П'ятниця, 17 січня 2020 |

Новини

Сьогодні, 16 січня, Верховна Рада України прийняла Закон «Про повну загальну середню освіту». Його підтримали 327 депутатів. Міністерство освіти і науки на своєму сайті пояснило суть новацій, які торкнуться учнів, учителів, батьків і освітніх управлінців.

ОСНОВНІ НОВАЦІЇ ДЛЯ УЧНІВ

Гарантії рівного доступу до освіти 

Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без жодних конкурсів, при цьому заклад має бути територіально доступним для дітей, незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження.

Інклюзивність – тобто можливість для дітей із особливими освітніми потребами навчатися у звичайних школах за власною освітньою траєкторією – також передбачена документом і гарантується учням.

Діти, які перебувають на тривалому стаціонарному лікуванні, отримають захищене законом право здобувати освіту в медзакладах.

Побудова індивідуальної освітньої траєкторії

Цей механізм дає можливість кожному учню гнучко та з урахуванням власних потреб і талантів будувати своє навчання. Це важливо передусім для дітей із особливими освітніми потребами й тих учнів, що додатково поглиблено навчаються поза школою чи прагнуть навчатися вдома.

Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися з заявою до школи. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план, який будуть писати разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор.

Далі для підтвердження знань із предметів, які здобуваються поза закладом, проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА.

Якщо ж йдеться про підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати семестровий контроль (двічі на рік).

Додаткові індивідуальні та/або групові консультації для учнів

Закон уперше відкриває можливість надання учням, які цього потребують, індивідуальних та/або групових консультацій на базі школи. Планується, що такі консультації оплачуватимуться за рахунок держави.

Право на справедливе оцінювання та вимоги до доброчесності

Уперше на законодавчому рівні встановлюється право учнів на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів навчання, незалежно від виду та форми здобуття освіти.

Водночас документ деталізує й доповнює положення Закону України «Про освіту» та встановлює конкретні види відповідальності за порушення академічної доброчесності.

Вибір предметів учнями

Закон запроваджує право учнів обирати курси, навчальні предмети (інтегровані курси).

Три адаптаційні цикли навчання – 1–2-й класи, 5–6-й класи та 10-й клас

Це також новація новоприйнятого закону; ці періоди – найбільш вразливі для дітей упродовж шкільного життя. Відтепер це обов’язково враховуватиметься при плануванні навчання в школах.

Більше прав для учнівського самоврядування

Закон передбачає:

  • чіткі повноваження учнівського самоврядування;
  • право керівника учнівського самоврядування на невідкладний прийом керівником закладу освіти;
  • право учнів через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

Реалізація права кожної української дитини на оволодіння державною мовою

Закон передбачає три моделі вивчення української мови у школах. Дана новація – результат деталізації положень Закону «Про освіту». Відповідна стаття документа була написана за результатами численних консультацій із представниками національних меншин та за результатами рекомендацій Венеціанської комісії.

Перша модель передбачена для корінних народів України, що не проживають у своєму мовному середовищі та не мають держави, яка їхню мову захищала б та розвивала. Найперше йдеться про кримських татар. Для них у першу модель закладено навчання мовою корінного народу з 1-го до 11-го (12-го) класу – поряд із ґрунтовним вивченням української мови.

Друга модель – для шкіл із навчанням мовами національних меншин, які належать до мов ЄС. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може бути різне, але основи такі:

  • материнською мовою, поряд із вивченням державної, діти навчатимуться в початковій школі;
  • у 5-му класі не менш ніж 20% навчального часу протягом року викладання має вестись українською мовою з поступовим збільшенням обсягу – щоб у 9-му класі досягти рівня не менш ніж 40%;
  • у старшій школі не менш ніж 60% навчального часу протягом року предмети мають читатися державною мовою.

Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної групи, а також для тих, що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова). У цьому випадку початкова школа також буде навчати мовою меншини разом із вивченням української, а з 5-го класу не менше 80% освітнього часу навчання вестиметься державною мовою.

ОСНОВНІ НОВАЦІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

Реальна педагогічна автономія вчителя у:

  • створенні програм;
  • розробці власної системи оцінювання та заохочення учня (зі створенням шкали переведення у 12-бальну шкалу);
  • підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави.

