П'ятниця, 29 травня 2020 |

Новини

Протягом попередніх 24 років незалежна Україна відзначала 9 травня День Перемоги за усталеним радянським/російським зразком. Святкування за цим (пост)радянським зразком не відповідали історичній пам’яті українського народу і загальноєвропейським традиціям, призводили до ігнорування трагічних сторінок ІІ світової війни, закріплювали в свідомості культ війни. Результатом цього стало домінування історичних міфів, перманентне протистояння в суспільстві та посилення впливу Російської Федерації на громадське та політичне життя в Україні.

Завдяки Указу Президента «Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни»та Закону «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939–1945 років» Україна розпочинає нову традицію святкування 8 та 9 травня в європейському дусі пам’яті та примирення.
22 листопада 2004 року Генеральна Асамблея ООН прийняла Резолюцію №A/RES/59/26, в якій проголосила 8 і 9 травня Днями пам’яті та примирення. Нею державам-членам ООН, неурядовим організаціям, приватним особам, крім святкування своїх Днів Перемоги чи Визволення, рекомендовано також щороку відзначати один або два дні як данину пам’яті всім жертвам Другої світової війни. У Великій Британії та країнах Співдружності відзначається «День Перемоги в Європі»; у Вірменії – «День Миру»; у Норвегії – «День визволення»; у Словаччині – «День перемоги над нацизмом»; у США – «День Пам’яті»; у Франції – «День Перемоги»; у Чехії – «Національний День».

Новий зміст відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня перемоги включає в себе:

- переосмислення подій ІІ світової війни, руйнування радянських історичних міфів, чесний діалог навколо складних сторінок минулого;- рівне вшанування пам’яті кожного, хто боровся з нацизмом, підкреслення солідарності та бойового братерства усіх Об’єднаних Націй, як держав, так і бездержавних тоді народів (євреїв, українців та ін);- перенесення акценту з історії військових дій на історії конкретних людей, а відтак відмову від святкування на користь вшанування. Символ  відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня перемоги — червоний мак. Гасло “1939—1945. Пам’ятаємо. Перемагаємо”

І. Історична довідкаДруга світова війна – глобальний військовий конфлікт в історії Землі та причина найбільших трагедій ХХ століття. У війні взяли участь 80% людства, бойові дії велися 2/3 існуючих на той момент держав. Війна розпочалася 1 вересня 1939 р. із вторгнення військ нацистської Німеччини до Польщі, а завершилася 2 вересня 1945 р. із беззастережною капітуляцією Японії. Під час війни були здійснені найбільші в історії злочини проти людства (зокрема Голокост), а також вперше і востаннє використана в бою атомна зброя. До армій ворогуючих сторін було залучено понад 110 млн солдат, загальні втрати військових та цивільного населення складають від 50 до 85 млн осіб. За результатами війни було створено ООН (Україна – один із засновників) та сформовано сучасну систему міжнародних відносин.

Шлях до початку війни був відкритий Пактом Молотова-Ріббентропа 23 серпня 1939 р. Згідно із таємним протоколом до нього, нацисти та комуністи ділили Східну Європу на зони інтересів. Внаслідок цих домовленостей Третій Райх отримав можливість безперешкодного вторгнення в Польщу, СРСР в підсумку розширився за рахунок Західної Білорусі та Західної України, Бессарабії з Буковиною, трьох країн Балтії, а також частини Фінляндії.

Український вимір ІІ світової війни не обмежувався лише боротьбою Вермахту та Радянської армії на українській території, як це традиційно подає (пост)радянська історіографія. Насправді ж в рамках Другої світової в Україні велася не одна, а кілька воєн: 1) німецько-польська війна 1939–1945 рр. (у 1939 р. регулярна, а потім – підпільна); 2) польсько-радянська війна 1939 р. (неоголошена, відома як «Визвольний похід в Західну Україну»); 3) радянсько-румунська війна 1940–1945 рр. (спочатку неоголошена – радянське вторгнення в Бессарабію та Буковину у 1940 р., потім регулярна та підпільна – частина німецько-радянської війни); 4) німецько-радянська війна 1941–1945 рр. (регулярна та підпільна, теж відома як «Велика Вітчизняна»); 5) німецько-українська війна 1941–1944 рр. (підпільна); 6) радянсько-угорська війна 1941–1945 рр. (регулярна та підпільна, частина німецько-радянської); 7) польсько-українська війна 1942–1947 рр. (підпільна) та 8) радянсько-українська війна 1939–1954 рр. (підпільна). Усі ці конфлікти мають безпосередній стосунок до Другої світової війни, оскільки були спровоковані нею, ставши її відгалуженнями та продовженням. Також до українського виміру війни входить участь українців в бойових діях поза Україною (наприклад у радянсько-фінській «Зимовій війні» 1939–1940 рр.) та у складі іноземних армій. Безпосередньо перед початком ІІ світової війни мала місце угорсько-українська війна 1939 р. (регулярна та підпільна), що вибухнула внаслідок проголошення незалежності Карпатської України.

