П'ятниця, 28 січня 2022 |

Новини

22 червня у День скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні ірпінці разом з керуючим справами виконавчого комітету Максимом Плешком відвідали місто Радомишль, де відбулося відкриття пам’ятника загиблим у роки війни.

Тут, в урочищі «Черча» у серпні 1942 року, було розстріляно близько двохсот осіб, яких напередодні привезли чотирма машинами з Ірпеня. Є багато свідків цієї жахливої події. Зокрема, одній жительці Ірпеня пощастило повернутися додому – вона виміняла у наглядача своє життя і свободу за золоту каблучку.

 

 

   

Тема: «Реформування місцевого самоврядування. Перші кроки та результати. Подальший погляд». Зібралися поміркувати міські голови з Шостки – Микола Нога, з Коломиї – Ігор Слюзар, із Теплодару Одеської області – Леонід Печерський, голова Борівської районної ради Харківської області Євген Жук, заступник головного редактора газети «Голос України» Сергій Демський. І звісно, був міський голова Ірпеня Володимир Карплюк.

 

Сергій Демський:

- Про реформу місцевого самоврядування кажуть давно, наскільки я пригадую, напевно, з перших часів незалежності. Але, як на мене, ще зберігається радянська система. На сьогодні всі врешті зрозуміли, що реформувати вкрай необхідно. Очевидно є неправильним, що формування бюджетів відбувається не на місцях, а зверху. Більше того, непропорційно надходять податки до державного бюджету, і дрібнички залишаються у місцевих бюджетах. Фактично 70% місцевих громад – дотаційні, отримують від держави нібито допомогу, хоча насправді заробляють ці гроші на місцях.

Зрозуміло, що незалежність громади і вирішення проблем на місцях залежить у першу чергу від фінансового забезпечення й реалізації слушних рішень. Тому й ухвалено Закон «Про добровільне об'єднання територіальних громад». Відбувається процес реалізаційної підготовки до проведення цієї глобальної реформи. Нарешті вже щось починає рухатися в цьому напрямку! Зрозуміло, що буде дуже багато помилок, багато проблем, мінуси є в будь-якій роботі. На сьогодні 7 областей визначилися в перспективних планах об’єднання громад. Це – один зі шляхів зменшення керівних апаратів: державного і місцевого.

Плюс йдеться про те, щоб на місцях наблизити до громад надання адміністративних послуг, таких центрів має бути декілька, це залежить від території, інфраструктури, можливостей тощо.

На законодавчому рівні теж триває відповідна робота. У парламенті зареєстровано низку законопроектів, що стосуються змін до бюджетного кодексу. Наприклад, щодо забезпечення бюджетної автономії та фінансової самостійності місцевих бюджетів; щодо недопущення зниження фінансової спроможності місцевих бюджетів у період реформування територіального устрою України; щодо забезпечення надходжень до місцевих бюджетів та реалізація надання медичної та освітньої субвенції; щодо права місцевих рад здійснювати витрати.

Ці законопроекти стосуються місцевого бюджету. Нерозривно з цим, я вважаю, мають бути пов’язані місцеві вибори. Натепер є купа проблем. Зокрема, проводити вибори за відкритими списками, чи залишити старий принцип?

 

Володимир Карплюк, Ірпінський міський голова:

- Ви перерахували ряд серйозних пунктів. Щодо кадрової оптимізації на місцях, то, я вважаю, в кожного регіону своя проблема, все індивідуально впирається в персоналії. Але хочу звернути увагу на інше. В «Голосі України» на початку квітня йшлося про таке. Якщо Україна не розробить новий закон про місцеві вибори, то Європейський Союз ставить перед Україною завдання: перше – адмінреформа, основою якої є законопроект про добровільне об’єднання територіальних громад, друге – після адмінреформи на підставі того поділу, що відбудеться в державі, мають відбутися місцеві вибори. Європейський Союз не є індивідуальним по відношенню до України, тому що такі умови ставили полякам і вони справилися зі своєю задачею, за що отримали шалені кошти – 80 млрд. євро, і отримали серйозний урок.

