З 1 жовтня Ірпінська загальноосвітня школа №13, що в Гостомелі, переводиться на самостійний баланс. Заклад буде самостійно організовувати харчування, вибирати постачальників продуктів для шкільних обідів, контролювати роботу шкільного харчоблоку, займатися господарською діяльністю. Якщо таке господарювання виявиться позитивним і відбудуться якісні зміни, – це стане прикладом для інших навчальних закладів.
Про плюси і мінуси такої форми управління школою розповідає начальник управління освіти і науки Ярослав Маляренко.
«Є дві форми господарювання – централізоване управління освітою і децентралізоване. Централізоване – це коли планово-економічні розрахунки, нарахування зарплати, всі інші платежі здійснюються централізованою бухгалтерією. За другої форми бюджет школи формується самостійно. Проблема в тому, що це потягне додаткові штати. У кожній школі працюватимуть по два бухгалтери, мають бути введені штатні одиниці працівників харчоблоку. А в Приірпінні 14 денних шкіл. Самостійність накладає певну відповідальність і на керівника закладу. Він повинен уміти економити, планувати, розподіляти ресурси всередині школи і стимулювати працівників, якщо дозволяє фонд заробітної плати, за певні досягнення, понаднормову роботу», – говорить Ярослав Маляренко.
«Самостійність, автономність шкільних закладів не є новим віянням. Років 15 тому її вже намагались упровадити. Але тоді це було не на часі. Щоправда, подекуди функціонують школи, які самостійно формують свій бюджет. От і ми вирішили надати таку можливість гостомельській школі.
Мета переведення школи №13 на автономне господарювання: покращення якості харчування. У цьому зацікавлені всі: вчителі, батьки, діти, які з задоволенням ходитимуть обідати. Школа сама вибиратиме постачальників продуктів та організовуватиме роботу шкільної їдальні.
На даний час харчування в школах здійснюється трьома комунальними підприємствами: Ірпінської міської ради – Ірпінь і Коцюбинське, Гостомельської селищної ради та Бучанської, яке вже давно обслуговує Ворзель. Ми купуємо послуги харчування, а комунальні підприємства готують страви і пропонують дітям.
Якщо цей приклад самостійного господарювання буде позитивним, ми побачимо якісні зміни, це буде приклад для інших навчальних закладів», – підсумував Ярослав Маляренко.
Володимир Захлюпаний, директор школи №13 говорить, що зараз школа проходить перереєстрацію. Внесено зміни до статутних документів, розробляються необхідні положення. Процес потребує великої організаційної роботи саме з підготовки закладу до роботи на самостійному балансі. Потрібно формувати штат працівників бухгалтерії, які повинні пройти курсову перепідготовку, займатися підбором кадрів для роботи в шкільній їдальні.
«Зараз я займаюсь статутом, відкриттям рахунків, зареєструвалися у Пенсійному фонді, Центрі зайнятості. Все це робиться для того, щоб організувати для учнів якісніше харчування, взяти його під контроль адміністрації школи. На даний час харчувальникам невигідно організовувати харчування дітей. Раніше їм гарантовано перераховувались кошти за харчування дітей, які мають статус потерпілих від аварії на ЧАЕС, учнів початкової школи. Зараз заробляють мало, адже організовують харчування тільки для дітей пільгових категорій. Будемо вивчати потреби, співпрацювати з батьками та задовольняти запити дітей. За рахунок цього плануємо збільшити кількість учнів, що харчуватимуться та поліпшити якість послуг», – сказав директор школи.
Данута Костура, «Ірпінський вісник»