Друга світова війна для України розпочалася 1 вересня 1939 р. із німецьким вторгненням в Польщу. 110-120 тис. українців у лавах Війська Польського розпочали світову боротьбу проти нацизму, 8 тис. з них загинуло протягом місяця війни. Також 1 вересня Люфтваффе бомбардувало Львів та інші західноукраїнські міста, що перебували у складі Польщі. Між 12 та 22 вересня Львів пережив подвійну облогу із заходу нацистськими військами, із сходу – радянськими.

СРСР вступив в Другу світову війну 17 вересня 1939 р. на боці нацистської Німеччини. В цей день радянські війська вступили в Польщу на допомогу німецьким та окупували Західну Україну та Західну Білорусь. Протягом двох років Москва була союзницею Берліна, що у 1940 р. ледь не призвело до війни Великої Британії та Франції проти СРСР.

Нацистсько-комуністичний союз був зруйнований 22 червня 1941 р. із німецьким вторгненням в СРСР. Протягом року з початку німецько-радянської війни Україна була окупована військами Третього Райху, вигнання нацистів розпочалося восени 1943 р. і завершилося наприкінці 1944 р. Український напрям був головним на Східному фронті: тут діяло від 50 до 75% всіх дивізій Вермахту і половина всіх радянських сил.

Нацистський окупаційний режим в Україні був одним з найжорстокіших в світі. Безпосередньо своїми руками або із залученням «добровільних помічників» з числа місцевого населення нацисти знищили 1,5 млн український євреїв та 20 тис. ромів.

Але якщо злочини проти людяності Третього Райху більш досліджені, то засудження злочинів комуністичного режиму ще триває. Найбільш відомими з них є Катинський розстріл, знищення політв’язнів у Західній Україні, підрив Дніпрогесу, використання в боях неозброєних селян – «чорної піхоти», депортації українців та інших народів, зокрема кримських татар.

Після перемоги над нацистською Німеччиною 8 травня 1945 р. СРСР приєднався до війни проти Японії. Беззастережна капітуляція Японії 2 вересня 1945 р. означала завершення ІІ світової війни, але окремі військові конфлікти, породжені нею, точилися ще декілька років. Організований спротив радянській владі на Західній Україні тривав до 1954 р., а окремі сутички – до 1960 р.

Україна зробила значний внесок у перемогу над нацизмом та союзниками Німеччини. На боці Об’єднаних Націй воювали українці у складі армій Великої Британії та Канади (45 тис. осіб), Польщі (120 тис.), СРСР (більше 6 млн), США (80 тис.) і Франції (6 тис.), а також визвольного руху в самій Україні (100 тис. в УПА) – разом 7 млн осіб. Понад 2,5 млн українців були нагороджені радянськими та західними медалями та орденами, більше 2 тис. стали Героями Радянського Союзу, з них 32 – двічі, а найкращий ас союзної авіації Іван Кожедуб – тричі.   

Для України ІІ світова війна – національна трагедія, під час якої українці, позбавлені власної державності, змушені були воювати за чужі інтереси і вбивати інших українців. За Україну воювали дві тоталітарні системи, що однаково не рахувалися з ціною людського життя. Кожна сторона протистояння на українських землях намагалася продемонструвати свою прихильність до українства, але єдиним справді українським суб’єктом у роки війни був визвольний рух – передовсім, Українська повстанська армія.З різних причин на німецькому боці воювало до 250 тис. українців та до 50 тис. було мобілізовано до армій союзників Третього Райху.