Чому Європейський Союз акцентовано ставить такі завдання перед нами? Тому, що ми сьогодні не справляємося з виконанням цих задач. Коли врешті постане закон про місцеві вибори за відкритими списками, то ми зрозуміємо, що, за великим рахунком, міському голові і шанованому мажоритарнику буде все одно, який закон, бо по факту буде мажоритарна система. Але що суттєво поміняється порівняно з тим, що є нині?

А нині політична партія, яка має рейтинг, залучаючи фінансування до місцевих організацій, продає місця в списках, і таким чином ми отримуємо корупційну складову в політичній сфері нашої держави, особливо на місцях. Це саме відбувається і на загальнодержавному рівні: ми бачимо, як люди з серйозними фінансами приходять у Верховну Раду.

Законопроект говорить про те, що у разі відкритих списків буде навпаки – політична партія бігатиме за місцевим активістом і казатиме: «Іди до мене в партію, бо треба, щоб ти підтягнув загальний рівень партії». Загальний рівень партії буде складатися з результатів кожного, із так званих, мажоритарників на своєму окрузі – і тоді буде зведений рівень партії. Тому, звичайно, не всі політичні сили в цьому зацікавлені і те, про що ми мріяли на початку квітня, нині політичні партії, народні депутати забалакали.

Я на сьогодні можу зробити висновок, що закон про місцеві вибори в тому новому баченні, який чекають, ухвалений не буде. Його досі не встигли зробити. А якщо не встигнуть зробити ще через місяць? А там на початку вересня починається виборча кампанія.

У свій час поляки, перепрошую, галопом бігли по цьому шляху. Згадаймо їхні перші вибори по відкритих списках. Люди отримували велику «книжку», і Селянська партія, яка була перша по списку, набрала 20% чисто через те, що людям було ліньки гортати «книжку» в 200 сторінок. Але поляки все одно пішли цим шляхом. Бо якщо перші вибори недосконалі, то наступні стають досконалішими, людям дають час розібратися.

Не можна говорити, що у нас – відсутність виборчого закону зупинить децентралізацію, в деяких країнах процес добровільного об’єднання триває і 10 років, і 20. Акцентую ось на чому. У Бородянському районі я говорив з колишнім головою адміністрації, в його словах криється багато правди: «Дивна справа. Впродовж 20 років 75% сіл Бородянського району просили: «Приголубте нас. Дайте грошей, дайте грошей…». Тепер, коли відбувається об’єднання, вони кажуть, що можуть бути самостійними».

Я веду до того, що нині добровільне об’єднання в Україні вперлося в інтереси певних осіб, чиновників на місцях. Часто це депутати сільських і селищних рад, селищні голови, які звикли до своїх крісел. Вони, можливо, вважають, що завдяки «необ’єднаності» і далі отримуватимуть, перепрошую, «потусторонній» дохід, їм не подобається, що не існуватиме сільська чи селищна рада, не буде звичного депутатського корпуса, бо населенні пункти об’єднаються.

Отже, ми вперлися, як завжди, в те, що інтереси особисті переважають над інтересами державними. Я думаю, що у нас, як в тій самій Італії, не може бути кінцевим варіантом слово «добровільний». Розумна людина на рівні Кабінету міністрів, серйозний фінансист у першу чергу, повинен на базі фінансового моніторингу спроможностей громади, яка об’єднує сусідні громади, провести аналіз того, хто має бути приєднаний до цієї громади. Найголовніше – здатність громади, яка об’єднує довкола себе, мати інфраструктуру, спроможну обслуговувати приєднаний населений пункт, і здатність новоствореної територіальної громади бути самостійною.

Один селищний голова каже: «Я – самостійний, я можу бути самостійним». Я йому кажу, що бути самостійним – це не отримати апарат селищної ради, а отримати територіальну громаду. І це два категорично різних поняття. Тим селищним радам, які відмовляються від об’єднання з Ірпенем, я задав таке питання: «От завтра вибори, а ви – окрема територіальна громада. Де бабуся, яка живе в тебе на вулиці Полтавській, буде отримувати медичну допомогу? Куди вона поїде? В Ірпінь! Я маю право надавати тобі цю послугу, сусідній територіальній громаді, безкоштовно? Ні! Тобто я вже формую вартість. Ти знаєш, скільки в мене буде цих звернень до міських лікарень, поліклінік, амбулаторій? Ні, не знаєш. То яким чином ти можеш стверджувати, що здатен обслуговувати свою територіальну громаду? Тільки тому, що в тебе є бюджетних 4 мільйони? І ти ці 4 мільйони з’їдаєш на утриманні селищної ради? Це єдиний показник?..»