Більші можливості для зростання зарплати вчителя

Документ передбачає більше доплат для вчителів, зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. Окрім цього, педагоги зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону матиме змогу встановлювати засновник закладу.

За словами міністерки освіти Ганна Новосад, «це лише окремі кроки в напрямі збільшення зарплати вчителя»: цьогоріч Міносвіти планує комплексну реформу заробітної плати – вона, зокрема, передбачатиме «внесення частини надбавок в оклад педагога та гарантії рівня зарплати для всіх учителів».

Педагогічна інтернатура для молодого вчителя

Перший рік роботи молодий учитель проходитиме педагогічну інтернатуру. Він (чи вона) отримає наставника, який буде зобов’язаний надавати консультації молодому фахівцю та допомагати йому стати успішним учителем. Наставник отримуватиме додаткову 20-відсоткову надбавку.

Більше можливостей для педагогічного зростання вчителів

Закон установлює державні гарантії щодо підвищення кваліфікації вчителя та передбачає його співфінансування з державного й місцевих бюджетів, можливість підвищувати кваліфікацію у недержавних провайдерів, створення нових центрів професійного розвитку педагогічних працівників.

Документ також визначає категорії педагогічних працівників, що мають право на проходження сертифікації, та права й обов’язки, яких набувають учителі в разі її успішного проходження.

ОСНОВНІ НОВАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ

Безпечніше середовище для дітей

Закон дає можливість батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також надає гарантії захисту учнів від булінгу. Окрім цього, документ передбачає обов’язкове навчання вчителів основам домедичної допомоги та закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини.

Право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти

Ідеологія такої перевірки змінена – вона направлена передусім на підтримку та захист школи та всіх учасників освітнього процесу. Якщо батьки вбачають проблеми в роботі закладу та вичерпали всі можливості вирішити це разом із адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над «і» та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації.

ОСНОВНІ НОВАЦІЇ ДЛЯ ОСВІТНІХ УПРАВЛІНЦІВ

Більше можливостей для підсилення шкіл педагогами

Новоприйнятий закон відкриває можливість стати вчителем для людини з будь-якою, а не лише педагогічною, вищою освітою. Також документом передбачається, що обов’язкове переведення вчителів-пенсіонерів на строкові контракти має відбутися до 1 липня 2020 року.

Нові підходи до призначення директорів шкіл

Згідно з законом «Про освіту», директор може займати свою посаду не більше двох термінів по шість років поспіль в одному закладі.

Щоб ця змінність влади давала позитивні наслідки для розвитку закладу, мають діяти прозорі й чесні механізми виборів директорів. З урахуванням пілотування різних видів конкурсного відбору директорів, закон установлює, що колектив школи та батьки відіграватимуть дорадчу роль під час виборів, але сам конкурс проводитиме незалежна комісія. Також обов’язковою є відеотрансляція та відеофіксація відбору. Це має мінімізувати використання адмінресурсу директором, а також вплив виборів на навчальний процес.

Закон також передбачає, що в межах конкурсу директор обов’язково повинен буде представити стратегічний план розвитку закладу.

При цьому до 1 липня 2020 року директори шкіл, які мають безстрокові трудові угоди, будуть в обов’язковому порядку переведені на строкові трудові угоди на шість років (на один рік – для директорів, які отримують пенсію за віком) з наступною можливістю брати участь у конкурсі.

Фінансова автономія шкіл

Новоприйнятий закон передбачає більше можливостей для шкіл у використанні власних коштів –зокрема, на такі потреби:

  • формування структури закладу та штатного розпису;
  • встановлення доплат, надбавок, виплати матеріальної допомоги, премій та/або зміни їхніх розмірів, інших видів стимулювання та відзначення працівників;
  • оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти;
  • оплату підвищення кваліфікації педпрацівників;
  • укладення цивільно-правових угод для забезпечення діяльності закладу.

Учитель Ірпінської загальноосвітньої школи №13 (селище Гостомель Київської області) Іван Козак переміг у фіналі обласного туру конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року – 2020» у номінації «Історія».

Змагання педагогів відбулося на базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів у м. Біла Церква.