Україна понесла надзвичайні втрати внаслідок війни. Україна понесла надзвичайні втрати внаслідок війни. Під час бойових дій та в полоні загинуло 3-4 млн військових і підпільників, понад 5 млн цивільних загинуло через окупаційний терор та голод в тилу, до 5 мільйонів жителів були евакуйовані або примусово вивезені до Росії та Німеччини, значна частина з яких не повернулася. Загалом безповоротні втрати України (українців та інших народів) склали 8-10 млн осіб. Матеріальні збитки становили 285 млрд тогочасних рублів. Внаслідок бойових дій постраждало понад 700 міст та містечок, 5,6 тис. мостів, 28 тис. сіл, 300 тис. господарств.

До відзначення 70-ї річниці завершення Другої світової війни в КОБЮ проходить книжково-ілюстративна виставка “Війна, якої ми не знали”, де представлені найкращі книжки з наших фондів на військово-патріотичну тематику.

Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (ПРООН) в Україні розпочинає реалізацію проекту «Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств (МСП)» та запрошує членські бізнес-об’єднання МСП висловити свою зацікавленість в отриманні технічної допомоги в рамках Проекту.

  1. Загальна інформація про Проект

Проект «Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств» впроваджується у 2015-2018 рр. програмою розвиту ООН у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та за фінансової підтримки Уряду Швейцарської Конфедерації.

Мета проекту – сприяння розвитку сектора МСП шляхом розбудови спроможності членських бізнес-об’єднань (БО) в Україні, що в свою чергу сприятиме активнішому, відповідальнішому, професійнішому та орієнтованому на вироблення політики діалогові між державним і приватним секторами.

Проект позитивно вплине на організаційну та фінансову стабільність бізнес-об’єднань, їхню здатність утримувати та залучати нових учасників, спроможність надавати їм найбільш затребувані послуги, розвивати конструктивну співпрацю з урядовими структурами та брати участь у формуванні державної політики, спрямованої на розвиток сектора МСП.

  1. Види технічної допомоги, яка надаватиметься Проектом.

Технічна допомога обраним організаціями передбачатиме такі елементи:

  • Глибинне оцінювання організаційної спроможності БО (організаційна діагностика) з метою виявлення основних перешкод і потреб для розвитку та ефективної діяльності організацій. У процесі діагностики будуть проаналізовані організаційна структура, діяльність з надання послуг членам БО та адвокаційна діяльність. Оцінювання допоможе виявити основні бар’єри, що перешкоджають розвитку організації та підготувати рекомендації щодо їх подолання.
  • Серію тренінгів, присвячених таким темам, як врядування та управління бізнес-об’єднаннями, розбудова ефективної організаційної структури, управління персоналом, фінансовий менеджмент та підзвітність, внутрішня та зовнішня комунікація, робота з членами БО, утримання та залучення нових членів, надання послуг з розвитку бізнесу членам БО, аналіз політики та адвокаційна діяльність.
  • Індивідуальний коучинг для обраних організацій за трьома напрямами: організаційний розвиток, покращення надання послуг членам організації, адвокаційна діяльність та аналіз політики. На основі вироблених рекомендацій в процесі організаційної діагностики будуть розроблені та впроваджені індивідуальні програми з розвитку потенціалу.
  • Фінансова підтримка у формі грантів. Організації зможуть отримати грантову допомогу на основі підготовлених ними проектних пропозицій. Гранти можуть бути спрямовані на розбудову організації, удосконалення врядування, покращення якості надаваних МСП послуг та здійснення адвокаційної діяльності. У процесі впровадження грантових проектів, діяльність БО супроводжуватиметься індивідуальним коучінгом та дорадчою підтримкою Проекту.
  1. Які організації можуть бути отримувачами технічної допомоги в рамках Проекту?

Отримувачами допомоги в рамках проекту можуть бути членські бізнес об’єднання малих і середніх підприємств, зокрема, бізнес-асоціації, торгово-промислові палати, бізнес-спілки, бізнес-клуби та інші громадські об’єднання малого і середнього бізнесу.