Закон пише: послуга не далі як за 20 км. Тут треба потребу відрізняти від «хотєлки». Потреба – це коли є 2 дальніх райони і вони в 20-тикілометрову зону не потрапляють, тож держава вимушена в тій зоні будувати лікарні, поліклініки, школи, садки тощо. А є ситуація, коли Козин (його й на карті не видно) через те, що там живе половина українських олігархів, роблять окремою територіальною громадою. Так не може бути. Не може чиєсь індивідуальне шкурне бажання бути суспільним. Об’єднання має складатися чисто на інтересі держави. Слово «добровільне» дещо вводить нас в оману. В Ірпені бюджетну базу формує 5 тисяч юридичних осіб, а в сусідньому селищі їх в рази менше. То які з того висновки?

 

Ігор Слюзар, мер Коломиї:

- Навколо Коломиї найбагатші села. Це зрозуміло, бо підприємницьке коло активізовано близькістю до міста. Система відпрацьована. А те, що уряд не допрацьовує – це 100%. Ми воювали півтора місяці чистого часу. Нещодавно до нас приїжджав Юрій Ганущак, експерт Мінрегіону, він сказав: «Мінрегіон бачить таку форму вашого району: по 15 громад на 160 тис. населення». Він дуже легко порахував слабаків, які не зможуть самостійно працювати. Добровільність є дуже умовною. Добровільно можна об’єднуватися, але якщо твій проект громади не проходить експертизу в Мінрегіоні, його не затверджують, навіть якщо затвердила обласна рада. Громада може об’єднатися, але не отримає пільг.

Я п’ятий рік є міським головою, я віддав борги попередників за 2 роки. Сільські ради за останні 4 дні ухвалили рішення, що 4 села приєднуються. Ми запланували 30 сільських рад приєднати, це 44 села. Всі запитують «Для чого?» Мене не цікавить бюджет розвитку, мене цікавить, як сьогодні зі мною в Європі говорять. Скажімо, я беру в гривнях кредит. Ви уявляєте, сьогодні 3% річних, коли інфляція складає 40%, це просто задурно тринькати гроші. Тому мене не цікавить бюджет розвитку. Скільки б нам не дали на об’єднання громади – це копійки, а європейські гроші – вже серйозні трансферти. Нам тільки за те, що ми пообіцяли, що реформуватимемо Коломию, дали зараз 3,5 млн. доларів, другий транш на водоканал. Але ми дороги в Коломиї ще не зробили, бо в нас комунікації – ще Радянський Союз. І теж дали, і сьогодні це серйозна сума, щоб рухатися вперед.

І це не фантастика. Дають, 2 роки дають. Фантастика – це те, що ми ніколи не виведемо країну без допомоги Європи. І Європа нам прямо говорить, що готова 45 мільярдів віддати нам на реформи. І нам нема чого надіятися, що уряд допоможе – він не допоможе.

 

Євген Жук (голова Борівської райради, Харківська область):

- Буквально два тижні тому Асоціація обласних та районних рад провела такий же «круглий стіл» з головами сільських рад у Бердянську, на якому я був присутній. Був представник Мінрегіону. Скажу коротко, голови сільських рад представника Мінрегіону мало на вилах не винесли з цієї наради, їх обуренню не було меж. Чому? Перше. Деякі сільські голови навіть в очі не бачили перспективних планів розвитку громад, які сьогодні затверджують обласні раді. Деякі сільські голови розповідали, як глави адміністрацій їх через коліно ламали і говорили: «Підпиши і все». Друге. У минулому столітті на зорі радянської влади був зроблений дуже розумний крок: так званих десятитисячників-комуністів направили будувати колгоспи. У підсумку радянська влада відбулася. Що відбувається сьогодні? Наприклад, якщо почитаємо Фейсбук, то побачимо ідеальну рекламу об'єднання територіальних громад, тобто сидять розумні люди і про це добре пишуть, а мери міст, голови райдержадміністрацій і районних рад все це читають, вони – в темі. До сільських голів це не доходить. Вони знають одне: «Сьогодні я сільський голова». Нехай у нього триста жителів, нехай у нього бюджет сільради двісті тисяч грн., але він – сільський голова. Хто він буде завтра? Ніхто. Тому 99% сільських голів України проти закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