«Іван Федорович гідно пройшов усі випробування, показав свій професіоналізм, творчість, креативність і ще раз довів, що освіта Ірпеня найкраща!» – йдеться в повідомленні управління освіти і науки Ірпінської міської ради.

Івана Козака привітав перший заступник Ірпінського міського голови Олександр Маркушин. «Маємо ще одну перемогу на педагогічній ниві. Вітаємо переможця – учителя історії та правознавства Ірпінської ЗОШ №13 Козака Івана Федоровича! Професіонал своєї справи, креативний, творчий, відповідальний, обізнаний в інноваційних та методичних прийомах і техніках, з величезною любов’ю до своєї справи – він став справжнім відкриттям цьогорічного конкурсу професійної майстерності! Бажаємо переможцю гідно представити Київщину у фіналі!» – написав Олександр Маркушин на своїй сторінці у Facebook.

Нагадаємо, минулого тижня у фіналі обласного туру конкурсу «Учитель року – 2020» – у номінації «Зарубіжна література» – здобула перемогу директорка Навчально-виховного об’єднання «Ірпінський ліцей інноваційних технологій – Мала академія наук» Леся Харітоненко. Також лауреаткою обласного етапу цього конкурсу стала вчителька початкових класів Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи №12 Євгенія Бондарчук – вона посіла друге місце.

Знак народної пошани – орден «За розбудову України», яким Ірпінь був нагороджений за перемогу в загальнонаціональному конкурсі «Місто інновацій», тепер експонується в місцевому історико-краєзнавчому музеї.

«Преса вже повідомляла, що наприкінці минулого року Ірпінь став переможцем конкурсу “Місто інновацій” і був нагороджений Знаком народної пошани – орденом “За розбудову України”. Конкурс “Місто інновацій” проводився вперше в Україні. Керуючий справами виконавчого комітету Ірпінської міськради Дмитро Негреша передав нагороду в Ірпінський історико-краєзнавчий музей, і тепер її можна побачити в експозиції», – зазначається в повідомленні.

Нагадаємо, конкурс «Місто інновацій» і нагородження переможців організувало Всеукраїнське об’єднання громадян «Країна» за підтримки інформаційного агентства «Укрінформ», Асоціації народних депутатів України та Всеукраїнського жіночого руху «За вільну Україну». Церемонія нагородження відбулася 19 грудня в приміщенні «Укрінформу» в Києві. Від імені ірпінської громади нагороду отримав перший заступник міського голови Олександр Маркушин. Нагороди в різних номінаціях були вручені 18-ти представникам України, Франції Австралії та США.

15 січня до міської ради завітали маленькі ірпінці - вихованці дошкільного навчального закладу "Радість" - зі святковими новорічно-різдвяними віншуваннями.

Діти бажали очільникам міста та працівникам міськради добра та всіляких гараздів у новому році.

В.о. міського голови - секретар Ірпінської міської ради Андрій Літвинов, перший заступник Ірпінського міського голови Олександр Маркушин, заступник Ірпінського міського голови Юлія Устич, керуючий справами виконавчого комітету Дмитро Негреша подякували за теплі привітання.

Ляльки-«катеринки», які створює відома майстриня з Ірпеня Київської області Тетяна Федорова, користувалися надзвичайною популярністю на новорічному фестивалі-ярмарку у Франції.

«Повірите, ніколи не сподівалася, що мої “катеринки” (колись придумала їх для своєї онуки замість “валентинок”) здобудуть шалену популярність на фестивалі у м. Руї (Північна Франція). Усі, як одна, залишилися у шанувальників моєї етноляльки», – розповіла Тетяна Федорова.

«Катеринки» – це текстильні пласкі ляльки в національному вбранні, які стали одним із напрямків сувенірного жанру у творчості Тетяни Федорової.

Нагадаємо, Тетяна Федорова вперше представила українську ляльку на щорічному новорічному фестивалі-ярмарку в Руї. Роботи ірпінської майстрині викликали велике зацікавлення представників мерії міста, емігрантів із України, Польщі, Словенії та інших відвідувачів фестивалю.

Тетяна Федорова – заслужена майстриня народної творчості України, лауреат низки мистецьких премій, учасниця всеукраїнських і міжнародних виставок і фестивалів, член Національної спілки майстрів народного мистецтва. Вперше в Україні реконструювала у формі етномоделей (мініатюр заввишки 18–20 см) зразки народного одягу різних регіонів України, а також історичного костюма.

