П'ятниця, 1 липня 2022 |

Новини

Для того, щоб захисникам України та членам їх родин було легше отримати допомогу, щоб вони знали куди слід звертатися з проблемними питаннями та як діяти після демобілізації чи у разі поранення, Київською обласною державною адміністрацією розроблено «Дорожню карту учасників антитерористичної операції та їх сімей для вирішення питань соціального забезпечення, захисту, надання соціальних гарантій».

Тривалий час над підготовкою та узагальненням величезного масиву інформації в єдиний документ працювали ряд фахівців, громадських діячів, незалежних експертів. Вийшов він доволі об’ємним, адже містить повну інформацію щодо гарантованих державою прав учасникам антитерористичної операції, а також покроковоописано дії, які необхідно зробити учаснику АТОотримати ту чи іншу послугу.

Зокрема, у довіднику можна знайти інформацію щодо отримання матеріальної та правової допомоги, процедури виділення земельних ділянок та житла, оздоровлення та реабілітації, отримання пільг, медичних та освітніх послуг, питання працевлаштування тощо. Також наведено телефони «гарячих ліній» обласного, районних, міських штабів, управлінь, відділів, де детальніше можна отримати роз’яснення. Охоплено й ряд інших важливих питань, які, як показує практичний досвід, виникають та потребують уваги з боку влади різного рівня.

За словами заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка, цей документ має стати своєрідним дороговказом, як для керівників на місцях, так і для кожного бійця. Такий збірник, на його думку, дозволить уникнути зловживань чи невірних трактувань щодо пільг для учасників антитерористичної операції та членів їх сімей. Те що, гарантовано Законом – те й має виконуватися. Жодних інших трактувань не може бути. Також він підкреслив, що це – не просто звичайний перелік пільг, це – інструкція, як їх можна отримати, які документи необхідно мати та куди їх слід віднести.

«Робота пророблена величезна, задля цього об’єднані зусилля багатьох відомств, управлінь, департаментів. Нам вдалося в одному збірнику поєднати всю важливу інформацію щодо прав учасників антитерористичної операції. Впевнений, що так звана «Дорожня карта» буде корисною для захисників нашої Вітчизни, дозволить уникнути зловживань з боку чиновників.Такий довідник – це соціально важлива ініціатива, адже учасники бойових дій не достатньо знають свої права, що призводить до різних непорозумінь та конфліктів. Таким кроком ми намагаємося запобігти їм», - зазначив заступник голови Київської ОДА.

«Дорожня карта допомоги для воїнів АТО» знаходиться у вільному доступі на офіційному сайт КОДА – http://koda.gov.ua/sotsialni_garantiji_uchasnikam_ato_ta_jih_rodinam, а також на офіційних сайтах райдержадміністрацій та міськвиконкомів Київщини. Найближчим часом з’явиться у військових комісаріатах, громадських організаціях, що опікуються питаннями бійців із зони АТО, а також буде оприлюднена через засоби масової інформації.

«Звертаюся до всіх жителів області з проханням ознайомитися з інформацією та максимально розповсюдити її серед близьких та знайомих. Це найменше, чим ми можемо віддячити людям, які ціною власного життя та здоров’я захищають наш з вами спокій. Не залишаймося байдужими!», - наголошує Дмитро Христюк.

Довідково: станом на 12 серпня 2015 року в Київській області нараховується 5 592 демобілізованих учасників АТО. Загиблих – 145 осіб. Поранення різного ступеня важкості отримали 469 чоловік. На даний час, від області виділено одноразову матеріальну допомогу 4012 військовослужбовцям, які беруть участь в АТО, 376 пораненим та 94 сімям, родичі яких загинули в зоні проведення АТО. Також 6 демобілізованим військовослужбовцям виділено допомогу на оздоровлення на загальну суму 10 543576,62 грн.

