, здебільшого стосувалися землі, соціального захисту, комунального господарства та благоустрою територій.

Такі особисті звернення до очільника області дозволяють відтворити реальну картину в регіоні та ефективно вирішувати питання, які є важливими для людей.

На прийомі у голови Київської ОДА загалом побувало понад тридцять громадян. Жодне зі звернень не залишилося поза увагою очільника області Володимира Шандри та міського голови Володимира Карплюка.

  Очільник області особистий прийом громадян проводив в Ірпені
 

Голова Київської обладміністрації Володимир Шандра під час відвідин Ірпеня зіткнувся з чималою кількістю місцевих проблем, вирішення яких залежить саме від обласних структур. З одним із болючих питань до нього напряму звернувся мер Ірпеня Володимир Карплюк.

Ірпінь, як і багато населених пунктів, що розташовані під Києвом, залежні в сенсі водовідведення від столичної станції Бортничі. Проте є напрацьовані проекти, спрямовані на розвиток міста, а значить – на автономію з водовідведенням, це, зокрема, будівництво своєї станції очистки. Однак спливла велика проблема. Гектар території поряд з об’єктами «Ірпіньводоканалу», який місто планувало використати для облаштування очисних споруд, був «відрізаний» обласним Держкомземом. Для Приірпіння це стратегічно дуже важлива річ. Тому потрібно ситуацію виправити, причому оперативно, інакше в найближчий період Ірпінь не здатний буде «вмотивувати» необхідну кількість коштів на спорудження очисної станції.

Начальник «Ірпіньводоканалу» Віктор Коваленко зазначив, що ще у 80-ті роки було розроблено проект водовідведення, тож певні земельні ділянки були заброньовані під будівництво нових насосних станцій. Із розвалом Союзу ці напрацювання померли. Згодом акти на відведені землі не були перереєстровані.

Тож місто собі жило і «свою» землю вважало своєю, тим паче, що матеріали «Ірпіньводоканалу» щодо очисних споруд останні три роки перебували в Ірпінському відділі Держкомзему. Та у грудні 2013 р. «водоканалівці» побачили документ, за яким гектар землі було «відчикрижено». А по ньому проходять чотири колектори: два — у напрямку Києві й два — в бік Стоянки. Будувати там оселі неможливо, ця земля заброньована під будівництво очисних споруд. Фахівці в цьому напрямку працюють, уже технології вибрали. Для нашого регіону в перспективі потрібно буде перекачувати каналізацією 25 тис. м3 (нині ця цифра становить 10-12 тис. м3). Для відповідних споруд потрібно до 3 га землі. Та один гектар відібрано.

Міський голова Володимир Карплюк зауважив: «Цією землею завжди користувалося місто і ніколи не йшлося, що Ірпінь до неї не має стосунку. Але виходить так, що завдяки зсуву по кадастровій карті міліметр праворуч – міліметр ліворуч, випадають гектари землі. Хтось цим «казусом» скористався».

Ще один абсурд. До категорії стратегічних об’єктів належить п’ять напільних колекторів у районі річки Буча. Там земля теж розпайована, відведена. А ті колектори розвантажують Бучу, Ірпінь, Гостомель.

Володимир Шандра відреагував таким чином: «Наскільки я бачу, є порушення чинного законодавства. Тому має бути звернення «Ірпіньводоканалу» до мене або краще – відразу до прокуратури.

Щодо територіальних меж і громад, які проживають біля кордонів міста Київ, скажу наступне. Нині створена робоча комісія з представників Києва та області. З одного боку, ми розуміємо, що Київ – це столиця, вона має розвиватися, це місто з особливим статусом. З іншого — ми усвідомлюємо, що є область, де живуть такі ж люди. Тож мають бути зрозумілі правила гри. Комісія пройшла по всіх питаннях (зокрема по межах територій, водозаборах, каналізації), ми знайшли компроміс і рухаємося далі. Давайте разом підбивати підсумки роботи цієї комісії, щоб ухвалити правильні рішення.

Зазначу, що за всі роки не тільки незалежності, але й існування Києва, його межі не були затверджені. Це погано і для Києва, і для області, дуже багато землі столиця вважає своєю, а вона фактично належить області. Ми маємо її розділити і це зафіксувати. Це перше.