Отримувачами допомоги зможуть стати ті об’єднання, які відповідатимуть критеріям отримання технічної допомоги в рамках проекту. Зокрема, відповідність визначатиметься на основі мотивації, цілеспрямованості, лідерства та ідей, а також з урахуванням базових критеріїв і вимог, встановлених проектом, а саме:

  • спрямованість на залучення і роботу з малими та середніми підприємствами;
  • кількість членів бізнес-об’єднання та охоплення МСП;
  • партнерські зв’язки з іншими членськими бізнес-об’єднанням та організаціями, що займаються розвитком приватного сектора;
  • належна операційна структура та керівні органи, внутрішні демократичні управлінські процедури;
  • бачення ролі організації у розвитку сектора МСП.

Участь у програмі для обраних членських бізнес-об’єднань – безкоштовна. Всі витрати, пов’язані з проектом, cплачуються організаторами.

  1. Порядок висловлення зацікавленості щодо участі в програмі з розбудови спроможності

Для висловлення зацікавленості щодо участі у програмі організація-заявник має надати заповнені:

Документи можна надіслати одним із наступних способів:

1) на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. із зазначенням теми повідомлення «Висловлення зацікавленості щодо участі у програмі з розвитку спроможності БО».

Обсяг електронного повідомлення не повинен перевищувати 5 МБ.

2) заповнити Анкету в електронному вигляді та прикріпити Мотиваційний лист ТУТ.

Кінцевий термін подання заявок до 27 вересня 2015 року включно.

Свої запитання, пов’язані з програмою чи заповненням анкети, надсилайте, будь ласка, на  електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Від платників Ірпінського регіону за 8 місяців 2015 надійшло 428,2 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 24,4 млн грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у серпні цього року платниками сплачено ЄСВ в сумі понад 51 млн грн.

Про це повідомила заступник начальника Людмила Ступак на черговой зустрічі з ЗМІ. Посадовець нагадала, що порушувати законодавство з ЄСВ наразі вдвічі дорожче. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату єдиного внеску з 2015 року накладається штраф у розмірі 20%, від своєчасно несплачених сум. Така відповідальність до платників ЄСВ передбачена нормами Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням-на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Ірпінська ОДПІ

Напередодні свята Першого дзвоника в податковому законодавстві відбулися приємні зміни.

Так, з 1 вересня 2015 року будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг не являються об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Крім того, з першого дня осені від сплати земельного податку звільняються дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. 

Такі зміни передбачені Законом України від 17.07.2015 №654-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для надання освітніх послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами недержавної форми власності» (опублікований у газеті «Голос України» від 11.08.2015 №146).

Ірпінська ОДПІ

Нещодавно фахівцями Ірпінської ОДПІ було проведено черговий семінар для платників податків Ірпінського регіону з питання функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

«Перед фіскальною службою поставлено завдання - своєчасне і якісне доведення до платників податків змін чинного законодавства», - з цими словами відкрила семінар заступник начальника інспекції Людмила Ступак.

29 липня  2015 року набрав чинності Закон України від 16.07.2015 № 643-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість”.Зважаючи на такі вагомі законодавчі зміни, фахівці інспекції роз’яснили присутнім особливості складання звітності з ПДВ, порядок сплати сум податку до бюджету, заповнення реквізитів звітності платниками в системі електронного адміністрування ПДВ,  підвищення рівня декларування позитивних нарахувань з ПДВ, своєчасність декларування та добровільну сплату  задекларованих податкових зобов’язань,овердрафт та спеціальний режим оподаткування ПДВ сільскогосподарськими підриємствами.

Крім того,  податківці нагадали про сервіси ДФС для платників податків, у тому числі «Електронний кабінет платника податків», процедуру отримання та використання електронного цифрового підпису Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС.

На завершення семінару платники отримали вичерпні відповіді на свої запитання.

Ірпінська ОДПІ

У зв’язку з прийняттям Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» (далі – Закон № 643) Державна фіскальна служба України листом від 11.08.15 р. № 29562/7/99-99-19-03-01-17 «Про деякі особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ» надала роз’яснення щодо особливостей функціонування системи електронного адміністрування ПДВ.

Зокрема:

1. Відповідно до змін, внесених Законом № 643 до пункту 87.1 статті 87 та пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), погашення податкового боргу з ПДВ за рахунок коштів на електронному рахунку здійснюється Держказначейством України на підставі реєстру ДФС, який формується на підставі рішень суду, направлених до виконання ДФС, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Порядок формування та надсилання такого реєстру визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової і митної політики.

