Керівник і головний бухгалтер є посадовими особами підприємства, і хоча їх відповідальність є більшою, ніж відповідальність інших працівників, за трудовим законодавством вони залишаються найманими працівниками. І як усі працівники, мають право на відпочинок і відпустку.
Оскільки, відповідно до ст. 79 КЗпП України, працівник може бути відкликаний з відпустки у зв’язку з виробничою необхідністю, стає очевидним, що відпустка сама по собі взагалі не передбачає виконання працівником його трудових обов’язків.
Отже, ані головний бухгалтер, ані керівник, під час своєї відпустки не можуть підписувати документи.
Мінсоцполітики у своєму листі від 17.10.2016 №376/06/186-16 зазначає, що у період відпустки працівник не може бути притягнений до відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків, а тому його повноваження на цей період мають бути припинені. Тому перед тим, як керівник або головний бухгалтер йдуть у відпустку, доцільно винести відповідний наказ, яким делегувати виконання зобов’язань таких працівників іншій особі на весь час такої відпустки.
Бережіть себе!
З повагою, Петро ЗБРОЖЕК