Друге. Існує безліч грантів і кредитів, зокрема завдяки Світовому банку реконструкцій і розвитку, тож можна вирішити багато проблем, особливо у сфері комунального господарства. Тож прошу підготувати проекти. Я готовий вийти на перемовини зі Світовим банком для того, щоб знайти «довгі» кошти під низький відсоток, щоб навести лад у тій же комунальній сфері. Ці гроші отримати абсолютно реально».

Міський голова Володимир Карплюк слушно зауважив, що було б дуже доцільно, якби з боку голови КОДА надійшло розпорядження керівнику обласного Держкомзему: без погодження з населеними пунктами тих територій, які безпосередньо перебувають у розробці генеральних планів (як у випадку з Ірпенем), земель не роздавати. Бо що відбувається? Хтось якимось чином «підловив» проріху в документах і потім діє нібито в межах чинного законодавства.

Володимир Шандра відповів: «На жаль, Держкомзем – це орган центральної виконавчої влади, він не підпорядковується обласній адміністрації. Зараз ведемо розмову, щоб була дійсно реальна децентралізація, щоби в область передали ГАСК, Держкомзем тощо. Хай вони погоджують, координують свою діяльність з іншими центральними органами, Кабінетом Міністрів, але вони мусять більше прислухалися до того, що є на землі, щоб не було так, як ви кажете – кадастрові діячі змістили на мапі міліметр праворуч – міліметр ліворуч, а там, виявляється, – гектари землі».

Володимир КОСКІН
Фото: В.Шилов

Тиждень минув із моменту відкриття в Ірпені штабу допомоги АТО, який є робочим органом із координації дій і функціонує при виконавчому комітеті Ірпінської міської ради. На сьогодні ряд нагальних питань озвучив його керівник – Василь Чмелюк.

«Ірпінь став в Україні так званою Меккою для переселенців: 2400 осіб тільки офіційно у нас тимчасово зареєстрованих, — зазначив Василь Васильович. — Є ще певна кількість незареєстрованих, і потік переселенців тільки збільшується. На гарячу лінію, що була відкрита тиждень тому, надійшло майже 115 дзвінків, з яких 80% — від переселенців. Люди перебувають у скрутному становищі, без даху над головою, без роботи. На жаль, громадські організації цим питанням не займаються, тому що це і є функція держави. Тож проблеми лягають і на наші плечі».

Василь Чмелюк просить сприяння і взаємодії у роботі: «Бачу вирішення багатьох проблем тільки за рахунок (із нашою допомогою) самоорганізації переселенців. Треба підключити в обов’язковому порядку Центр зайнятості, щоб ці безробітні люди не почали займатися злочинністю на вулицях Ірпеня і ми не мали потім проблем».
Фінансова допомога, звісно, потрібна. Із цією метою місяць тому був створений благодійний фонд “Ірпінська допомога”. Основна його мета — сприяння у таких питаннях, які виникають у мобілізованих хлопців і їхніх сім’ях. Адже якщо доставка вантажів із необхідними речами перекривалася рядом громадських організацій, то деякі аспекти не були зовсім вирішені та реалізовані.

На днях було розпорядження міського голови про перерахунок одноденного заробітку працівників бюджетних установ Ірпеня на потреби військовослужбовців із Приірпіння, які перебувають на сході України та беруть участь в АТО. «На даний момент ми маємо надходження, хоча цього, на жаль, недостатньо», – продовжує Василь Васильович. – «Однак, незважаючи на це, 12 осіб, які відправились у зону АТО, ми вже повністю одягли. Залишилося більше 10 звернень від сімей мобілізованих про забезпечення зимовим одягом».
В Ірпені також запущено процес оформлення документів про безкоштовний проїзд для учасників АТО та членів їхніх сімей, за яким вони зможуть безплатно їздити по 2 маршрутах на вибір, які забезпечують наше АТП.

Юлія БЕРЕЖКО-КАМІНСЬКА
Фото: report.if.ua

Верховною Радою ухвалено Закон України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України». На його підставі виключено абз. 5 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про правовий режим територій, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», де йшлося про зону посиленого радіоекологічного контролю.

Тому, починаючи з 1 січня 2015 р., обласний департамент соціального захисту населення не прийматиме подання райдержадміністрацій та міськвиконкомів на оформлення громадянам посвідчень: потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 4 (як уперше, так і дублікатів); дитини, яка потерпіла від Чорнобильської катастрофи серії Д (у разі, якщо вона жила чи навчалася на території зони посиленого радіоекологічного контролю менше трьох років станом на 31.12.2014); постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи категорії 1 із числа потерпілих категорії 4.