 

Микола Нога (мер м. Шостка):

- Я думаю, що ми перебуваємо в полоні не зовсім правильного ставлення до справи. Адміністративну реформу треба робити не для Польщі, не для Європейського Союзу, а для своєї держави, тому що це об’єктивна необхідність. Адміністративна реформа у нас іде сама по собі. Держава і ми з вами слабко реагуємо, а реформа човгає, ніби об’єднуються різні служби, координуються на різних територіях…

Я б у зв’язку з цією реформою викреслив би два слова - «польський досвід». Польський досвід в Україні не треба застосовувати, я так думаю, тому що він не спрацює в Україні, бо ми – хохли, українці, ми за високим парканом, ми завжди хочемо, щоб у сусіда було гірше, ніж у мене. Об’єднатися з сусідом? Та ми ніколи не об’єднаємося. Проте знову сунемося на цей шлях. Куди ми йдемо? Хохол з хохлом не об’єднаються.

* * *

Попри різні точки зору на доцільність об’єднання, учасники «круглого столу» зійшлися на необхідності серйозного доопрацювання самого процесу.

Сергій Демський, заступник головного редактора газети «Голос України», підбив такий підсумок:

- Будемо сподіватися, що ці перші кроки і дії дадуть можливість реалізуватися, реформуватися. Але особисто я дещо песимістично дивлюсь, я бачу, що до нових виборів нічого не відбудеться. Але будемо сподіватися на краще.

Фото - В. Шилов

         

19 червня заступник міського голови Анастасія Попсуй та головний лікар Комунального закладу «Ірпінська центральна міська лікарня» Андрій Тумасов привітали працівників медичних установ Ірпінського регіону з професійним святом.

У переддень свята представники міської влади висловили працівникам медичної галузі велику вдячність за врятовані життя, за повернуте здоров’я, за допомогу тим, хто її потребує, та вручили грамоти виконавчого комітету Ірпінської міської ради кращим медичним працівникам регіону.

Фото - В.Шилов

               

Нещодавно в ході засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій був наданий перелік підвальних приміщень житлових будинків, які можуть бути використані для укриття населення в м. Ірпінь та селищах Ворзель, Гостомель, Коцюбинське.

Для укриття населення Ірпеня від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру створено фонд захисних споруд цивільного захисту, який включає підвальні приміщення житлових будинків, які можуть бути використані для укриття населення.

Для захисту людей від деяких факторів небезпеки, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, та дії засобів ураження в особливий період також використовуються споруди подвійного призначення та найпростіші укриття.

Споруда подвійного призначення – це наземна або підземна споруда, що може бути використана за основним функціональним призначенням і для захисту населення.

Найпростіше укриття – це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, що знижує комбіноване ураження людей від небезпечних наслідків надзвичайних ситуацій, а також від дії засобів ураження в особливий період.

Перелік підвальних приміщень житлових будинків:

Адреса

Балансоутримувач: КП УЖКГ «Ірпінь»

(всього - 52 підвали)