Перелік об'єктів в Ірпені

11 серпня о 02 год 59 хв до чергового диспетчера 36-ДПРЧ м. Ірпінь надійшло повідомлення про пожежу в приватному одноповерховій лазні за адресою: смт. Гостомель, вул. Островського, 9. На місце події було негайно направлено відділення на АЦ-40 (432921) 53-ДПРП смт. Гостомель. По прибуттю на місце пожежі було встановлено, що горить повністю будівлялазні. На допомогу відділенню 53-ДПРП також було направлено відділення на АЦ-40 (433337) 63Б 36-ДПРЧ м. Ірпінь та АЦ-40 (5233Н2) 26801 35-ДПРЧ м. Буча. Всього на пожежі було задіяно 11 чоловік особового складу.

Завдяки злагодженим та швидким діям рятувальників, вже через 1 год. 30 хв. пожежу було повністю ліквідовано (ліквідація о 04 год 40 хв.).

Пожежею було знищено приміщення санітарного вузлу, банне приміщення, гостьова кімната, коридор, дах на площі 10 м2, холодильник та виробничі інструменти. Пошкоджено приміщенн їдальні та дах на площі 15 м2.

Матеріальні збитки наразі встановлюються.

Орієнтовна причина пожежі –  занесення стороннього джерела запалювання.

10 серпня о 14 год. 44 хв. до оперативно-рятувальної служби 36-ДПРЧ м. Ірпінь надійшло повідомлення про загорання приватного автомобіля «FordScorpio» на стоянці поблизу житлового будинку у Ірпені по вул. Котляревського, 65. На місце виклику негайно було направлено відділення на АЦ-40 (433371) 63-Б 36-ї Державної пожежно-рятувальної частини м. Ірпінь в кількості 3 чоловіка. Вже за 5 хвилин вогнеборці прибули до місця виклику, та оперативно приборкали вогонь (о 14 год. 51 хв. пожежу локалізовано), а у 14 год. 54 хв. пожежу було вже повністю ліквідовано.

У результаті вищезазначеної події вогнем пошкоджено моторний відсік, частково лобове скло та лакофарбове покриття.

Потерпілих та загиблих у наслідок пожежі немає. Попередня причина загорання – коротке замкнення електроустаткування автомобіля. Збитки наразі встановлюються.

Гуриненко Максим

На підставі пункту 14 статті 12 закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, учасникам бойових дій  надаються пільги, зокрема, першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих  будинків  і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом.

Розмір житлової площі, на яку мають право учасники АТО та члени їх сімей (дружина, неповнолітні діти, особи, які спільно проживають та пов'язані спільним побутом), складає 13,65 кв.м.

Учасники АТО можуть претендувати на отримання житла за наявності наступних підстав:

проживання у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічних вимогам (це встановлюється інженерно-технічними працівниками ЖЕО, за участю представників громадськості та підтверджується:  актом обстеження стану жилого будинку з відповідним висновком, технічним паспортом жилого будинку з даними про його фізичну зношеність, висновком проектної або науково-дослідної організації (при необхідності) щодо технічного стану будинку (приміщення) та про неможливість (недоцільність) проведення капремонту, висновком органу або закладу санітарно-епідеміологічної служби щодо відповідності жилого будинку (жилого приміщення) санітарним вимогам;

забезпечення жилою  площею, розмір якої є  меншим встановленого законодавством рівня (визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок);

наявність тяжких форм деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим військовослужбовець не може проживати у комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї (перелік захворювань визначено Додатком 1 до Наказу МЗ УССР від 08.02.85 № 52);

проживання у гуртожитку;

проживання за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках;

проживання в одній кімнаті по дві і більше сім'ї, незалежно від родинних відносин, або проживання  осіб різної статі, старших одне одного на дев'ять років, крім подружжя;

проживання протягом тривалого часу(не менше п'яти років) за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;

Закон України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”.    