Фото: i1.poltava.to

Останнім часом до головного управління Пенсійного фонду України у Київській області та територіальних управлінь надходять звернення від «чорнобильців» щодо переведення їх з пенсії по інвалідності згідно Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» на пенсію, обчислену за іншим Законом.

Згідно з чинним законодавством особа має право одержувати один вид пенсії за її вибором.

При цьому, слушно зауважити, що постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 року № 112 (набрала чинності з 24.04.2014 р.) передбачено, що особам, які одночасно мають право на отримання надбавки, додаткової пенсії, підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до Законів України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань» і «Про соціальний захист дітей війни», таке підвищення провадиться за їх вибором за однією з підстав.
Встановлення зазначених надбавок, додаткової пенсії, підвищення до пенсії за вибором особи поширюється на пенсіонерів, які звертаються за встановленням відповідних надбавок після набрання чинності зазначеною постановою, тобто, після 24.04.2014 року.

Особам, яким такі виплати були встановлені до набрання чинності цієї постанови (до 24.04.2015 р.), їх виплата проводиться у раніше встановленому порядку.

Питання надання пільг учасникам бойових дій врегульовано Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.
Порядок надання статусу учасника бойових дій, категорії осіб та терміни їх участі (забезпечення проведення) в антитерористичній операції, а також райони антитерористичної операції визначає Кабінет Міністрів України".
Учасникам бойових дій надаються такі пільги:
1) безплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів;
2) першочергове безплатне зубопротезування (за винятком протезування з дорогоцінних металів);
3) безоплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням (щороку) або одержання компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування. 
4) 75-процентна знижка плати за користування  житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв.  метр загальної площі житла на кожну особу,  яка  постійно проживає  у  житловому  приміщенні (будинку) і має право на знижку плати,  та  додатково  10,5 кв. метра на сім'ю);
5) 75-процентна  знижка  плати  за користування комунальними послугами (газом,  електроенергією та іншими  послугами)  та скрапленим  балонним  газом  для побутових потреб в межах середніх норм  споживання.
6) 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню,  для  осіб,  які проживають у будинках, що не мають центрального опалення;
7) безплатний  проїзд  усіма  видами  міського пасажирського транспорту,  автомобільним транспортом загального  користування  в сільській  місцевості,  а  також  залізничним і водним транспортом приміського  сполучення  та  автобусами  приміських  і  міжміських маршрутів,  у  тому  числі внутрірайонних,  внутрі- та міжобласних незалежно  від  відстані  та  місця  проживання;
8)  користування  при  виході  на  пенсію (незалежно від часу виходу   на   пенсію)  чи  зміні  місця  роботи  поліклініками  та госпіталями,  до  яких  вони були прикріплені за попереднім місцем роботи; 
9) щорічне медичне обстеження і диспансеризація із залученням необхідних спеціалістів;
10) першочергове обслуговування  в  лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація;
11) виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100 процентів  середньої  заробітної  плати  незалежно  від  стажу роботи;
12) використання чергової щорічної відпустки  у  зручний  для них час, а також    одержання додаткової відпустки без  збереження заробітної плати строком до двох тижнів на рік;
13) переважне право на залишення  на  роботі  при  скороченні чисельності  чи  штату  працівників  у  зв'язку  із   змінами    в організації виробництва і праці  та  на  працевлаштування  у  разі ліквідації підприємства, установи, організації;
14)  першочергове  забезпечення  жилою  площею   осіб,    які потребують поліпшення житлових умов, та  першочергове   відведення земельних  ділянок  для  індивідуального  житлового   будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих  будинків  і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом.
15) одержання  позики  на  будівництво,  реконструкцію   або капітальний ремонт жилих будинків і подвірних будівель, приєднання їх до інженерних мереж, комунікацій, а також позики на будівництво або  придбання  дачних  будинків  і  благоустрій садових ділянок з погашенням її протягом 10 років починаючи  з  п'ятого  року  після закінчення будівництва. Зазначені позики надаються у порядку, який визначається  Кабінетом  Міністрів  України;
16)  першочергове  право  на  вступ  до   житлово-будівельних (житлових)  кооперативів,  кооперативів    по    будівництву    та експлуатації колективних гаражів, стоянок для транспортних засобів та їх  технічне  обслуговування,  до  садівницьких  товариств,  на придбання матеріалів для  індивідуального  будівництва  і  садових будинків;
17) безплатний проїзд один раз на два  роки  (туди  і  назад) залізничним,  водним,  повітряним  або  міжміським   автомобільним транспортом, незалежно від наявності залізничного сполучення,  або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами  транспорту з 50-процентною знижкою;
18)  зі  сплати  податків,  зборів, мита та інших платежів до бюджету   відповідно  до  податкового  та  митного  законодавства;
19)  позачергове  користування  всіма  послугами  зв'язку  та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних  телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів - додаткових робіт). Абонементна плата  за  користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів  від  затверджених тарифів;
20) першочергове обслуговування підприємствами, установами та організаціями    служби    побуту,    громадського     харчування, житлово-комунального господарства, міжміського транспорту;
21)  позачергове  влаштування до закладів соціального захисту населення,  а  також  обслуговування  службами соціального захисту населення   вдома.   У   разі   неможливості   здійснення   такого обслуговування    закладами    соціального    захисту    населення відшкодовуються  витрати,  пов'язані  з  доглядом за цим ветераном війни, в порядку і розмірах, встановлених чинним законодавством.
Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне  довічне  грошове утримання чи державна соціальна допомога,  що виплачується замість пенсії,  підвищуються в розмірі 25 процентів прожиткового мінімуму для  осіб,  які  втратили  працездатність.  
Щорічно до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова  грошова  допомога у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України  в  межах  бюджетних  призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Особи, на яких поширюється чинність Закону
Чинність Закону поширюється на сім'ї осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ України, які загинули або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час участі в антитерористичній операції, захищаючи незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
До членів сімей загиблих (тих, які пропали безвісти) військовослужбовців, партизанів та інших осіб, належать:
- утриманці загиблого  або  того,  хто пропав безвісти,  яким у зв'язку з цим виплачується пенсія;
- батьки;
- один з подружжя, який не одружився вдруге, незалежно від того, виплачується йому пенсія чи ні;
- діти, які не мають (і не мали) своїх сімей;
- діти, які мають свої сім'ї, але стали інвалідами до досягнення повноліття;
- діти, обоє з батьків яких загинули або пропали безвісти;