1

вул. Шевченка, 5

2

вул. Шевченка,7

3

вул. Шевченка,4

4

вул.Центральна, 55

5

вул. Миру, 4-а

6

вул. Миру, 10

7

вул. Миру, 18

8

вул. Миру, 16

9

вул. Миру, 6

10

вул. Ленінградська, 4-а

11

вул. Ленінградська, 6

12

вул. Ленінградська, 8-а

13

вул. П.Комуни, 1

14

вул. П.Комуни, 3

15

вул. П.Комуни, 5

16

вул. П.Комуни, 10

17

вул. П.Комуни, 14

18

вул. Гагаріна, 15

19

вул. Гагаріна, 17

20

пров. Лермонтова, 1а

21

вул. Соборна, 1/1

22

вул. Соборна, 1/4

23

вул. Соборона, 1/6

24

вул. Соборна, 65

25

вул. Соборна, 107

26

вул. Соборна, 105

27

вул. Соборна, 109

28

вул. Соборна, 146

29

вул. Соборна, 148

30

вул. Садова, 69

31

вул. Садова, 47

32

вул. Садова, 61-А

33

вул. Михайлівська, 22

34

вул. Михайлівська, 20-а

35

вул. Михайлівська, 20-б

36

смт. Ворзель, вул. Садова, 13

37

вул. Северинівська, 136

38

вул. Северинівська,131

39

вул. Северинівська, 128

40

вул. Северинівська, 158

41

вул. Северинівська, 160

42

вул. Северинівська, 121

43

вул. Северинівська, 9

44

вул. Северинівська, 11

45

вул. Грибоєдова, 13

46

вул. Грибоєдова, 15

47

вул.Котляревського, 52-а

48

вул. Котляревського, 54-а

49

вул. Котляревського, 57

50

вул. Котляревського, 59

51

вул. Котляревського, 65

52

вул. Капітана Зайцева, 2

Балансоутримувач: КП УЖКГ «Гостомель»

(всього - 7 підвалів)

53

вул. Проскурівська, 11

54

вул. Леніна, 1-а

55

вул. Бучанське Шосе, 8

56

вул. Рекунова, 1

57

вул. Рекунова, 9-а

58

вул. Мирна, 13

59

вул. Кірова, 2

Балансоутримувач: КП УЖКГ «Біличі»

(всього - 13 підвалів)

60

вул. Шевченка, 1

61

вул. Шевченка, 1-а

62

вул. Лісова, 20

63

вул. Меблева, 11-а

64

вул. Чапаєва, 5

65

вул. Пономарьова, 6

66

вул. Пономарьова, 6/3

67

вул. Пономарьова, 6-а

68

вул. Пономарьова, 17-а

69

вул. Пономарьова, 18-а

70

вул. Пономарьова, 28

71

вул. Доківська, 9

72

вул. Доківська, 26

У Міністерстві охорони здоров'я відбулося експертне обговорення питань, що виникають на межі двох реформ – охорони здоров'я та децентралізації. У ньому взяли участь представники Міністерства охорони здоров'я, Міністерства фінансів, проектного офісу Національної ради реформ, експерти громадської ініціативи «Реанімаційний пакет реформ», Світового банку, Асоціації міст України та регіональних закладів охорони здоров'я.

Ключовим питанням дискусії стало те, який рівень урядування повинен бути базовим у фінансуванні охорони здоров'я – областей чи нових районів («повітів»).

Заступник Міністра охорони здоров'я України Ігор Перегінець наголосив, що в процесі реформи охорони здоров'я принциповим є нерозділення первинного та вторинного рівнів медичної допомоги між різними рівнями урядів (громад та нових районів). Важливою є також консолідація фінансування на одному рівні урядування і найбільш оптимальним варіантом МОЗ вважає рівень областей.

Реформа децентралізації передбачає утворення нових адміністративно-територіальних одиниць – нових районів або «повітів», що формуються на базі так званих «госпітальних округів». На думку співавтора концепції реформи децентралізації, експерта «Реанімаційного пакету реформ» Юрія Ганущака, саме цей рівень є оптимальним для фінансування охорони здоров'я на субнаціональному рівні.

Рівень нових районів або «повітів» є також прийнятним, однак лише за умови чіткого розмежування замовника та надавача медичних послуг. Закупівля та надання медичних послуг, зі слів Ігоря Перегінця, не повинні здійснюватися одним і тим же органом влади – це загрожує «консервацією» існуючої неефективної інфраструктури охорони здоров'я.

Планується, що діалог щодо узгодження двох реформ буде продовжено. Зокрема, це питання буде обговорене 23 червня на засіданні Національної ради реформ.

Срібний призер ХХХ літніх Олімпійських іграх в Лондоні 2012 року з вільної боротьби Валерій Андрійцев приніс Україні бронзову нагороду на I Європейських іграх 2015 року в місті Баку.