2. Після внесення змін до статті 192 Кодексу деталізовано механізм  складання розрахунків коригування до податкових накладних та порядок їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) як продавцем, так і покупцем.

3. Відповідно до змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 та статті 201 Кодексу, за платниками податку – покупцями закріплено право формувати податковий кредит на підставі копій податкових накладних, отриманих з ЄРПН, без необхідності отримання таких податкових накладних безпосередньо від продавця.

4. Змінами, внесеними до пункту 199.4 статті 199 та до підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (в частині доповнення його новим пунктом 42), передбачається, що платники податку за необоротними активами, придбаними після 01.07.2015, не будуть здійснювати перерахунок частки їх використання в оподатковуваних та звільнених операціях протягом трьох років, а лише за результатами одного року. Перерахунок частки використання необоротних активів, придбаних до 01.07.2015, в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях здійснюватиметься платниками в порядку, що діяв до дати набрання чинності Законом №643 (протягом 1, 2, 3 років).

5. Внесено ряд змін щодо порядку формування реєстраційної суми:

1) відповідно до змін, внесених до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу, показники реєстраційної суми, що обраховуються за формулою, визначеною вказаним пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. При цьому для обрахунку показників åНаклОтр, åНаклВид та åМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року, в тому числі розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в ЄРПН, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на платника податку;

2) відповідно до змін, внесених до пункту 34 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу:

а) реєстраційна сума та всі її складові, визначені Кодексом, обнуляються станом на третій робочий день після дня набрання чинності Законом №643 (03.08.2015);

б) після зазначеного обнуління реєстраційна сума (ΣНакл) зареєстрованим платникам податку збільшується на:

суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/ 4 квартали (т.з. „овердрафт”);

суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015;

суму від’ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року/ІІ квартал 2015 року;

суму залишків коштів на електронних рахунках платників станом на дату зазначеного обнуління за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 2001.6 статті 2001 цього Кодексу, а також сум податкових зобов'язань, задекларованих за звітний (податковий) період за червень 2015 року/II квартал 2015 року.

6. Відповідно до змін, внесених до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу, платникам податку, які постачають комунальні послуги населенню, на електронні рахунки будуть зараховуватись кошти, що надаються таким платникам у вигляді субвенцій з бюджету для погашення заборгованості з різниці в тарифах. На суму таких коштів ДФС автоматично збільшуватиме реєстраційну суму платника шляхом збільшення показника (SПопрах).

7. Платникам податку надається можливість отримувати від ДФС інформацію про рух коштів на їхньому електронному рахунку (інформацію щодо сум податку, перерахованого з електронного рахунку платника в бюджет, на спеціальний рахунок суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ та на поточний рахунок платника) (пункт 2001.4 статті 2001 Кодексу).

8. Згідно зі змінами до пункту 2001.6 статті 2001 Кодексу ДФС надано право надсилати Держказначейству України коригуючі реєстри для уточнення інформації, зазначеної у раніше надісланих реєстрах на сплату.

9. Зміни до статей 2001 та 209 Кодексу передбачають для сільськогосподарських товаровиробників, які застосовують спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість (далі – ПДВ), автоматичне відкриття додаткових електронних рахунків для зарахування, починаючи з 04.08.2015, сум ПДВ, нарахованих таким сільськогосподарським товаровиробником при здійсненні операцій з постачання власно виробленої сільськогосподарської продукції. Кошти з таких рахунків автоматично (в день їх зарахування на електронний рахунок) перераховуватимуться на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників. Для здійснення автоматичного перерахування коштів інформація про реквізити спеціальних рахунків суб’єктів спеціального режиму оподаткування ПДВ зазначається ними у податковій звітності.

Кошти, зараховані на такі додаткові електронні рахунки, також збільшують  суму, на яку платник має право зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума) шляхом збільшення показника (SПопрах).

10. З урахуванням змін, внесених до пункту 201.10 статті 201 Кодексу, не дають права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту податкові накладні, які складено з порушенням порядку заповнення лише обов'язкових реквізитів, передбачених пунктом 201.1 статті 201 Кодексу.

При цьому Законом № 643 внесено зміни до пункту 201.1 статті 201 Кодексу, якими виключено з переліку обов’язкових такі реквізити податкової накладної, як "Місцезнаходження (податкова адреса продавця)" та "Вид цивільно-правового договору".

