ІРПІНСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
28 квітня 2015р., м. Ірпінь №105
Про результати ревізії щодо фінансово-господарської діяльності Ірпінського виробничого управління комунального господарства Ірпінської міської ради
На виконання Постанови КМУ від 29.11.2006р. №1673 „Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів” та розпорядження Кабінету Міністрів України № 148-р від 19 січня 2011 року щодо „Питання зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни” Києво-Святошинською об’єднаною державною фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Ірпінського виробничого управління комунального господарства Ірпінської міської ради за період з 01.03.2011 по 31.12.2014. Начальник Шкуренка М.М., головний бухгалтер Салівон Л.І.
Ірпінське виробниче управління комунального господарства є комунальним підприємством, створеним відповідно до рішення Ірпінської міської ради від 14.10.1997 №352/1 на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади м.Ірпінь.
Предметом господарської діяльності ІВУКГ є: збирання безпечних відходів; каналізація, відведення й очищення стічних вод; оброблення та виведення безпечних відходів; інша діяльність щодо поводження з відходами; інші види діяльності із прибирання; організування поховань і надання суміжних послуг; лісопильне та стругальне виробництво; інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; роздрібна торгівля текстильними виробами в спеціалізованих магазинах; утримання доріг; послуги автостоянки та автотранспортні послуги; надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; надання в оренду вантажних автомобілів; будівництво доріг і автострад та інше.
В ході ревізії встановлено ряд порушень, а саме :
– встановлено здійснення в 2011-2014 роках витрат в розмірах, що перевищують заплановані на загальну суму 1057,9 тис. грн., а саме: адміністративні витрати та інша операційні витрати. Здійснення понадпланових витрат є порушенням вимог п.1 ст. 75, ст. 78 Господарського Кодексу України в частині виконання фінансових планів. Порушення не усунено.
– ревізією безготівкових операцій в національній валюті встановлено, що Ірпінським ВУКГ в січні, жовтні-листопаді 2012 та в грудні 2013 років здійснювалась оплата на придбання товарно-матеріальних цінностей, які не були оприбутковані в бухгалтерському обліку Управління на момент їх отримання та станом на момент проведення ревізії, а саме:
– здійснено оплату ФОП Максименко А.А. за системний блок Intel Celeron Dual-Core G530 Box LCA 1155 в сумі 2948,00 грн.;
– здійснено оплату ТОВ «Кошторисно-консалтингова група» за послуги з встановлення програмного комплексу АВК-5 „Автоматизований випуск на ПЕОМ кошторисно-ресурсної документації” в сумі 4608,00 гривень.
Вищезазначені товарно-матеріальні цінності представлені в фактичній наявності при проведеній в ході ревізії інвентаризації товарно-матеріальних цінностей.
Дане порушення призвело до заниження в бухгалтерському обліку Управління вартості необоротних активів в період з січня 2012 року та станом на момент проведення ревізії на загальну суму 7556,00 гривень.
Порушення усунено.
Також встановлено, що Ірпінським ВУКГ в лютому 2013 року здійснено оплату ФОП Максименко А.А. за систему безперебійної подачі чорнил Epson Stylus TX410 в сумі 398,00 грн., яку отримано Управлінням по видатковій накладній, проте не оприбутковано в бухгалтерському обліку на момент отримання та станом на момент проведення ревізії, та не представлено в наявності під час проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей.
Таким чином, в лютому 2013 року Ірпінським ВУКГ витрачено кошти в сумі 398,00 грн. на оплату товарів, робіт, послуг без їх фактичного отримання.
Порушення усунено.
– в ході ревізії встановлено здійснення Ірпінським ВУКГ витрат за рахунок власних надходжень на придбання товарів, які не передбачені для виконання основних функцій Управління, та для використання їх у господарській діяльності, а саме: платіжним дорученням від 25.02.2013 №124 Ірпінським ВУКГ по рахунку-фактури від 14.02.2013 №КИ-0000018 було здійснено оплату ТОВ «Еней Плюс» за комплекти постільної білизни на загальну суму 4200,10 гривень.
Порушення усунено.
– ревізією правильності визначення посадових окладів працівникам Управління, встановлено, що в порушення п.3.1.4 Галузевої угоди між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Всеукраїнським об’єднанням обласних організацій роботодавців підприємств житлово-комунальної галузі «Федерація роботодавців ЖКГ України» та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України», зареєстрованої Міністерством соціальної політики України від 4.10.2013 №26, занижений розмір посадового окладу, внаслідок заниження коефіцієнту співвідношення розмірів мінімальних місячних посадових окладів керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців до мінімальної тарифної ставки робітника І розряду основного виробництва за посадою експедитор, що призвело до недоотримання заробітної плати працівниками, які займали дану посаду протягом 2011-2014 років на загальну суму 14393,44 гривень.
Порушення не усунено.