У сутичці за бронзу у вазі до 97 кг українець переміг словака Йозефа Яловіара.

Як відомо, українець вдало провів сутички 1/8 та чвертьфіналу проти суперників з Греції та Туреччини, але у півфіналі поступився грузинському борцю Елізбару Одікадзе з рахунком 1:3.

Видатний спортсмен Київщини Валерій Андрійцев випускник Національного університету державної податкової служби України, тренується під керівництвом Заслуженого працівника фізичної культури і спорту України, заслуженого тренера України Малинського Ігоря Йосиповича.

Щиро вітаємо спорстмена з досягненнями!

18 червня  відбулось чергове виїзне засідання Спостережної комісії при виконавчому комітеті Ірпінської міської ради в Бучанській виправній колонії суворого режиму № 85 під керівництвом керуючого справами виконавчого комітету, голови Спостережної комісії Максима Плешка.

Головною метою відвідання установи виконання покарань було вивчення стану матеріально-побутового, медико-санітарного забезпечення засуджених, стану організації соціально-виховної роботи та навчання засуджених, за правильністю їх трудового використання та організацією їх праці. У зв’язку з чим спостережною комісією були обстежені приміщення для утримання засуджених, приміщення для здійснення релігійних обрядів, загальноосвітній заклад при установі та клуб, вивчені умови утримання, навчання  засуджених, а також умови матеріально-побутового та медико-санітарного забезпечення та організації соціально-виховної роботи. Також на території колонії, з метою проведення дозвілля облаштовано футбольне поле, на якому проводяться футбольні матчі, участь в яких беруть як засуджені так і працівники установи. Євген Домбровський, начальник Бучанській виправній колонії продемонстрував членам комісії розташоване на території закладу бомбосховище, яке може прийняти понад тисячу осіб. Адміністрація установи створила належні умови для проживання, навчання, трудової діяльності та проведення дозвілля осіб які відбувають покарання.

Окрім цього на базі відбулося засідання членів комісії по розгляду подання адміністрації Бучанської виправної колонії питання щодо умовно-дострокового звільнення осіб, які відбувають покарання, на якому були присутні і самі засуджені. На основі інформації наданої адміністрацією колонії та в ході бесіди з засудженими, члени комісії дійшли висновку, що троє осіб довели своєю поведінкою виправлення та одноголосно прийнято рішення щодо погодження їх умовно-дострокового звільнення. Дві особи звернулися з особистими питаннями, а саме, один засуджений виявив бажання одружитися, другий просив надати дозвіл брату на представлення власних інтересів під час приватизації земельної ділянки. Завдяки налагодженій роботі засуджені мають можливість звернутись з будь-яких питань до Спостережної комісії особисто під час прийому.

         

З червня 2015 року Укрпошта розпочала впровадження нової послуги з пересилання відправлень – «Прискорена пошта». Відтепер українці можуть у найкоротші строкивідправити пошту в будь-якийкуточок країни.

Відправлення «Прискорена пошта» доставляються адресату в цей же день, за умови, якщо вони прийняті для доставки в межах міста або надійшли з інших міст до 12 год. Відправник може адресувати відправлення як на адресу одержувача, так і на адресу будь-якого відділення поштового зв’язку (по принципу складу). В обох випадках буде забезпечено найкоротші строки пересилання.

«Впроваджуючи нову послугу з пересилання відправлень «Прискорена пошта», Укрпошта зробила великий крок на зустріч клієнту, – відзначає керівник Укрпошти Ігор Ткачук. – Завдяки переглядутехнологічних процесів приймання, оброблення, перевезення і доставки відправлень, нам вдалося значно скоротити строки пересилання пошти. Разом зі швидкими термінами доставки ми пропонуємо нашим клієнтам досить лояльну тарифну політику, яка є доступною для більшості населення України».

Скориставшись новою послугою від Укрпошти, клієнти можуть застрахувати вкладення своїх відправлень, а також відстежити шлях їх проходження на всіх етапах пересилання. Нова послуга передбачає спрощену процедуру приймання та вручення відправлення.

