Щодня кожен з нас є споживачем, який дуже часто отримує неякісні товари та послуги або отримує їх не в повній мірі через незнання власних прав. Отримати практичні поради про те, як відстояти свої законні права можна було в одному з навчальних закладів міста Ірпеня.
Нещодавно у Відокремленому підрозділі Національного університету біоресурсів і природокористування України «Ірпінський економічний коледж» викладачі з циклової комісії маркетингу і торгівлі провели для школярів майстер-клас «Захисти свої права – створи своє майбутнє». Захід проходив у рамках профорієнтаційної роботи за участю викладачів циклової комісії, студентів відділення «Підприємництва та інформаційних технологій» та школярів Ірпінської СЗШ №12.
Уже у вступному слові голова циклової комісії маркетингу і торгівлі, викладач товарознавчих дисциплін ВП НУБіП України «Ірпінський економічний коледж» С.К. Березинець наголосила, що кожен споживач має право на безпеку, інформацію, вибір і право бути почутим. Ці положення не нові, ще в минулому столітті, а точніше – 15 березня 1962 року, їх проголосив президент США Джон Кеннеді, виступаючи із зверненням до Конгресу та об`єднань споживачів. Звичайно, з кожним роком права споживачів розширювалися, вони були визнані і в інших країнах. Наразі фундаментальні права споживачів закріплені Декларацією ООН і визнані в усьому світі. Це, зокрема, право на задоволення базових потреб, на безпеку, на інформацію, на компенсацію, на споживчу освіту, на здорове довкілля.
Майстер-клас мав на меті не лише розповісти школярам про права споживача, а й, наприклад, навчити використовувати методи визначення фальсифікованих продуктів, сформувати активну позицію щодо дотримання і захисту прав споживачів.
Адже кожен із нас постійно бере участь у процесі купівлі-продажу різноманітних товарів, а, наприклад, похід до магазину є повсякденною нормою кожного пересічного мешканця. І в такому рутинному процесі ми часто забуваємо про те, що на ринку товарів і послуг на нас чекає багато неприємних сюрпризів. Вони призводять, у кращому випадку, до марнування грошей, але інколи можуть стати й причиною погіршення здоров’я споживача. У будь-якому випадку, споживач зазнає тих чи інших втрат. І найбільш неприємним є те, що цим «споживачем» може бути кожен із нас.
Відомо, що молодь краще сприймає інформацію від своїх ровесників й прислухається до їх думки. Тож ділилися знаннями про права споживачів та секретами про те, як уберегти себе від підробки, студенти коледжу. Зокрема, студентка групи 306-Мд, що здобуває в коледжі спеціальність «Маркетингова діяльність» на відділенні з підготовки молодших спеціалістів Валерія Шарапова виступила з доповіддю: «Алгоритм захисту справ споживачів», а студентка цього ж відділення з групи 307-Т (спеціальність «Товарознавство та комерційна діяльність») Ія Гаєвська розповіла, як смакувати якісне й уберегти себе від підробки.
Продовженням майстер-класу був розгляд практичних питань захисту прав споживачів. Студенти та викладачі розповідали, що робити, коли твої права порушуються, як грамотно аргументувати свої вимоги та куди звернутися.
Майстер-класи проводили викладачі коледжу, зокрема: Микола Петрович Поцелуйко, кандидат сільськогосподарських наук, завідуючий навчальної лабораторії «Дослідження харчових продуктів», поділився експрес-методами дослідження якості молока, Олена Петрівна Ковтун, викладач фахових дисциплін, завідуюча навчальної лабораторії «Торговельно-технологічного обладнання», провела майстер-клас: «А тобі смакує підробка?»
Присутні на заході зі щирим захопленням слухали і запам’ятовували нову інформацію, адже вони усвідомили важливу роль захисту прав споживачів для збереження здоров’я і коштів. Тут школярі дізналися про те, як легко в домашніх умовах можна відрізнити якісний товар від підробки, а потім кожен з неабиякими цікавістю та азартом власноруч, однак під пильним контролем викладачів, визначав фальсифіковані продукти.
Отож, озброївшись знаннями, ірпінська молодь прагне творити чесне, якісне, здорове майбутнє.