За 27 років творчості ірпінська майстриня виготовила близько 600 лише порцелянових і текстильних ляльок. Більшість із них – у приватних колекціях в Україні, Канаді, США, Великій Британії, Франції, Німеччині, Нідерландах, Іспанії, Ізраїлі, Італії, Угорщині, Росії, Лівані, Китаї, Сингапурі, Японії. Також у її доробку – вузлові й вузликові ляльки, моташки, ляльки-подушки «Сонечко», картинки і плакетки, книжкові закладки і брошки, листівки, декоративні панно. Роботи Тетяни Федорової експонуються в Національному музеї архітектури і побуту України (Пирогово), Музеї-будинку Павла Тичини (с. Піски Чернігівської обл.), у Сингапурському музеї MINT, Ірпінському історико-краєзнавчому музеї.

https://itvua.tv/news/lial-ky-katerynky-irpins-koi-maystryni-zdobuly-velyku-populiarnist-na-festyvali-u-frantsii/

Учителька початкових класів Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи №12 Євгенія Бондарчук стала лауреаткою обласного туру загальнонаціонального конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року – 2020». Про це написав на своїй сторінці в соцмережі перший заступник Ірпінського міського голови Олександр Маркушин.

«На базі обласного інституту підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у місті Біла Церква відбувся фінал обласного етапу конкурсу педагогічної майстерності “Учитель року – 2020” в номінації “Початкова освіта”. Вітаємо лауреата конкурсу Бондарчук Євгенію Василівну, учителя початкових класів Ірпінської СЗОШ №12, з почесним другим місцем і бажаємо подальших перемог і звершень! Євгенія Василівна гідно пройшла всі випробування, показала свій професіоналізм, творчість, креативність і ще раз довела, що в Ірпені працюють чудові педагоги!» – відзначив Олександр Маркушин.

Нагадаємо, на першому етапі обласного туру конкурсу «Учитель року», який відбувся в грудні, Євгенія Бондарчук була визнана найкращою з 28 учителів із усієї Київської області за результатами конкурсного випробування «Тестування з фаху».

В Ірпені на Київщині сьогодні, 15 січня, урочисто відкрили п’яту амбулаторію загальної практики – сімейної медицини. Вона розташована на вулиці Білокур, 1-А.

«Чотири роки тому, коли тільки виникла ідея мати не одну амбулаторію в центрі міста, а наблизити цю послугу до населення, було багато супротиву, було багато тих, хто не розумів цього. І я щиро радий, що самі медики нас підтримали. Це чергова амбулаторія в черговому мікрорайоні. Робиться все для того, щоби мама з коляскою могла, пройшовши не більше ніж 500 метрів, дійти до своєї амбулаторії й отримати первинну допомогу», – сказав під час церомонії відкриття голова Інвестиційної ради Ірпеня Володимир Карплюк.

«У цьому році ми ставимо собі завдання відкрити ще мінімум одну, а можливо, навіть дві амбулаторії», – заявив перший заступник міського голови Олександр Маркушин. За його словами, такі медичні заклади з’являться в кожному мікрорайоні міста.

Нова амбулаторія діє в тестовому режимі з 2 січня. Як повідомив головний лікар Ірпінського міського центру первинної медико-санітарної допомоги Андрій Левківський, зараз тут працюють п’ять сімейних лікарів і педіатр. «Також є вакантні ставки для доукомплектування. Ми плануємо, що тут працюватимуть 8–10 лікарів», – зазначив керівник «первинки».

В амбулаторії є кімната для щеплень, маніпуляційна. Кожен лікар має окремий кабінет. «Усі кабінети сімейних лікарів і педіатрів оснащені апаратами запису кардіограми, вагами, ростомірами, у всіх лікарів є отоскопи – тобто ми можемо відразу діагностувати отити, якщо є скарги; можемо подивитися очне дно. В кожному кабінеті – пульсоксиметри, глюкометри», – говорить завідувачка закладу Оксана Крупенко.