– ревізією встановлено, що в період з 01.01.2014 по 31.12.2014, в порушення ст.7 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 №2694-ХП та п. 7.4.11 Колективного договору, Управлінням не здійснювалась видача молока або рівноцінних харчових продуктів працівникам, зайнятим на роботах з важкими та шкідливими умовами праці.
Враховуючи дані Управління статистики, ревізією встановлено, що порушення призвело до недоотримання працівниками Ірпінського ВУКГ молока за шкідливі умови праці на загальну суму 42594,28 гривень. (9382 відпрацьованих змін х 0,5л х 9,08 грн./л молока).
Порушення не усунено.
– ревізією правильності нарахування та виплати доплат встановлено, що в порушення вимог ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 №108/95-ВР, ст.ст. 5 та 7 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 №3356–ХІІ, п.15 постанови Ради міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.1981 № 1145, п. 1.7 додатку 2 до Колективних договорів Управління, встановлено доплати керівникам структурних підрозділів та їх заступникам за суміщення професій, що призвело до незаконних витрат коштів Управління протягом ревізійного періоду на загальну суму 120748,13 грн., та до зайвих перерахувань до державних цільових фондів на загальну суму 44580,21 гривень.
Порушення усунено шляхом сплати відповідальною особою розміру середньомісячної заробітної плати.
– ревізією повноти та своєчасності отримання обсягів послуг, наданих Київською обласною філією ВАТ «Укртелеком» встановлено, що Управлінням в період з 01.03.2011 по 31.12.2014 здійснювались видатки на оплату телекомунікаційних послуг, в тому числі і за користування основними радіоточками на загальну суму 1408,68 грн., які Управління в ревізійному періоді не отримувало.
Порушення усунено шляхом внесення відповідальною особою коштів в касу ІВУКГ.
– аналізом наявної в бухгалтерському обліку ІВУКГ дебіторської заборгованості, термін позовної давності по якій минув, встановлено наявність в бухгалтерському обліку Ірпінського ВУКГ дебіторської заборгованості в сумі 225624,49 грн., яка списана в обліку КЖЕП „Ірпінь”, що є порушенням вимог п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV та призвело до завищення в бухгалтерському обліку Управління дебіторської заборгованості на вказану суму. Порушення не усунено.
– аналізом ефективності проведення претензійної роботи ІВУКГ, інвентаризації розрахунків з дебіторами та кредиторами встановлено, що Управлінням не проведено необхідних заходів щодо своєчасного стягнення дебіторської заборгованості, що призвело до спливу строків її стягнення, та, як наслідок, до недоотримання доходів і нанесенню збитків Управлінню в сумі 29403,19 (255027,68 – 225624,49) грн. та завищенню в обліку кредиторської заборгованості з терміном позовної давності більше 3-х років в сумі 9842,08 грн., що є порушенням вимог п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV. Порушення не усунено.
З метою документального підтвердження виду, обсягу, якості операцій та взаєморозрахунків, що здійснювались з Ірпінським ВУКГ та для з’ясування реальності заборгованості, в ході ревізії було направлено запити до Гостомельської, Ворзельської селищних рад, КП «Бучанське УЖКГ», КП «Ірпіньводоканал», Управління освіти і науки Ірпінської міської ради Київської області, КП «Ірпінська центральна міська лікарня» Ірпінської міської ради, ТОВ «Екобіопол», Макарівське районне виробниче управління житлово-комунального господарства та проведено зустрічні звірки в ТОВ «Утілсервіс», МПП «Рада», КП «Ірпіньзеленбуд».
З отриманих на запити відповідей встановлено, що внаслідок не відображення господарських операцій в обліку Управління завищено наявну кредиторську заборгованість, яка не підтверджена в обліку КП «Ірпіньводоканал», Макарівського РВУЖКГ, ТОВ «Утілсервіс», що призвело до завищення кредиторської заборгованості станом на 01.01.2015 на загальну суму 37501,84 грн. (1181,92 + 28591,92 + 7728,0), завищено наявну дебіторську заборгованість, яка не підтверджена в обліку МПП «Рада», на суму 1290,0 грн. та занижено дебіторську заборгованість, яка не підтверджена в обліку КП «Ірпіньзеленбуд», на суму 2624,41 гривень.
Порушення частково усунуто шляхом зменшення кредиторської заборгованості перед Макарівським РВУЖКГ на суму 28591,92 гривень.
– аналізом законодавства з питань державних закупівель та змін до нього за період, що ревізується, в частині сфери застосування Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 №2289-VI і Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 №1197-VIІ та повноти проведення процедур встановлено, що Ірпінським ВУКГ протягом періодів з 01.03.2011 по 31.12.2011 та з 01.05.2014 по 31.12.2014, здійснено закупівлю продуктів нафтоперероблення рідких, послуг з видалення твердих побутових відходів без застосування процедур державних закупівель, що не призвело до втрат, на загальну суму 2717758,08 гривень.
