Якщо ви отримали повідомлення від свого підлеглого про наявність у нього конфлікту інтересів, вам необхідно протягом 2-х робочих днів прийняти рішення про врегулювання конфлікту та повідомити про це рішення самого працівника.
Як обрати потрібний захід врегулювання конфлікту інтересів у підлеглого?
Кожен із заходів врегулювання конфлікту інтересів має свою специфіку, адже обирається залежно від низки умов.
Заходи, які керівник може застосовувати відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» для врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів у працівника у типових ситуаціях:
За яких умов застосовувати:
За яких умов застосовувати:
– є можливість доручити роботу з відповідною інформацією іншому працівнику;
– здійснюється за рішенням керівника органу або керівника відповідного структурного підрозділу, в якому працює особа.
За яких умов застосовувати:
– є можливість наділення відповідними повноваженнями іншого працівника;
За яких умов застосовувати:
Якщо керівник обере цей захід врегулювання, потрібно звернути увагу на два критерії, яким повинен відповідати працівник, який здійснюватиме зовнішній контроль:
Порушення цих умов призведе до конфлікту інтересів у особи, яка має здійснювати такий контроль.
Зовнішній контроль здійснюється в таких формах:
1) перевірка працівником, визначеним керівником органу, стану та результатів виконання особою завдання, вчинення нею дій, змісту рішень чи проектів рішень, що приймаються або розробляються особою або відповідним колегіальним органом з питань, пов’язаних із предметом конфлікту інтересів;
2) виконання особою завдання, вчинення нею дій, розгляд справ, підготовка та прийняття нею рішень у присутності визначеного керівником органу працівника;
3) участь уповноваженої особи Національного агентства в роботі колегіального органу в статусі спостерігача без права голосу.
У рішенні про здійснення зовнішнього контролю визначаються форма контролю, уповноважений на проведення контролю працівник, а також обов’язки особи у зв’язку із застосуванням зовнішнього контролю за виконанням нею відповідного завдання, вчиненням нею дій чи прийняття рішень.
За яких умов застосовувати:
– наявна вакантна посада, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та
професійним якостям працівника;
– наявна згода працівника на переведення;
– здійснюється за рішенням керівника органу.
Важливо: керівник може застосувати ці заходи лише, якщо всі умови співпадають. Якщо будь-яка з умов відсутня, конкретний захід врегулювання конфлікту інтересів застосовувати не можна.
Відділ з питань запобігання корупції виконавчого комітету Ірпінської міської ради