Пільги особам, на яких поширюється чинність цього Закону:
1) безплатне    одержання   ліків,   лікарських   засобів, імунобіологічних  препаратів  та  виробів медичного призначення за рецептами  лікарів;
2)  безплатне першочергове зубопротезування  (за   винятком протезування з дорогоцінних металів);
3) безоплатне забезпечення санаторно-курортним лікуванням (раз на 2 роки) або одержання  компенсації  вартості самостійного санаторно-курортного лікування;
4)   50-процентна   знижка   плати   за  користування  житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21  кв.  метр загальної площі житла на кожну особу,  яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має  право  на  знижку плати,  та  додатково  10,5 кв. метра на сім'ю);
5)  50-процентна  знижка  плати  за користування комунальними послугами   (газом,   електроенергією   та  іншими  послугами)  та скрапленим  балонним  газом  для побутових потреб в межах середніх норм  споживання;
6) 50-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню,  для  осіб,  які проживають у будинках, що не мають центрального опалення;
7)  безплатний,  проїзд  усіма  видами міського пасажирського транспорту,  автомобільним транспортом загального  користування  в сільській  місцевості,  а  також  залізничним і водним транспортом  приміського  сполучення  та  автобусами  приміських  і  міжміських маршрутів,  у  тому  числі внутрірайонних,  внутрі- та міжобласних незалежно  від  відстані  та  місця  проживання;
8) позачерговий безплатний капітальний ремонт  власних  жилих будинків і першочерговий поточний ремонт жилих будинків і квартир;
9)  користування  при  виході  на  пенсію (незалежно від часу виходу   на   пенсію)  чи  зміні  місця  роботи  поліклініками  та госпіталями,  до  яких  вони були прикріплені за попереднім місцем роботи;  
10)  щорічне  медичне  обстеження  і    диспансеризація    із залученням необхідних спеціалістів;
11) першочергове обслуговування  в  лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація;
12) виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100 процентів  середньої  заробітної  плати  незалежно  від  стажу роботи;
13) використання чергової щорічної відпустки  у  зручний  для них час; одержання додаткової відпустки без збереження  заробітної плати строком до двох тижнів на рік;
14) переважне право на залишення  на  роботі  при  скороченні чисельності  чи  штату  працівників  у  зв'язку  із   змінами    в організації виробництва і праці  та  на  працевлаштування  в  разі ліквідації підприємства, установи, організації;
15)  позачергове  забезпечення  жилою  площею    осіб,    які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої  влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих  рад  та  державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті,  забезпечуються  жилою  площею  протягом  двох років з дня взяття  на  квартирний  облік.  
Органи  виконавчої  влади,  виконавчі  комітети  місцевих рад зобов'язані  подавати  допомогу  інвалідам війни і сім'ям загиблих військовослужбовців  у  будівництві індивідуальних жилих будинків. Земельні   ділянки   для  індивідуального  житлового  будівництва, садівництва   і   городництва   відводяться  зазначеним  особам  у першочерговому  порядку;  
16)   одержання  позики  на  будівництво,  реконструкцію  або капітальний ремонт жилих будинків і подвірних будівель, приєднання їх до інженерних мереж, комунікацій, а також позики на будівництво або  придбання  дачних  будинків  і  благоустрій садових ділянок з погашенням її протягом 10 років починаючи  з  п'ятого  року  після закінчення будівництва. Зазначені позики надаються в порядку, який визначається  Кабінетом  Міністрів  України;  (  Пункт  16 частини першої  статті  15  в  редакції  Закону  N 2344-IV ( 2344-15 ) від 13.01.2005 )
17)  першочергове  право  на  вступ  до   житлово-будівельних (житлових)  кооперативів,  кооперативів    по    будівництву    та експлуатації колективних гаражів, до  садівницьких  товариств,  на придбання матеріалів для  індивідуального  будівництва  і  садових будинків,  технічне  обслуговування  та  забезпечення    стоянками транспортних засобів;
18) безплатний проїзд один раз на два  роки  (туди  і  назад) залізничним,  водним,  повітряним  або  міжміським   автомобільним транспортом незалежно від наявності  залізничного  сполучення  або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами  транспорту з 50-процентною знижкою;
19)  зі  сплати  податків,  зборів, мита та інших платежів до бюджету   відповідно  до  податкового  та  митного  законодавства;     
20)  позачергове  користування  всіма  послугами  зв'язку  та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних  телефонів (оплата у розмірі 20 процентів від тарифів вартості основних та 50 процентів - додаткових робіт). Абонементна плата  за  користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів  від  затверджених тарифів.
21) першочергове обслуговування підприємствами, установами та організаціями    служби    побуту,    громадського     харчування, житлово-комунального господарства, міжміського транспорту;
22) позачергове влаштування до закладів  соціального  захисту населення, а також  обслуговування  службами  соціального  захисту населення  вдома.  У  разі    неможливості    здійснення    такого обслуговування    закладами    соціального    захисту    населення відшкодовуються витрати, пов'язані з доглядом за ветераном  війни, в порядку і розмірах, що визначаються Кабінетом Міністрів України;
23)  вступ  поза  конкурсом до державних та комунальних вищих навчальних  закладів  на  спеціальності,   підготовка   за   якими здійснюється  за  рахунок коштів відповідно дежавного та місцевих бюджетів.
Щорічно  до  5  травня  членам  сімей,  зазначеним у пункті 1 статті 10 цього Закону,  а  також  дружинам  (чоловікам)  померлих інвалідів війни, які не одружилися вдруге, та дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни, визнаних за життя інвалідами  від  загального захворювання,  трудового каліцтва та з інших  причин,  які  не  одружилися  вдруге,  виплачується  разова грошова допомога у розмірах,  які визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних  призначень,  встановлених  законом  про Державний бюджет України.