Слід зазначити, що до внесення відповідних змін до форм податкової накладної / розрахунку коригування, в частині виключення з них реквізитів, які не передбачені новою редакцією пункту 201.1 статті 201 Кодексу, податкова накладна / розрахунок коригування складаються за формою, встановленою наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.10.2014 за №1235/26012, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 102/26547.

11. Платникам податку, які постачають товари/послуги, постачання яких має безперервний або ритмічний характер (постачання тепла, газу, електроенергії, послуг зв’язку тощо), надано право складати раз на місяць зведені податкові накладні за такими операціями як на платників податку, так і на осіб, які не зареєстровані платниками податку (пункт 201.4 статті 201 Кодексу).

Крім того, платникам податку надано право складати податкові накладні за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

12. Продовжено термін для подання платником податку до контролюючого органу скарги на контрагента у разі складання податкової накладної/розрахунку коригування з порушенням порядку заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН з 60 календарних днів до 365 календарних днів (пункт 201.10 статті 201 Кодексу).

13. Скасовуються штрафні санкції та пеня за порушення платником строків сплати податку до бюджету за умови, якщо платник податку забезпечив наявність у визначені законодавством строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов’язань на електронному рахунку. Штрафні санкції та пеня, нараховані платнику протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ за таке порушення при забезпеченні у визначені Кодексом строки необхідної суми коштів для сплати податкових зобов’язань на електронному рахунку, підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на додану вартість протягом 14 робочих днів (пункт 40 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

14. Встановлюється штраф для платників податку за неправомірне   збільшення реєстраційної суми за рахунок завищення від’ємного значення податку, яке залишилось непогашеним станом на 1 липня 2015 року та відображене платником у звітності за червень. Штраф до платника застосовується у розмірі 10 відсотків суми завищення такого від’ємного значення. Зменшення реєстраційної суми здійснюється ДФС на підставі узгодженого податкового повідомлення-рішення (пункт 41 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу).

15. Розділом ІІ Закону № 643 встановлено заборону накладення Держказначейством арешту на кошти, які знаходяться на електронних рахунках платників, відповідно до Закону України „Про виконавче провадження”, а також надано доручення Держказначейству зняти арешт з коштів, на які такий арешт був накладений ним до дати набрання чинності Законом № 643.

Ірпінська ОДПІ 

Законодавство України передбачає, що всі юридичні особи, зареєстровані за законодавством України, зобов’язані до 25 травня 2015 року подати державному реєстратору інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи (далі – Бенефіціари). Така вимога не стосується представництв.  

Бенефіціар - фізична особа, яка (а) самостійно чи через своїх представників (номінальних власників, агентів) має можливість здійснювати вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, або (б) яка напряму чи опосередковано (через номінальних власників, агентів) володіє часткою (акціями) в юридичній особі у розмірі 25 і більше відсотків

Неподання державному реєстратору такої інформації є адміністративним правопорушенням, передбаченим статтею 16611 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-X (редакція від 01.09.2015), за яке встановлена відповідальність у вигляді штрафу у розмірі від 5100 до 8500 гривень. Штраф стягується з керівника юридичної особи.

21 травня 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 475-VIII    «Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи» (далі – Закон), яким, серед іншого, було продовжено на чотири місяці (тобто до 25 вересня 2015 року) строк подачі юридичними особами, зареєстрованими до набрання чинності Законом України   від 14 жовтня 2014 року № 1701-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодо одержувачів юридичних осіб та публічних діячів», відомостей про свого кінцевого бенефіціарного власника (контролера), у тому числі кінцевого бенефіцірного (контролера) їх учасника (засновника), якщо учасник (засновник) – юридична особа, або про відсутність такого кінцевого бенефіціарного власника (контролера).

З метою спрощення процедури реалізації норм вищезазначеного Закону Міністерством юстиції України прийнято ряд наказів, а саме:

Наказ Міністерства юстиції України від 17 червня 2015 року № 992/5 «Про внесення змін до наказів Міністерства юстиції України від 14 жовтня 2011 року № 3178/5», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 червня 2015 року за № 725/27170, яким: викладено в новій редакції форми реєстраційних карток 1,2, 4, 8, 16.