«Це дуже зручно, що з’явилася така прекрасна амбулаторія, куди можна звернутися – не треба йти далеко», – радіє молода мама Ольга, малюк якої став першим сьогоднішнім пацієнтом педіатра Марини Загорулько.  

Новою амбулаторією задоволені не лише пацієнти: умови праці вже встигли оцінити й лікарі, які перейшли сюди з інших амбулаторій. «У нас було по двоє лікарів у кабінеті, а то й по троє. А тут – по одному. Нове медичне обладнання, зручні комп’ютери», – поділився враженнями сімейний лікар Олег Вовкотруб.

Декладації з лікарями нової амбулаторії підписали близько п’яти тисяч пацієнтів. Загалом заклад здатний обслуговувати до 15 тисяч мешканців міста.

https://itvua.tv/video/v-irpeni-vidkryly-p-iatu-ambulatoriiu-video/

                      

З 13 січня в Україні застосовуватимуться лише рахунки за стандартом IBAN.

Відкриття рахунків за новим стандартом розпочалося ще з 5 серпня 2019 року. Саме тоді усі банки почали відкривати клієнтам нові рахунки за новим стандартом, а діючі рахунки змінювати відповідно до вимог цього стандарту.  

Державна податкова служба України перейшла на міжнародні стандарти IBAN з 1 жовтня 2019 року. Такий перехід відбувся без збою в наповненні державного та місцевих бюджетів.

Нагадаємо, що Нацбанком для забезпечення виконання бюджетних програм у повному обсязі було прийнято рішення  про продовження до 12.01.2020 року можливості заповнення пари реквізитів у документах на переказ коштів.

Відповідно до стандартів IBAN номер банківського рахунку складатиметься з 29 символів, зокрема: коду України, контрольного розряду, коду банку, самого рахунку.

Дізнатися про  реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів до бюджету в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України платники податків можуть на вебпорталі ДПС у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Крім того, реквізити рахунків можна дізнатися у контролюючого органу ДПС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності.

За матеріалами пресслужби Державної податкової служби України.

Сьогодні, 14 січня, до міської ради завітали щедрувальники - учні Ірпінського НВО "ІЛІТ - МАН" та працівники комунального підприємства "Ірпіньводоканал".

"Щедрівками та посівалками розпочався сьогодні робочий день, - написав на своїй публічній сторінці у Фейсбук перший заступник Ірпінського міського голови Олександр Маркушин. - Приємно бачити, що підростаюче покоління шанує славні обряди наших предків. Вся наша робота, старання, все лише заради дітей. Дякуємо за такі чудові і щирі вітання".

Нагадаємо, що найважливішими моментами традиційного новорічного циклу свят є щедрування й засівання. Це давній звичай новорічних обходів, під час яких групи щедрувальників піснями славили господарів, бажали їм здоров'я й достатку, за що отримували винагороду.

Перший заступник Ірпінського міського голови Олександр Маркушин, заступник Ірпінського міського голови Юлія Устич висловили щирі слова вдячності за теплі привітання та, як і годиться, обдаровували подарунками щедрувальників.

    

 

13 січня студенти Ірпінського державного коледжу економіки та права щедрували у своєму навчальному закладі та в міській раді.

У коледжі дотримуються народних традицій, і на Старий Новий рік студенти вітають усіх, бажаючи миру, здоров’я, достатку, і з радістю щедрують та засівають.

Цього дня в коридорах закладу можна було бачити веселих щедрувальників у національних костюмах. У гурті були й традиційні для цього свята персонажі.

Щедрувальники обійшли багато кабінетів та аудиторій, даруючи радість студентам і викладачам. Ця ініціатива об’єднала молодих людей, які гарно підготували невеличку виставу, у якій відродили традиційний український обряд щедрування.

Також студенти відвідали Ірпінську міську раду зі щедрівками та святковими віншуваннями.  

Новини

Анонси

 

pay-oplata

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт за 3 роки

Звіт

Секретар ради інформує

munvarta

munvarta

munvarta

Юстиії

декларування

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ірпінського регіону на період до 2020 року

Громадська рада


«АСОЦІАЦІЯ МАЛИХ МІСТ УКРАЇНИ»

«Асоціація міст України»

Молодіжна громадська рада

ПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну

 

Календар подій

Ірпінський вісник