«Якісно новий рівень доставки пошти та розумне співвідношення ціни, швидкості доставки і безпеки пересилання відправлень «Прискорена пошта»дозволить Укрпошті гідно конкурувати з іншими приватними установами», – підсумовує Ігор Ткачук.

Послуга «Прискорена пошта» є доступною в будь-якому обласному центрі України та м. Києві. Надіслати відправлення можна як у поштових відділеннях, з переліком яких можна ознайомитись на сайті Укрпошти, так і викликавши кур’єра додому.

Прокурором міста Ірпеня відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про звернення громадян» заплановано виїзди до органів місцевого самоврядування Ірпінського регіону та міста Буча для проведення особистого прийому громадян за місцем їх проживання.

Особистий прийом буде проводитися 24.06.2015 р. у м. Ірпені, 01.07.2015 у м. Буча, 08.07.2015 р. у смт Ворзель, 15.07.2015 р. у смт Гостомель, 22.07.2015 р. у смт Коцюбинське у приміщеннях міських та селищних рад із 10:00 до 12:00.
Громадянам бажано мати при собі звернення у письмовій формі та документ, який посвідчує особу.

Пенсійне забезпечення членів сімей загиблих військовослужбовців.

  1. Члени сім'ї, які мають право на пенсію в разівтрати годувальника:

а) діти, брати, сестри та онуки, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років. При цьому братам, сестрам та онукам право на пенсію надається у тих випадках, якщо у них немає працездатних батьків;

б)  батьки та дружина (чоловік), якщо вони досягли пенсійного віку встановленого статтею 26Закону України"Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"або єінвалідами;

в) батьки та дружини (якщо вони не взяли повторний шлюб) мають право на пенсію не раніш як за 5 років до досягнення пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", або якщо вони є інвалідами.

г) дід і бабуся - при відсутності осіб, які за законом зобов'язані їх утримувати;

д)  дружина (чоловік) або один з батьків чи дід, бабуся, брат або сестра, незалежно від віку і працездатності, якщо вона (він) зайнята доглядом за дітьми, братами, сестрами чи онуками померлого годувальника, які не досягли 8-річного віку і не працює.

Дружина (чоловік) годувальника, померлого внаслідок причин зазначених у п. «а» ст. 20 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» незалежно від того, працює чи ні, має право на пенсію в разі втрати годувальника;

ж) вихованці, учні, студенти, курсанти, слухачі (крім курсантів і слухачів військово-навчальних закладів та навчальних закладів органів внутрішніх справ і державної пожежної охорони), стажисти мають право на пенсію в разі втрати годувальника до закінчення навчальних закладів, але не довше, ніж до досягнення ними 23-річного віку.

Необхідно мати на увазі:

а)  усиновителі мають право на пенсію нарівні з батьками;

б)  неповнолітні, які мають право на пенсію в разі втрати годувальника, зберігають це право і при їх усиновленні;

в)  вітчим і мачуха мають право на пенсію нарівні з батьком і матір'ю за умови, якщо виховували або утримували загиблого пасинка чи падчерку не менш як 5 років);

г)  пасинок і падчерка, якщо вони не одержували аліментів від батьків, мають право на пенсію нарівні з рідними дітьми;

д)    дітям, які перебувають на повному державному утриманні, виплачується в розмірі 50 процентів призначеної пенсії, при цьому дітям, які втратили обох батьків, за період перебування на повному державному утриманні пенсія виплачується у повному розмірі.

Крім цього:

Батьки загиблого мають право на призначення дострокової пенсії за віком, після досягнення чоловіками 55 років, жінками - 50 років, за наявності страхового стажу не менше 25 років - для чоловіків і не менше 20 років - для жінок.

  1. Строки призначення пенсії

Членам сімей осіб офіцерського складу, прапорщиків і мічманів в/сл. надстрокової служби і військової служби за контрактом та деяких інших осіб, які мають право на пенсію законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та пенсіонерів з їх числа які набули право на пенсію після  смерті годувальника – з дня виникнення права на пенсію. Пенсія за минулий час при несвоєчасному зверненні призначається з дня виникнення права на пенсію, але не більше як за 12 місяців перед зверненням за пенсією.

