10 січня 2017 року у залі засідань Ірпінської міської ради відбувся Форум учнівського активу міста «Якою я бачу нову школу Ірпеня» за участю радника міського голови з гуманітарних питань, доктора педагогічних наук, професора, експерта Клокар Наталії Іванівни та радника міського голови з питань освіти Король Ганни Юріївни.
На форумі учні 5-11 класів обговорювали важливі питання школи сьогоднішнього дня та Нової школи: мету і завдання школи, участь учнівського активу у створенні Програми розвитку системи освіти міста Ірпеня на 2017 – 2021 рр.
Діти активно включалися до обговорення актуальних питань створення сучасної демократичної школи: чи мають учні право голосу в школі, висловлювати свою думку та відстоювати свої права?
Цікава дискусія відбулася на тему «Нова школа»: якою вона має бути і чи реально створити таку школу в рідному місті, які критерії успішної школи? На думку молоді, успішна школа, це коли задоволені учень і вчитель, коли навчання в школі доставляє радість.
А ще, важливим і часто складним питанням для учнів є вибір майбутньої професії. Тож тема профільного навчання була дуже актуальною для багатьох учасників Форуму. Вирішувати питання вибору професії нинішнім школярам доводиться дуже рано. Вже після 9 класу потрібно визначитися, продовжити навчання в школі або йти здобувати фах у коледж (училище, технікум).
На сьогодні Ірпінські школи пропонують 8 профілів: фізико-математичний (ЗШ №17), математичний (ЗШ №13), історичний (ЗШ №13), економічний (ЗШ №2), української філології (СЗШ №12, ЗШ 14, 18, НВК), іноземної філології (НВО, СЗШ №12), технологічний (ЗШ №3, 5, 13,18), художньо-естетичний (СЗШ №1). Міською владою вивчається питання відкриття нових профілів вже з вересня 2017 року: біології, хімії, інформатики, фізичної культури. А для цього буде проведена велика робота не лише із закупівлі сучасного обладнання кабінетів, але й визначення найкращих вчителів, які будуть викладати у профільних класах.
Разом з дорослими, дітям вдалося створити дружню атмосферу, в якій було цікаво поділитися своїми думками і мріями, бути почутими тими, хто реально може змінити сталий непрактичний і застарілий підхід до навчання, створити омріяну школу майбутнього, куди із задоволенням будуть ходити діти не тільки в 1-й клас, а й на протязі всього шкільного життя.
Розвиток освіти міста є можливим лише за умови тісної співпраці влади, учнівського й батьківського активу, керівників шкіл і вчителів. Тож учням запропонували анонімне опитування – кожен мав можливість дати відверті відповіді на запитання в анкеті. Це дасть можливість врахувати отриману інформацію при плануванні роботи влади і закладів освіти та спрямувати її на задоволення освітніх запитів і потреб учнів.