Видача посвідчення:
Учасникам бойових дій (стаття 6 Закону) видаються посвідчення з написом "Посвідчення учасника бойових дій" та нагрудний знак "Ветеран війни - учасник бойових дій". Порядок надання статусу учасника бойових дій  визначає Кабінет Міністрів України.
"Посвідчення учасника бойових дій" і нагрудний знак видаються органами Міноборони, МВС, ДСНС, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, ДПтС, Управління державної охорони, ДПС, Адміністрації Державної прикордонної служби, Держспецзв'язку, а також Держспецтрансслужбою за місцем реєстрації ветерана.
Особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (стаття 10 Закону) видаються посвідчення з написом "Посвідчення члена сім'ї загиблого".
"Посвідчення члена сім'ї загиблого" видаються органами праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації громадянина.
Для отримання “Посвідчення члена сім’ї загиблого” необхідно звернутися із заявою та відповідними документами до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації, а саме:
- свідоцтво про одруження ( для чоловіка чи дружини померлого);
- свідоцтво про народження померлого ( для батьків);
- довідка з навчального закладу (для дітей померлих учасників бойових дій, які навчаються за денною формою навчання у вищих навчальних закладах І-IV рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладах, до закінчення цих навчальних закладів, але не довше ніж досягнення ними 23 років);
- свідоцтво про народження заявника (для дітей померлого);
- довідка з військкомату, яка підтверджує безпосередню участь в бойових діях;
-  свідоцтво про смерть ветерана війни;
-  фотокартка 3х4;
- копія паспорта громадянина України: 1, 2 сторінка та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання;
- довідка медико-експертної комісії про інвалідність померлого ветерана війни (при наявності інвалідності);
-  посвідчення померлого ветерана війни;
-  довідка з житлової організації про склад сім’ї ф.3 (для дітей померлого, які не мають і не мали своїх сімей).