Батькам або дружині (чоловіку) якінабули права на пенсію у разі втрати годувальника з дня звернення за пенсією. Повернення пенсії за минулий час на 12 місяців чинним законодавством не передбачено.

  1. Розмір пенсій в разі втрати годувальника:

Пенсії призначаються в розмірі 70 процентів грошового забезпечення (заробітної плати) загиблого (померлого) годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї. Якщо на утриманні загиблого (померлого) годувальника перебували двоє і більше членів сім’ї, пенсія призначається у розмірі 90 процентів грошового забезпечення (заробітноїплати) загиблого (померлого) годувальника, щорозподіляється між ними рівними частками, але не менше ніж 40 процентів на кожного непрацездатного члена сім’ї.

При цьому пенсії в разі втрати годувальника не можуть бути нижче двох визначених законом розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність на кожного отримувача пенсії.

ІІ. Призупинення виплати пенсії з 1 квітня 2015 року

Законом України від 02.03.2015 року « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» внесено зміни в ст. 54. «Виплата пенсії пенсіонерам за наявності заробітку (прибутку)» законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Змінами встановлено, що тимчасово, у період з 1 квітня 2015 року по 31 грудні 2015 року, особам, яким пенсія призначена відповідно до Закону України (крім інвалідів І тіII груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюєтьсядія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх:соціального захисту"), у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії або щомісячного довічного грошового утримання у порядку та на умовах, передбачених Законами України "Про статус народного депутата України", "Про державну службу" "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", пенсії не виплачуються. Після звільнення з роботи виплата пенсії відповідно де цього Закону поновлюється.

Частину сьому статті 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядуваннядоповнено реченням такого змісту: "Тимчасово, у період з 1 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року, посадовим особам місцевого самоврядування (крім інвалідів І та II груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"), у період служби ворганах місцевого самоврядування, пенсії, призначені відповідно до законодавстваУкраїни, не виплачуються.

При визначенні порядку виплати пенсій з 1 квітня 2015 року необхідно врахувати, що обмеження щодо виплати пенсій працюючим пенсіонерам, передбаченні Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення” (далі - Закон) не застосовуються, зокрема, протягом особливого періоду до пенсій, що призначені

особам, які проходять військову службу або перебувають на посадах:

- у Міністерстві оборони України, Головному управлінні розвідки Міністерства оборони України, Генеральному штабі України, Збройних Силах України (в тому числі військових комісаріатах);

- в центральних апаратах та територіальних органах Міністерства внутрішніх справ України, Державної спеціальної служби транспорту Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної-"' прикордонної служби України, Управлінні державної охорони України, Державної пенітенціарної служби України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, органах військової прокуратури;

- Апараті Ради національної безпеки і оборони України.

Підтвердження проходження військової служби або роботи на посадахв органах, зазначених в пункті 3 Закону здійснюється на підставі трудових книжок, довідок (витягів з наказів), в тому числі наявних в матеріалах пенсійних справ.

У разі потреби, такі документи надаються додатково.

Куди звертатись за роз'ясненнями, щодо пенсійного забезпечення:

а) управління пенсійного забезпечення військовослужбовців та деяких інших категорій громадян головного управління Пенсійного фонду України уКиївській області, яке знаходиться за адресою:

04071, м. Київ вул. Констянтинівська 9.

Телефон: військові (МО) – 425-98-75, 425-84-10

                МВС, МНС і ін. – 425-84-14

                виплата пенсій – 425-99-03

б)  управління Пенсійного фонду України за місцем проживання.

Щодо осіб, які беруть участь в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державномукордоні, відбитті збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні цих об’єктів у разі захоплення, відбитті спроб насильницького заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, то підтвердження зазначених фактів здійснюється на підставі довідок, виданих органом, в складі якого особа залучається до виконання вказаних завдань. При цьому, виплата пенсії здійснюється в повному обсязі на період участі в зазначених вище заходах, підтверджений відповіднимидокументами.

Дочірні категорії

Новини

Анонси

zvernennya-gromadyan

covid-19

uide.diia

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт

 

munvarta

munvarta

Громадська рада

Молодіжна громадська радаПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну