Четвер, 4 червня 2020 |

Новини

Розгляд пакета законопроектів про проведення кардинальних змін у пенсійному забезпеченні щодо запровадження накопичувальної системи й скасування привілейованих спецпенсій, який був запланований ще на 21 травня, у Верховній Раді не відбувся і його перенесли.

Голова Комітету ВР з питань соцполітики, зайнятості й пенсійного забезпечення Людмила Денісова поінформувала журналістів, що 20 травня комітет розглянув два законопроекти щодо перенесення термінів ухвалення закону про призначення всіх пенсій, зокрема спеціальних, на загальних засадах. Розглянуто проект, внесений усіма членами комітету (№2852), щодо перенесення терміну з 1 червня на 1 грудня і проект Юрія Шухевича щодо перенесення терміну до 1 липня.

І додала, що уряд вніс законопроект, яким запроваджується накопичувальна система пенсійного страхування та єдині принципи нарахування пенсій. Однак, на думку голови комітету, він потребує значного доопрацювання саме в контексті запровадження накопичувальної системи, яка у такому вигляді не запрацює і не матиме довіри громадян.

На переконання народного депутата, у законопроекті потрібно чітко визначити механізми захисту внесків громадян від інфляційних чинників, прописати гарантії, як саме держава забезпечить людям отримання накопичених коштів. А ще вирішити питання, яке постане після того, як люди віком до 35 років почнуть повністю сплачувати внески за накопичувальної системою. Тож необхідно буде збільшити виділення коштів з держбюджету на підтримку бюджету Пенсійного фонду. Також у проекті закону не виписано механізму отримання накопичень після виходу людини на пенсію.

— На ці запитання відповідей у законопроекті немає. Навіть якщо його ухвалять у першому читанні, знадобиться час на його доопрацювання. Тому члени комітету і запропонували перенести термін скасування норм з пенсійного забезпечення на 1 грудня, — зауважила голова комітету. І резюмувала, що парламент хоче змінити стару систему та захистити всіх наших громадян. Виважено і фахово провести пенсійну реформу, щоб люди мали змогу жити достойно.

Та доки на найвищому рівні тривають дебати у громадяни виникає багато питань щодо їх майбутньої пенсій та які вигоди вони отримають від такої новації.

Чому перехід до накопичувальної системи вважається вагомим стимулом до легалізації зарплат?

У солідарній системі кошти державні, у накопичувальній — свої. Нині працівники не мають достатнього стимулу для легалізації доходів. Зокрема тому, що ці внески не є їхньою власністю. З іншого боку, нині в Україні майже кожен четвертий пенсіонер має право на певні пільги, доплати до пенсії. І саме за рахунок усіх інших пенсіонерів. А за таких реалій не дивно, що в людей немає бажання легалізувати свої доходи й збільшувати внески до ПФ. Бо який у цьому сенс?

Але запровадження накопичувальної системи та інституту власності на пенсійні кошти, прозорість у їх формуванні й накопиченні має стимулювати працівників до легалізації їхніх зарплат, отже наповнення як солідарної, так і накопичувальної систем. Бо людина, яка офіційно отримуватиме більшу зарплату, і внески до обох систем зможе сплачувати більші. Тож до моменту виходу на заслужений відпочинок зможе накопичити для себе більше коштів, а отже й отримає відчутно більші виплати. У цифрах: якщо нині пенсіонер отримує в середньому близько 45% колишньої середньої зарплати у вигляді пенсійних виплат, то якщо братиме участь ще й у накопичувальній системі, загалом зможе отримати понад 60%.

Держслужбовці й прирівняні до них працівники вже чимало років сплачували і продовжують нині платити до ПФ майже утричі більше коштів, ніж інші працівники, розраховуючи на отримання спецпенсій. Та їх скасували, чи зменшиться сума цього відрахунку? І що буде з грошима, які вони вже сплатили?

Така підвищена плата до ПФ для держслужбовців та прирівняних осіб запроваджена з 2001 року. Тож у кого з них вже є 10 років стажу, має право, виходячи на пенсію, отримати компенсацію за виплату цих підвищених внесків: залежно від тривалості страхового стажу це може бути від 10 до 20 прожиткових мінімумів як одноразова виплата.

Після скасування спецпенсій ці люди продовжуватимуть відраховувати підвищені внески до професійної пенсійної системи. Тобто до солідарної держслужбовці відраховуватимуть такий самий внесок, як і інші працівники. А все, що вище, — до Професійного пенсійного фонду, який буде створено. І за рахунок цих накопичень, виходячи на пенсію, держслужбовці також матимуть змогу отримати додаткові виплати.

Чи ви порадили б державному службовцеві, якому вже понад 35 років, брати участь і в накопичувальній системі?

Так, порадили б. І навіть якщо до 55 цій людини залишається кілька років, вона встигне накопичити певні кошти (а якщо має високу зарплату, то й чималі) з різних джерел. І, безумовно, оцінить це, коли отримуватиме виплати: від солідарної системи, накопичувальної та Професійного ПФ.

Чи є обов’язковою участь у накопичувальній системі громадян до 35 років включно, чи все-таки ті, кому на 1 січня 2017 року виповниться 35, вже матимуть вибір?

Обов’язкову участь в накопичувальній системі братимуть працюючі українці, яким на 1 січня 2017 року ще не виповниться 35 років. Тобто до 34 повних років включно. Ті ж, кому на той момент уже виповниться 35, уже матимуть вибір.

Добровільно брати участь зможуть люди від 35 до 55, але ж пенсійний вік в Україні настає у 60 років. То чому таке обмеження?

Граничний вік, за якого можна буде добровільно взяти участь у накопичувальній системі, — 55 років. Адже людині потрібен буде хоча б мінімальний термін, щоб накопичити кошти. А він, за підрахунками фахівців, має бути не менш ніж 5 років. Якщо ж у людини невелика зарплата і до пенсії менш як 5 років, брати участь у накопичувальній системі немає сенсу.

Чи матиме право людина після 35 років спочатку вирішити добровільно взяти участь у накопичувальній системі, а потім, з певних міркувань, передумати і до настання пенсійного віку перестати сплачувати внески до неї? Коли в такому разі вона зможе отримати вже сплачені кошти?

Законопроектом передбачено, що працівники, старші за 35 років, які вирішать брати участь у накопичувальній системі за власним бажанням, мають протягом року (з 1 січня 2017-го до 1 січня 2018-го) все добре прорахувати, зважити, чи буде це вигідно, чи ні, і чітко й остаточно прийняти для себе рішення. Адже якщо працівник долучиться до цієї системи, залишити він її не зможе, а повинен буде до 55 років щомісяця робити відрахування. Як кажуть, назад дороги вже не буде. Заощадження ж він отримає, як і заявлено, з настанням пенсійного віку.

У КОДА визначили точки зростання економіки столичного регіону.

Обласна адміністрація провела стратегічну сесію «Економічний розвиток Київської області», під час якої у відкритому режимі були напрацьовані чіткі проекти з ключових напрямків розвитку економіки області: агропромислового комплексу, інтелектуального бізнесу (інформаційно-комунікаційні технології, наукомістке виробництво), житлово-комунальної сфери, промисловості, сільського господарства, транспорту та логістики, а також рекреаційно-туристичної сфери.

Стратегічна сесія «Економічний розвиток Київської області» відбулася в Українському домі з ініціативи першого заступника голови Київської обласної державної адміністрації Лева Парцхаладзе. Захід, що тривав понад 5 годин, відбувся у форматі «Світового кафе» (метод сфокусованого неформального обговорення в окремих тематичних групах).

У стратегічній сесії взяли участь близько 200 осіб: представники КОДА, голови районних адміністрацій, мери міст, представники малого та середнього бізнесу, роботодавців та профспілок, консалтингових компаній, інвестиційних банків, міжнародних організацій, зокрема ООН і МВФ, громадські активісти. Метою заходу було визначення найбільш гострих проблем і напрацювання рішень, які дозволять прискорити розвиток економіки області.

Перший заступник голови КОДА Л.Парцхаладзе під час відкриття сесії наголосив: «Стратегія економічного розвитку Київської області розрахована на 3-5 років. Під час цієї сесії ми напрацюємо проекти, які зможуть дати швидкі результати вже протягом 3-4 місяців. Обговорення публічне, оскільки ми хочемо врахувати всі думки. Ті завдання, які ми сьогодні окреслимо, стануть метою розвитку Київської області».

Також зазначив, що одним із пріоритетів економічного розвитку регіону є реалізація інвестиційних проектів у ключових сферах: туризмі, промисловості, АПК, транспортно-логістичній сфері, ЖКГ. Йшлося і про створення індустріальних парків, в яких планують розмістити, зокрема, підприємства, що нині базуються в Києві. «Ми вже розпочали відбір майданчиків під індустріальні парки, готуємося надати підприємствам кращі умови в інфраструктурі та роботі. Для області це дасть колосальний економічний ефект: наприклад, якщо ми перенесемо в область хоча б тисячу гектарів промислових територій зі столиці, то зможемо додатково створити сто тисяч робочих місць і відсотків на 20 збільшити середню зарплату в Київській області», – додав Лев Парцхаладзе.

Голова Київської обласної державної адміністрації Володимир Шандра: «Ми будемо робити все, щоб Київська область була флагманом країни, регіоном, де підприємці хотіли б розвивати бізнес, вкладати гроші, створювати робочі місця. Це непросте завдання, але ми думаємо, що разом упораємося».

Прес-служба першого заступника голови
КОДА Лева Парцхаладзе

В Ірпені відбулося четверте засідання групи з розробки Стратегії розвитку Ірпінського регіону. Засіданню передувало розпорядження голови Ірпеня Володимира Карплюка від 24 листопада 2014 р. щодо затвердження складу Комітету зі стратегічного планування. Туди ввійшли фахівці з відділів міськвиконкому, керівники установ, підприємці, науковці, освітяни, незалежні експерти, представники громадськості.

Заходи з розробки Стратегічного плану економічного розвитку Ірпеня до 2020 року реалізовуються відповідно до Стратегії сталого розвитку «Україна – 2020», схваленої Указом Президента України від 12 січня 2015 р. та низки інших законів України.

Ірпінь бачиться як місто здоров’я, багате на рекреаційні зони, привабливе для інвестицій і туризму, екологічного бізнесу. Передбачається розвиток мережі оздоровчих закладів, створення зон короткочасного відпочинку. Ірпінь повинен стати відкритим і безпечним містом, мешканці якого сповідуватимуть здоровий спосіб життя. Воно буде привабливим для молодих сімей. Планується будівництво готелів, спортивних будівель, тенісних кортів, містечок дитячих розваг. Розвинена мережа культурних закладів буде включена до туристичних маршрутів.

На четвертому засіданні було представлене «дерево цілей» – проекти, які спрямовані на об’єднання зусиль влади, громади, бізнесу.

На наступному, 5-му етапі пройде громадське обговорення та ухвалення Стратегії. Після обговорення доопрацьований проект Стратегічного плану подається на розгляд і ухвалення міській раді.

Розробку Стратегічного плану Ірпінського регіону до 2020 року, експертний аналіз даних, консультації здійснює Наталія Бойко – спеціаліст Центру сприяння розвитку міст Асоціації міст України, консультант проекту «Місцевий економічний розвиток міст». Проект упроваджується Федерацією канадських муніципалітетів за фінансової підтримки уряду Канади.

Жаль тільки, що на засіданні Комітету не обговорювалися проекти, зокрема, по Ворзелю, який має великий потенціал у цьому плані.

Данута КОСТУРА

Фото - Володимир ШИЛОВ

         

Днями у Київській обласній державній адміністрації відбулось засідання комісії з перевірки стану дотримання земельного законодавства.

На засіданні було обговорено ряд важливих питань щодо цільового використання земель сільськогосподарського призначення на території області. Так, за попередніми оцінками комісії, бюджет Київщини щорічно втрачає близько 500 мільйонів гривень несплачених податків.

За результатами обговорення було прийнято рішення про проведення інвентаризації сільськогосподарських земель, а також аналізу доходів бюджету від земель наданих в оренду.

Значну увагу комісія приділила пошуку законних механізмів отримання податків з незареєстрованих земель. Так, за інформацією першого заступника голови КОДА Лева Парцхаладзе, попередні оцінки відповідності загальної кількості земель в області, що використовуються та за надходженням податків до казни, свідчать про те, що близько 40% договорів оренди незареєстровані. Отже, за використання таких земель бюджет області не отримує очікуваних коштів.

Під час засідання було прийнято рішення щодо перевірки законності передачі земель у користування або власність від 2012 року.

Також учасники комісії обговорили питання щодо цільового використання наданих в оренду земель, у районах, що безпосередньо прилягають до столиці та мають площу більше 10 га.

Засідання комісії плануються проводити на постійній основі, а програма дій розрахована на найближчі 2-3 роки.

Джерело: http://www.kyiv-obl.gov.ua

Верховна Рада у другому читанні та в цілому ухвалила проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг», розроблений Мінрегіоном.

За прийняття відповідного законопроекту № 2029а проголосували 261 народний депутат.

Документом передбачається забезпечити єдиний підхід в сфері державного регулювання питань формування та встановлення тарифів, а також виконання заходів, визначених ключовою подією 8 програми (Матриці) стратегічних та інституційних реформ у рамках проекту «Друга програмна позика на політику розвитку».

Такий єдиний підхід дозволить забезпечити раціональне планування державного та місцевих бюджетів, створить необхідні умови для забезпечення ефективного функціонування підприємств сфери теплопостачання та сфери житлово-комунального господарства, підвищенню рівня якості послуг, створенню умов для залучення інвестицій у розвиток та технічне оновлення систем теплопостачання, водопостачання, своєчасному та в повному обсязі виконанню боргових зобов'язань з погашення та обслуговування позики, зокрема тих, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями.

Нагадаємо, що 18 червня 2015 року проект Закону був прийнятий Верховною Радою України у першому читанні.

Державна архітектурно-будівельна інспекція України та Державне агентство з питань електронного урядування презентували електронні послуги у сфері будівництва – реєстрацію повідомлень та декларацій про початок підготовчих робіт та про початок будівельних робіт.

У вересні-жовтні 2015 року запрацюють ще дві нові послуги – реєстрація декларації на готовність об’єкту до експлуатації та подання відомостей для отримання ліцензії на господарську діяльність щодо створення об’єктів архітектури. Про це повідомив голова Державної архітектурно-будівельної інспекції України Олексій Кудрявцев.

«Сьогодні електронне урядування є «ключем» до реформ в Україні. Саме е-урядування покликане забезпечити нову ефективність та прозорість роботи органів влади, а також нову якість обслуговування громадян та бізнесу», - зазначив він. 

За словами голови Держархбудінспекції Олексія Кудрявцева, сьогодні підприємці та громадяни вже можуть скористатися чотирма електронними адмінпослугами:

1. Реєстрація повідомлення про початок виконання підготовчих робіт.

2. Реєстрація декларацій про початок виконання підготовчих робіт.

3. Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт.

4. Реєстрація декларацій про початок будівельних робіт.

Раніше, щоб подати декларацію про початок виконання підготових або будівельних робіт на реєстрацію слід було звертатися до центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу). Для цього іноді доводилося долати значні відстані та стояти в чергах.

Тепер пропонується принципово новий рівень якості обслуговування громадян та бізнесу. Ви можете зареєструвати повідомлення або декларацію про початок будівництва у будь-який зручний час 24 години на добу, 7 днів на тиждень через мережу Інтернет, витративши на це не більше декількох хвилин.

Для цього слід зайти на сайт e-dabi.gov.ua, визначити послугу, яка вас цікавить, ввести свої дані, поставити електронний підпис і документ автоматично направлять в потрібний територіальний департамент чи управління ДАБІ. Електронна форма документів з автоматичною перевіркою та підказками значно мінімізує ризик допущення помилок при її заповненні. Зареєстрована декларація з відповідним номером у єдиному реєстрі надійде на вашу електронну пошту. Також, ви можете перевірити факт реєстрації декларації, переглянувши запис у єдиному реєстрі через мережу Інтернет. 

«Сьогодні ми зробили ще один важливий крок на шляху до запровадження е-урядування в Україні, - зазначив Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України. – Надання доступних, прозорих та некорупційних адміністративних послуг, що досягається шляхом переведення їх в електронну форму, – це те, що найбільше очікують громадяни та бізнес».

Для популяризації нового державного сервісу європейського рівня ДАБІ України спільно з Держагенством з питань електронного урядування створили інформаційний відеоролик, який інформує громадян про нові можливості подання дозвільних документів у сфері будівництва. 

Нагадаємо, що пілотний проект щодо електронних адміністративних послуг є складовою кампанії із запороваждення електронного урядування в Україні, який реалізуєтться за підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні. 

А вже з 1 вересня 2015 року будуть створені структурні підрозділи в органах місцевого самоврядування, які виконуватимуть функції  ДАБІ на місцях. Зараз триває робота з підготовки до реалізації закону, який передбачає децентралізацію повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства, і нам дуже важливо знати думку будівельників та органів місцевого самоврядування. Про це сказав  заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Роман Абрамовський під час наради з Конфедерацією будівельників України.

Мінрегіоном розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», нововведенням якого є спрощення процедури отримання поштової адреси – з моменту виділення земельної ділянки під будівництво до реєстрації об´єктів вже збудованої нерухомості. Окрім того ведеться активна робота з модернізації державних житлових програм. «Ми модернізували існуючі житлові програми. Передбачено  надання кредитів під 10% річних. При цьому надаватимуться пільги для родин з дітьми, а саме – зменшення кредитної ставки в залежності від кількості дітей в родині», - наголосив Роман Абрамовський.

16 липня до рятувальників 36-ї Державної пожежно-рятувальної частини м. Ірпінь завітали на екскурсію діти, які перебувають на відпочинку в дитячому спортивно-оздоровчому комплексі імені Юрія Гагаріна.

Працівники Ірпінського МВ з радістю їм розповіли про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, про її функції та завдання. Розповіли про комплектацію пожежних автомобілів, для чого вони призначені. Діти мали змогу потримати пожежно-технічне обладнання, вогнегасники та посидіти в самому автомобілі.

Після цього діти розділились на 12 команд і кожен член команди відчув на собі роботу пожежного, а саме: змагались на швидкість одягання бойового одягу, перетинали перешкоди на полосі перешкод, крім цього показали, на прикладі, як працює диспетчер пожежно-рятувальної частини.

Наприкінці екскурсії, дітлахам розповіли про будову та правил користування вогнегасниками.

Максим Гуриненко

www.rescuer.kiev.ua

   

Верховна Рада України ратифікувала Меморандум про спільні наміри Урядів України та Німеччини і Рамкової угоди по залученню кредиту 500 млн. євро для відбудови сходу України.

«Цим законопроектом передбачено ратифікацію Меморандуму про спільні наміри Уряду України та Уряду Федеративної Республіки Німеччина і Рамкової угоди, як невід’ємного додатку до Меморандуму, що дозволить залучити кредит KfW для відбудови східної частини України у розмірі 500 млн. євро»,- повідомив Віце-прем'єр-міністр - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадій Зубко, представляючи проект на засіданні Верховної Ради України.

За словами Геннадія Зубка, з цих коштів – 200 млн. євро передбачені як макрофінансова допомога, а 300 млн. євро – для фінансування проектів з енергетики, відновлення та модернізації об’єктів інфраструктури та фінансування комунальних та інших підприємств, які забезпечують життєдіяльність в східних регіонах.

Віце-прем'єр-міністр України зазначив, що мова йде про 5 областей: Запорізька, Харківська, Дніпропетровська, Донецька та Луганська. З банком KfW вже відпрацьовано 49 проектів: «Україна підготувала свої проекти і передала їх на розгляд KfW. Тепер чекаємо на оперативну реакцію наших партнерів».

«Ці гроші підуть на відновлення економіки всієї країни», - наголосив урядовець.

«Пріоритетними проектами стануть транспорт, енергетика, теплопостачання, енергоефективність, водопостачання, водовідведення, соціальна інфраструктура, відновлення та будівництво житла», - повідомив Віце-прем'єр-міністр України.

Геннадій Зубко наголосив, що спільна українсько-німецька робоча група погодила проектні напрями спрямування кредиту та обсяги фінансування. На проекти в галузі енергетики буде спрямовано близько 150 млн. євро, на постачання товарів – 60 млн. євро, на інфраструктуру - 90 млн. євро.