Варто зазначити, що відповідно до частини другої статті 8 Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» документи, які подаються державному реєстратору (в тому числі реєстраційна картка) можуть надсилатися державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці повинна бути нотаріально засвідчена.

Інформація про Бенефіціарів подається у вигляді заповненої реєстраційної картки  Форми 4 (зразок картки можна знайти за посиланням: (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0725-15).

 

12 вересня - День міста Ірпінь.

Нещодавно у міському відділі міліції презентували роботу системи відео спостереження. З метою забезпечення більшої безпеки жителів міста, в громадських місцях Ірпеня встановлюється система відео нагляду. Це покращить роботу щодо забезпечення громадського порядку, профілактики злочинності та боротьби з нею, охорони прав, свобод та законних інтересів громадян міста. Посилиться взаємодія органу місцевого самоврядування з органами внутрішніх справ у протидії усім формам злочинності в інтересах громади міста.

«Відеоспостереження дасть можливість ідентифікувати всіх, хто в’їхав і заїхав в місто, або полишив певний сегмент Ірпеня, - зазначає міський голова Володимир Карплюк. – Навіщо? Розглянемо крадіжки автомобілів і квартир. Автомобіль не можна вивезти з міста, не проминувши як мінімум його кордону. Або до нас заїжджають певні особи «попрацювати» в кримінальному форматі крадіжок – у приватному секторі або у багатоповерхівках. Знову ж таки в руках добро не унесеш, треба вивезти. Тим часом відбувається фіксація всіх транспортних засобів на в’їздах і виїздах, це допомагає фізично звузити пошук до певного поля, бо всі автівки можна ідентифікувати».

За словами чергового міліціонера, ще під час монтування камер вдалося викрили крадія велосипеда і чоловіка, який нівечив автівку.

Варто зазначити, що в місті уже встановлено 17 відеокамер. Невдовзі буде встановлено ще стільки ж камер. Тож ірпінці зможуть відчути, що на їхнє майно і життя набагато менше крадіїв матимуть змогу зазіхати.

   

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон), суб’єктами солідарної системи, зокрема, є підприємства, установи, організації, що здійснюють виплату і доставку пенсій. Таким чином, виплата пенсії може проводитись підприємствами поштового зв’язку або банківськими установами.

Статтею 47 Закону визначено, що пенсія виплачується щомісяця організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок у порядку, передбаченому законодавством.

З метою забезпечення стабільного фінансування виплати пенсій кожному пенсіонеру встановлено індивідуальну дату виплати пенсії протягом виплатного періоду, з 4 по 25 число щомісяця.

Порядок виплати пенсій поштовими підприємствами визначено Інструкцією про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв’язку, затвердженою наказом від 28.04.2009 за № 464/156 Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерства праці та соціальної політики України, постановою правління Пенсійного фонду України від 28.04.2009 № 14-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 02.07.2009 за № 592/16608.

Пунктом 2.1. Інструкції передбачено, що з метою рівномірної виплати пенсій, виплатні об’єкти поштового зв’язку складають графіки виплати пенсій протягом виплатного періоду за кожною доставною дільницею та погоджують їх з органами Пенсійного фонду.

Графіки для виплати пенсій підприємствами поштового зв’язку складаються відповідно до територіальних дільниць.

Виплата пенсій банківськими установами здійснюється відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги за згодою пенсіонерів та одержувачів допомоги через їх поточні рахунки у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.1999 р. № 1596 (зі змінами).

Пункт 15 Порядку передбачає, що перерахування коштів установам уповноважених банків здійснюється протягом місяця за датами у межах виплатного періоду. Дати виплати та виплатний період визначаються органами Пенсійного фонду відповідно встановленої черговості.

Незалежно від способу отримання пенсії, пенсіонери, що отримують підвищення до пенсії за нормами Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (інвалідам війни, учасникам бойових дій, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членам сімей загиблих) мають право першочергової виплати пенсій.

Новини

Анонси

 

pay-oplata

pay-oplata

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт за 3 роки

Звіт

Секретар ради інформує

munvarta

munvarta

munvarta

Юстиії

декларування

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ірпінського регіону на період до 2020 року

Громадська рада


«АСОЦІАЦІЯ МАЛИХ МІСТ УКРАЇНИ»

«Асоціація міст України»

Молодіжна громадська рада

ПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну

 

Календар подій

Ірпінський вісник