Вже до кінця цього року будь-яку державну послугу можна буде отримати в режимі онлайн. Саме про такі плани Державного агентства з питань електронного урядування України розповів Сергій Антоненко, заступник начальника управління Агентства. Про головні тренди 2017 року у впровадженні електронного урядування на рівні місцевих влад йшла мова на сьомому щорічному семінарі «Практичні аспекти місцевого самоврядування – 2017: технології на службі в громади» 16-17 лютого в Ірпені.
Революційним ноу-хау 2017 року може стати впровадження технологій мобільної ідентифікації. За допомогою цієї технології громадяни зможуть отримати будь-яку державну послугу в режимі онлайн, не контактуючи з держустановами. Крім того, мобільний ідентифікатор незабаром можна буде використовувати під час отримання медичних послуг і сервісів, освітніх і так далі.
Окрім цього, Агентство працює над запровадженням єдиного державного веб-порталу відкритих даних, на якому уже зареєстровано понад 1 тис. органів влади та оприлюднено понад 10 тис. наборів даних. Відкриті дані, за словами Сергія Антоненка, допоможуть бажаючим краще розуміти роботу державних структур та є базою для генерування нових ідей і створення стартапів.
Також у планах Агентства інтегрувати електронні послуги до єдиного державного порталу адміністративних послуг.
«Оперативність та якість роботи, мінімізація контакту з чиновниками, а, відтак, і унеможливлення хабарництва – ось невеликий перелік того, що отримують українці від впровадження електронного урядування, – пояснив Сергій Антоненко. – Такі інциденти, як підробка підпису чи втрата документів стануть не можливими».
Тому експерт наголосив, що е-урядування – це ключ до реформи в Україні, хоча, у певних випадках, онлайн послуги не замінять спілкування.
Сьогодні Агентство має чимало викликів з інтеграцією різних програм та систем, у яких працюють численні органи влади в країні. Необхідним є і розвиток законодавчої бази та поширення знань про електронне врядування.