Пенсійне забезпечення:
Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються в розмірі 25 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Також слід зазначити, що пенсіонерам з числа військовослужбовців, яких було призвано на військову службу під час мобілізації, на особливий період виплата пенсій на час такої служби не припиняється. Після звільнення із служби виплата їм пенсій здійснюється з урахуванням додаткової вислуги років на день їх демобілізації. Якщо новий розмір пенсії у цих осіб буде нижчим за розмір, який вони отримували в мирний час, виплата їм пенсії здійснюється у розмірі, який вони отримували на день призову на службу у зв’язку з мобілізацією.
Відповідно до статті 36 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” членам сім’ї загиблого призначається пенсія у розмірі 40 відсотків грошового забезпечення загиблого годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї. Проте завдяки нещодавно внесеним змінам до вітчизняного законодавства з 1 січня 2015 року розмір пенсії вже становитиме незалежно від того, чи перебували члени родини на утриманні загиблого (померлого) годувальника, у розмірі 70 процентів грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї.
Якщо ж на утриманні загиблого (померлого) годувальника перебували двоє і більше членів сім’ї, пенсія призначається у розмірі 90 процентів грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника, що розподіляється між ними рівними частками, але не менше ніж 40 процентів на кожного непрацездатного члена сім’ї. У таких самих розмірах, незалежно від причини смерті годувальника, обчислюються пенсії членам сімей померлих інвалідів війни та членам сімей, до складу яких входять діти, які втратили обох батьків.

Одноразова грошова допомога призначається і виплачується:
Стаття 16 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” передбачає гарантовану державою виплату одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) чи інвалідності військовослужбовця.
Вказана одноразова грошова допомога призначається і виплачується у розмірі 500-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб. У разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов'язаного або резервіста, це - 609 тис. грн.
Виплата одноразової грошової допомоги проводиться обласними військовими комісаріатами рівними частками членам сім’ї, батькам та утриманцям загиблого військовослужбовця (перераховується на банківські рахунки).
Крім того, члени родини загиблого військовослужбовця отримають нараховане, але не отримане військовослужбовцем до дня загибелі грошове забезпечення (у тому числі за весь місяць, у якому військовослужбовець загинув). Родинам також  надається грошова допомога в проведенні поховання у розмірі 500 грн.
Сума грошової допомоги у разі отримання ушкодження здоров’ю залежить від встановленої військовослужбовцю, військовозобов’язаному та резервісту інвалідності або часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності:
а) військовослужбовцю, інвалідність якого настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого ним під час виконання обов’язків військової служби або внаслідок захворювання, пов’язаного з виконанням ним обов’язків військової служби, чи встановлення інвалідності особі після її звільнення з військової служби внаслідок зазначених причин, у розмірі:
·   250-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності I групи;
·   200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності II групи;
·   150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності III групи;
б) військовослужбовцю, інвалідність якого настала в період проходження військової служби або внаслідок захворювання, пов’язаного з проходженням ним військової служби, або встановлення особі, звільненій з військової служби, інвалідності не пізніше ніж через три місяці після звільнення її з військової служби чи після закінчення тримісячного строку, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження зазначеної служби, у розмірі:
·   120-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності I групи;
·   90-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності II групи;
·   70-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності III групи;
в) військовозобов’язаному або резервісту, якого призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, інвалідність якого настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), заподіяного військовозобов’язаному чи резервісту під час виконання обов’язків військової служби або служби у військовому резерві, або не пізніше ніж через три місяці після закінчення зборів, проходження служби у військовому резерві, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження таких зборів, служби у військовому резерві, у розмірі:
·   120-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності I групи;
·   90-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності II групи;
·   70-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності, — у разі встановлення інвалідності III групи.
У разі часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності одноразова грошова допомога виплачується залежно від ступеня втрати працездатності, який встановлюється медико-соціальними експертними комісіями, у розмірі, що визначається у відсотках від:
·   70-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення ступеня втрати працездатності, — військовослужбовцю, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) під час виконання обов’язків військової служби, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності;
·   50-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення ступеня втрати працездатності, — військовослужбовцю строкової військової служби, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) у період проходження ним строкової військової служби, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення інвалідності;
50-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб на дату встановлення ступеня втрати працездатності, — військовозобов’язаному або резервісту, якого призвано на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори чи для проходження служби у військовому резерві, який отримав поранення (контузію, травму або каліцтво) під час виконання обов’язків військової служби або служби у військовому резерві, що призвело до часткової втрати працездатності без встановлення йому інвалідності.

