Звернення депутатів Ірпінської міської ради до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад та територій України, Київської обласної державної адміністрації та Київської обласної ради щодо реформування адміністративно-територіального устрою Київської області
Реалізуючи конституційне право громадян України на участь в управлінні державними справами, визначене статтею 38 Конституції України, Ірпінська міська рада відповідно до статей 5, 7, 140, Конституції України, статей 2, 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», від імені виборців Ірпінської територіальної громади звертається до Вас з приводу ситуації що склалася довкола реформи районного (субрегіонального) рівня місцевого самоврядування, а саме щодо реформування адміністративно-територіального устрою Київської області.
Так, Бучанська міська рада та Гостомельська селищна рада абсолютно необґрунтовано, а виключно з політичних мотивів звертається до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад і територій України, до Київської обласної державної адміністрації із пропозиціями щодо створення Бородянського району.
Міські ради обґрунтовують своє бачення створення Бородянського регіону, зокрема рівновіддаленістю районного центру від усіх інших центрів об’єднаних територіальних громад; зручність такого рішення з точки зору транспортної логістики для органів місцевого самоврядування і фізичних осіб, які будуть звертатися до районного центру; транспортної доступності центру району.
З такими твердженнями Бучанської міської ради та Гостомельської селищної ради неможливо погодитися з огляду на наступне.
Державна політика України у сфері місцевого самоврядування спирається на інтереси жителів територіальних громад і передбачає децентралізацію влади – тобто передачу від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності. В основу цієї політики закладено положення Європейської хартії місцевого самоврядування та найкращі світові стандарти суспільних відносин у цій сфері.
Сьогодні активно обговорюється та вирішується питання щодо реформи районного (субрегіонального) рівня місцевого самоврядування. За розрахунками Міністерства розвитку громад, замість 490 чинних районів мають бути створені 102 нових – більш спроможних та ефективних.
Київською обласною державною адміністрацією було запропоновано Проект адміністративно-територіального устрою субрегіонального рівня Київської області, який передбачає створення Ірпінського району з центром в місті Ірпінь.
Як адміністративно територіальна одиниця, місто Ірпінь є – містом обласного значення, з високорозвиненою мережею установ і закладів для надання послуг населенню та суб’єктам господарювання.
На сьогодні на території Ірпінської міської територіальної громади вже успішно працюють і не потребують фінансових витрат на створення державні та комунальні установи:
Державні:
Комунальні:
В квітні місяці 2020 року за 19 днів було від реконструйовано та обладнано сучасним медичним оснащенням інфекційне відділення Ірпінської центральної міської лікарні.
Зараз здійснюється будівництво сучасного медичного центру, проект спорудження центру передбачає будівництво повноцінного медичного закладу, спрямування якого – охорона здоров’я матері й дитини. Комплекс повинен мати приймальне відділення, дитячий стаціонар, дитячу реанімацію, пологове й гінекологічне відділення.
У зв’язку з запропонованим у листі Гостомельської селищної ради та Бучанської міської ради створення Бородянського району з центром у місті Бородянка жителі більшості громад зіштовхнуться з проблемою катастрофічного віддалення від життєво необхідних інфраструктурних об’єктів. Адже, щоб вирішити будь-яке нагальне соціальне питання, вони змушені долати понад 20 кілометрів для отримання послуг.
Крім того, відсутнє транспортне сполучення між населеними пунктами та представництвами органів влади, центрів надання послуг, і громадяни, які не мають власного транспорту зіштовхуються з проблемою доступності таких послуг. Адже, щоб дістатися до будь-якої з установ, доводиться здійснювати декілька пересадок громадським транспортом та витрачати понад дві-три години на дорогу. При такому територіальному розподілі страждатимуть, в першу чергу, саме соціально незахищені верстви населення. Так, наприклад, жителі Гостомеля вимушені будуть подолати понад 30 кілометрів щоб дістатися до селища Бородянка, а дорога міським транспортом займе близько двох годин з великою кількістю пересадок.
Селище Бородянка, на відміну від м. Ірпінь, потребує створення соціальних об’єктів, що значно ускладнить життєдіяльність району.
Натомість, створення Ірпінського району дозволить зменшити незручності, пов’язані з наданням соціальних та адміністративних послуг, адже всі інфраструктурні об’єкти наявні у м.Ірпінь, яке територіально ближче розташоване до громад.
Місто Ірпінь демонструє чітку і перспективну позицію до єднання і взаємовигідного співжиття. Це місто обласного значення, яке має вигідне розташування поблизу до столиці та поміж низки регіональних поселень.
Сьогодні місто демонструє успішний розвиток та високий управлінський досвід. Місто стає привабливим для великих інвестицій і масштабних проектів оновлення.
З 2015 року місто продемонструвало найбільш динамічний розвиток з усіх міст Київщини. Зведений бюджет м. Ірпінь на 2019 рік складає 1185,1 млн. грн., у т.ч. бюджет розвитку 409,6 млн. грн. (питома вага в зведеному бюджеті- 35%).
Здійснення реформи адміністративно-територіального устрою субрегіонального рівня Київської області та створення Ірпінського району з центром в місті Ірпінь – це, перш за все, соціально-орієнтоване рішення, яке повинно працювати на задоволення потреб громадян, удосконалювати якість та доступність послуг, а також відсутність необхідності дотувати район для створення об’єктів інфраструктури, які вже існують в місті Ірпінь.
Тому надіємося на Вашу державницьку позицію та врахування інтересів людей щодо якісної реформи адміністративно-територіального устрою та створення Ірпінського району з центром в місті Ірпінь, а не будите поникати амбіціям місцевих чиновників.
В.о. міського голови – секретар ради
Андрій ЛІТВИНОВ