За його словами, Рамковою угодою, як невід’ємним додатком до Меморандуму, визначено фінансові умови кредитування: «Процентна ставка – до 4,5 %, термін кредитування – до 15 років, пільговий період – 5 років».

«Прийняття законопроекту забезпечить фінансування проектів по відновленню інфраструктури в постраждалих від збройного конфлікту регіонах по модернізації інфраструктури в регіонах, які взяли на себе основне навантаження із забезпечення внутрішньо переміщених осіб», - підкреслив урядовець.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 389 «Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї» з 1 липня 2015 року пільги на житлово-комунальні послуги будуть надаватись за умови, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (1710,00 грн.) наступним пільговим категоріям громадян:

1. Учасники війни;

2. Член сім»ї загиблого(померлого) ветерана війни;

3. Особа з особливими заслугами перед Батьківщиною;

4. Батьки померлої особи з особливими заслугами ;

5. Вдова(вдівець) особи з особливими заслугами ;

6. Особа з особливими трудовими заслугами;

7. Батьки померлої особи з особливими трудовими заслугами;

8. Вдова(вдівець) особи з особливими трудовими заслугами;

9. Діти війни;

10. Жертви нацистських переслідувань;

11. Багатодітні сім»ї;

12. Дитячі будинки сімейного типу;

13. Прийомні сім»ї;

14. Сім'я опікуна;

15. Опікун дітей померлого громадянина, смерть якого пов»язана з ЧАЕС (ІІІ категорія);

16. Вдова(вдівець) померлого громадянина ЧАЕС ІІІ категорії;

17. Дитина ( ЧАЕС)) інвалід;

18. Працівник служби цивільного захисту на пенсії;

19. Батьки та члени сім»ї працівника служби цивільного захисту,який загинув(помер) або пропав безвісти;

20. Міліціонер на пенсії;

21. Непрацездатний член сім»ї загиблого міліціонера;

22. Податковий міліціонер на пенсії;

23. Непрацездатний член сім»ї загиблого податкового міліціонера;

24. Працівник кримінально-виконавчої системи на пенсії;

25. Непрацездатний член сім»ї загиблого працівника кримінально-виконавчої системи на пенсії;

26. Непрацездатний член сім»ї загиблого працівника кримінально-виконавчої системи;

27. Сільський медик на пенсії;

28. Сільський педагог на пенсії.

Списки пільговиків, які мають право на отримання пільги будуть надані підприємствам, організаціям-надавачам послуг в електронному вигляді з 25 липня по 25 вересня 2015 року.

Верховною Радою України 28 грудня 2014 року прийнято Закон України №76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України», яким внесено до окремих Законів України зміни, згідно з якими з 1 липня 2015 року пільги надаються окремим категоріям пільговиків, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує величини доходу, який дає право на податкову соціальну пільгу (у 2015 році – 1710 гривень).

При цьому, залишається незмінним порядок надання пільг для інвалідів війни, учасників бойових дій, «чорнобильців» 1 та 2 категорій, ветеранів військової служби та органів МВС, їх вдів, реабілітованих осіб, інвалідів військової служби.

Зауважуємо, що після визначення права на отримання пільги на наступні шість місяців буде письмово проінформовано пільговиків, яким не встановлено право на пільгу, у зв’язку з перевищенням доходів.

Управління праці гарантує створити максимально сприятливі умови для оформлення субсидій таким громадянам у першочерговому порядку.

ДЕКЛАРАЦІЮ про доходи сім’ї пільговика можна скопіювати (завантажити) у розділі ГРОМАДЯНАМ - СОЦІАЛЬНІ ПІЛЬГИ (http://imr.gov.ua/for-citizens/sotsialni-pilgi )

Новини

Анонси

 

pay-oplata

pay-oplata

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт за 3 роки

Звіт

Секретар ради інформує

munvarta

munvarta

munvarta

Юстиії

декларування

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ірпінського регіону на період до 2020 року

Громадська рада


«АСОЦІАЦІЯ МАЛИХ МІСТ УКРАЇНИ»

«Асоціація міст України»

Молодіжна громадська рада

ПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну

 

Календар подій

Ірпінський вісник