Забезпечення житлом
Відповідно до розпорядження  Кабінету  Міністрів  України  від  13.08.2014 р. № 729-р “Про виділення коштів для закупівлі житла”  Івано-Франківській області виділено кошти для закупівлі житла для забезпечення сімей загиблих військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які брали безпосередню участь в анти терористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями,  звільнення цих об’єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою.
Списки членів сімей загиблих, які мають право на одержання житла відповідно до цього розпорядження та перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов подають  Міністерство оборони, Міністерство внутрішніх справ.

  Після урочистого відкриття дитячої поліклініки було проведено брифінг для представників всеукраїнських, обласних та регіональних ЗМІ.  

— Багато хто з ірпінців працює в Києві і там сплачує податки. Ці кошти не надходять до місцевого бюджету, зокрема й на фінансування медицини. Як цей дисонанс можливо вирішити у контексті децентралізації влади?  

Володимир Шандра: — На сьогодні децентралізація — актуальне питання, перш за все, у фінансовому плані. І за часів СРСР, і за роки незалежності України намагалися все вирішувати зверху. Тому нічого й не виходило. Місцева громада сама має визначати, що їй потрібно.  

Так, люди працюють у Києві, там сплачують податки. А все соціальне навантаження — школи, дитячі садочки, лікарні, комунальна сфера — лягає на міста-супутники. Тому треба зробити, щоб податки сплачувалися там, де люди живуть. Думаю, влада це розуміє, будемо до цього йти.  

— Чи налагоджена співпраця з підприємцями? Які аргументи знайшла місцева адміністрація, щоб у регіон прийшли інвестори, спонсори?  

Володимир Карплюк: — Ми запропонували місцевому підприємництву прозорі та вигідні для них умови. Вони бачать, що усі кошти, які вони сплачують як податки, вкладають у вигляді благодійних проектів заради міста, втілюються у такі інфраструктурні об'єкти. І це своєрідним чином відразу відбивається і на їхніх прибутках. Адже чим більше інфраструктурних об'єктів у місті – тим воно більш привабливе для різних напрямків діяльності, тим більше коштів заробляють і самі підприємці. У даному випадку три місяці нашої співпраці — підприємців та влади — показали, що чесні, прозорі правила гри породжують у бізнесменів бажання інвестувати у соціальні проекти.  

— Яка вартість нової поліклініки? Яким чином проводилося фінансування будівельних робіт? Чого вдалося досягти?  

В. К.: — Загалом витратили приблизно 11 млн. грн. Майже 70% ми профінансували за рахунок пайової участі, тобто з місцевого бюджету. Показали правила прозорої гри. Ті самі будівельники, які споруджують житло у місті, бачать, що пайова участь, яку вони сплачують, йде на розвиток інфраструктури, а не комусь у кишеню. Ми переробили тут абсолютно все: від підлоги до даху. Перед вами — надсучасний ремонт, який допоможе дітям відчувати себе абсолютно комфортно. На сьогодні працюємо ще над двома дуже важливими стратегічними завданнями, щоб ця поліклініка була повнофункціональною. До наявного медичного обладнання закупили ще нове, надсучасне. Залучаємо до співпраці іноземних спеціалістів, зокрема налагоджено відносини з Польщею, використовуємо усі можливості, які нам надає держава для навчання спеціалістів, які працюватимуть у цій поліклініці. Ми розуміємо, що не лише красивий ремонт, а й якісні послуги лікаря та сучасне обладнання для нормальної діагностики — це має бути основою медичного закладу.  