Порушення не усунено.
– перевіркою відображення в бухгалтерському обліку Управління необоротних активів встановлено, що деякі основні засоби, а саме: будівля складу 8,20х3,50; двоповерхова будівля складу 5,70х6,90х5,30 відображені в обліку ІВУКГ лише в кількісному вираженні, а лісопильний та столярний цех; віночно-мозаїчний цех, склад; бокси та ремонтні майстерні обліковуються за нульовою залишковою вартістю.
Під час ревізії комісією Управлінням оцінено вищезазначені основні засоби на загальну суму 10500,00 гривень.
Порушення усунено.
За результатами проведеної в ході ревізії інвентаризації встановлено наявність матеріальних цінностей, які є в наявності, проте, не рахуються за даними балансового та позабалансового бухгалтерського обліку ІВУКГ.
Виявлені в ході інвентаризації товарно-матеріальні цінності оцінено комісією та оприбутковано в бухгалтерському обліку Управління на загальну суму 134600,00 гривень.
Порушення усунено.
– ревізією дотримання норм законодавства при списанні з балансу Управління вартості автомобільних шин та акумуляторних батарей встановлено, що в ревізійному періоді безпідставно списано шин в кількості 113 шт. на загальну суму 158564,27 грн. та безпідставно списано акумуляторних батарей в кількості 29 шт. на загальну суму 35043,34 гривень.
Порушення усунено шляхом сплати відповідальною особою розміру середньомісячної заробітної плати.
– в ході ревізії проведено перевірку правильності оприбуткування та списання піщано-сольової суміші, яка протягом ревізійного періоду виготовлялася Управлінням власними силами та використовувалася для посипання вулиць у зимовий період.
Співставленням даних вищевказаних матеріальних звітів з даними подорожніх листів автотранспортних засобів, задіяних на посипанні вулиць, встановлено розбіжності в об’ємах використаної піщано-сольової суміші на загальну суму 47965,40 гривень.
Також в лютому, березні 2012 року, лютому, березні, грудні 2013 року та листопаді 2014 року Управлінням завищено об’єми посипаної піщано-сольової суміші в подорожніх листах у порівнянні з об’ємами використаної суміші за даними матеріальних звітів в кількості 1095,12 т, що призвело до безпідставного списання паливно-мастильних матеріалів в кількості 1632,60 т на загальну суму 27264,42 грн., та, як наслідок, до нанесення матеріальної шкоди (збитків) Управлінню на зазначену суму.
Порушення усунено шляхом сплати відповідальною особою розміру середньомісячної заробітної плати.
– проведеним в ході ревізії співставленням даних подорожніх листів з наказами по ІВУКГ, встановлено факти використання легкових службових та вантажних автомобілів під час перебування водіїв у відпустках. Внаслідок допущеного порушення Управлінню завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 2711,8 гривень.
Порушення усунено шляхом внесення відповідальною особою коштів в касу ІВУКГ.
Вибірковою перевіркою використання коштів на вивезення ТПВ, встановлено завищення об’ємів вивезеного ТПВ на 235,0 м3, що призвело до незаконного списання дизпалива в кількості 207,9 л та незаконного списання скрапленого газу в кількості 108,75 л, на загальну суму 4420,0 гривень.
– в ході ревізії, з метою підтвердження фактичного виконання будівельних робіт, проведено контрольні обміри по об’єктах: «Поточний ремонт дороги вул. Героїв м.Ірпінь», «Поточний ремонт дороги вул.Фрунзе м.Ірпінь» та «Поточний (ямковий) ремонт асфальтобетонного покриття об’їзної дороги під залізнодорожним мостом в м.Ірпінь Київської області», роботи по яких виконувались Генпідрядником ТОВ „Ф-АРТ”.
Співставленням найменувань робіт та їх обсягів по об’єкту «Поточний ремонт дороги вул. Героїв м.Ірпінь», зазначених в акті приймання виконаних будівельних робіт №34 за листопад 2014 року, з фактично виконаними обсягами робіт встановлено, що в акт приймання виконаних будівельних робіт безпідставно включені наступні об’єми робіт та матеріали на загальну суму 5606,00 грн., чим порушено вимоги Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174 та п.1 ст. 3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.1999 №996-ХІV. Порушення усунено.
З метою усунення порушень, зазначених в акті, попередження фактів неефективного використання фінансових ресурсів зважаючи на викладене, виконавчий комітет :
В И Р І Ш И В:
2.1 Провести роботу по усуненню порушень, виявлених в ході проведеної ревізії.
2.2 Посилити роботу щодо забезпечення належного обліку коштів, матеріальних активів підприємства та контроль за їх ефективним використанням.
2.2. Подати виконавчому комітету Ірпінської міської ради в 10 денний термін інформацію про проведену роботу щодо усунення порушень фінансової дисципліни та копії наказів про притягнення до відповідальності винних осіб.
Міський голова В.А. Карплюк