Уряд доручив державним соціальним інспекторам, посадовим особам управління праці та соціального захисту населення, здійснювати контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім¢ям, одиноким матерям, щомісячної грошової допомоги малозабезпеченим особам, які проживають разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, пільгами та іншими соціальними та компенсаційними виплатами.
Державний соціальний інспектор має право:
-перевіряти достовірність та повноту інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сім’ї, що звертається за призначенням державної соціальної допомоги;
-проводити обстеження умов життя заявника з метою визначення складу сім¢ї, ступеня нужденності та можливостей знаходження додаткових джерел для її існування шляхом опитування осіб, які входять до складу сім¢ї, що звертаються за призначенням державної соціальної допомоги, родичів, інших осіб у разі виникнення потреби в уточненні обставин, що стосуються справи.
-робити запити та безоплатно отримувати від територіальних органів ДФС, Державтоінспекції, Держприкордонслужби, Держфінінспекції, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Пенсійного фонду України, територіальних органів ДМС, реєстраційних служб, що проводять реєстрацію прав на нерухоме майно, бюро технічної інвентаризації, відділів державної реєстрації актів цивільного стану, органів охорони здоров’я, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також навчальних закладів, підприємств, установ, організацій усіх форм власності інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням державної соціальної допомоги;-перевіряти фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщених осіб.-складати акти за підсумками перевірки.