— Які плани на майбутнє у цьому напрямку?  

В. К.: — У руслі реформування медичної галузі хочемо до кінця року створити по 4-х мікрорайонах Ірпеня амбулаторії, щоб людям було зручніше отримувати послуги. Не хочу, щоб матері з дітьми добиралися до поліклініки через півміста. У них буде можливість отримати первинну допомогу безпосередньо в амбулаторії, яка знаходитиметься у тому мікрорайоні, де вони проживають.  

Записав Ігор ШВЕЦЬ

3 лютого 2015 року в місті Ірпені відбулося урочисте відкриття нового поліклінічного відділення Ірпінської дитячої міської лікарні. У заході взяли участь: голова Київської обласної державної адміністрації Володимир Шандра, Ірпінський міський голова Володимир Карплюк, представники громадськості та засобів масової інформації.

Будівельні роботи тривали три місяці. У рекордно короткі терміни стара занедбана будівля отримала нове життя: здійснено капітальний ремонт, утеплено стіни приміщення, облаштовано затишні медичні кабінети. У сквері біля поліклініки встановлено дитячий майданчик.

Виступаючи на церемонії відкриття поліклініки, голова Київської обласної державної адміністрації Володимир Шандра зазначив, що попри усі труднощі, які переживає наша країна, не можна забувати про здоров’я майбутнього покоління. «Мені дуже хотілося б, щоб Ірпінь, а разом з ним і Київська область були попереду в реформуванні медицини в Україні», - наголосив він.

Міський голова Володимир Карплюк висловив слова вдячності територіальній громаді за підтримку у добрих починаннях на благо міста та його мешканців.

«Ви надихаєте нас кожного дня робити гарні справи у нашому місті. Надихаєте критикою, надихаєте подякою, надихаєте своїм ставленням до міста, бажанням робити щось краще і розвивати Ірпінь, – підкреслив Володимир Андрійович, звертаючись до громади. – Я більше ніж переконаний, що три місяці назад, коли ми відкривали перший сквер у нашому місті, мало хто вірив, тому, що за три місяці відкриємо ще один парк і дитячу поліклініку. Сьогодні ви бачите, що ми дотримали свого слова – відкриваємо дитячу поліклініку».

Володимир Карплюк запевнив, що міська влада не збавить темпи розвитку міста. На його думку, Україна повинна виграти війну не тільки на фронті, а й у тилу.

У затишній будівлі Ірпінської дитячої поліклініки працюватимуть вузькі спеціалісти, дитячі лікарі-стоматологи, у по-європейськи комфортних кімнатах облаштовано рентген-кабінет, кабінет масажу. Незабаром тут працюватиме апарат УЗД, кардіографи, нові стоматологічні установки з компресорами. Міська влада потурбувалася про те, щоб дитяча поліклініка була оснащена усім тим, що допомагатиме лікарям надавати, а пацієнтам отримувати якісні медичні послуги.

Фото: В.Шилов

30 січня 2015 року по вулиці Соборній (ІІІ-го Інтернаціоналу) в Ірпені у рамках програми благоустрою міста встановлено першу рекламну тумбу для безкоштовних оголошень. До вирішення питання несанкціонованого розміщення рекламних оголошень міська влада підходить комплексно.

Найближчим часом планується встановити двадцять тумб для афіш та оголошень. Спеціально відведені місця для безкоштовної реклами – альтернатива її хаотичному розміщенню, як на електричних опорах, що категорично заборонено, так і на стовбурах дерев.

Новини

Анонси

 

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт за 3 роки

Звіт

Секретар ради інформує

munvarta

munvarta

munvarta

Юстиії

декларування

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ірпінського регіону на період до 2020 року

Громадська рада


«АСОЦІАЦІЯ МАЛИХ МІСТ УКРАЇНИ»

Молодіжна громадська рада

ПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну

 

Календар подій

Ірпінський вісник