Порядок отримання житла учасниками АТО

Для отримання житла учаснику АТО або члену його сім'ї необхідно:

звернутися до відповідного комітету районної, міської, районної у місті, селищної, сільської Ради народних депутатів (за місцем проживання — до виконавчого комітету районної, міської, районної у місті, селищної, сільської Ради народних депутатів, за місцем роботи — до підприємств, установ, організацій, що мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво або беруть пайову участь у житловому будівництві).

зібрати необхідні документи та подати до відділу, що здійснює зарахування на квартирний облік;

отримати рішення про взяття на квартирний облік у місячний термін з дня подання пакету документів;

отримати письмову відповідь з повідомленням дати взяття на облік, номера черги або підстави відмови у задоволенні заяви;

дочекатися своєї черги серед осіб, що мають право на першочергове отримання житла;

отримати ордер на жиле приміщення.

Орієнтовний перелік документів, які необхідно подати для отримання житла:

1. Заява про взяття на квартирний облік. Бланк заяви видається спеціалістами, які приймають документи. Заява підписується членами сім'ї, які разом проживають, мають право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на облік. В заяві необхідно вказати, проте, що використовується право першочергового забезпечення жилою площею.

2. Довідка з місця проживання про склад сім'ї та прописку, яка видається ЖЕО або громадянином, який має у приватній власності жилий будинок (чистину будинку), квартиру.

3. Довідки про те, чи перебувають члени сім'ї на квартирному обліку за місцем роботи.

4. Копії паспортів всіх повнолітніх осіб, зазначених у довідці про склад сім'ї.

5. Акт обстеження житлових умов.

6. Засвідчені копії свідоцтв про одруження, про розлучення,про народження дітей.

7. Якщо квартира приватизована — копія технічного паспорту та копія документу про право власності на житло (свідоцтво про право власності).

8. Довідка (виписка з рішення виконавчого комітету місцевої Ради) про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним і технічним вимогам.

9. Якщо проживання здійснюється за договором піднайму жилого приміщення — потрібно надати копію договору піднайму між основним наймачем і піднаймачем, засвідчену у ЖЕКу.

10. Якщо проживання здійснюється за договором найму (оренди) жилого приміщення у будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;

11. Якщо в особи наявна тяжка форма хронічного захворювання (згідно затвердженого переліку) — оригінал медичного висновку лікарсько-консультативної комісії (ЛКК).

12. Копія посвідчення учасника бойових дій.

При прийнятті позитивного рішення  житло надається учасникам АТО та членам їх сімей у безстрокове користування.

Організація надання житла для військовослужбовців Збройних сил України здійснюється на підставі наказу Міністерства оборони України від 30.11.2011 № 737 “Про затвердження Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями”.

Управління зовнішньоекономічної політики департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації інформує, що за інформацією Інформаційно-аналітичної служби «Європейський-Східний діалог» (IASEED) 14-17 січня 2016 року в м. Брно (Чеська Республіка) відбудуться щорічні фестивалі туристичної галузі: GO – Міжнародна виставка промисловості та туристичного руху та REGIONTOUR – Міжнародна виставка туристичних можливостей в регіонах.

Вищевказані фестивалі – це найбільша презентація туристичної індустрії в Чеській Республіці, з акцентом на регіони і країни Центральної та Східної Європи.

Виставки відбуваються за активної підтримки Міністерства місцевого розвитку Чеської Республіки та Асоціації країв Чеської Республіки. Партнерами виставок виступають такі інституції, як: Асоціація туристичних компаній та агентств, державна громадська організація «Чехтуризм», Асоціація туристичних агентств, Асоціація чеських туристичних агентств та агентур, Асоціація туристичних інформаційних центрів Чеської Республіки та Асоціація готелів і ресторанів Чеської Республіки.

Виставка GO –  присвячена інформаційно-пропагандистській роботі з метою організації виїзного туризму (поїздки за кордон), в якій беруть участь, в основному місцеві туристичні агентства, націлені на популярні зарубіжні напрямки і зарубіжні туристичні центри.

Виставка REGIONTOUR є ключовим проектом для підтримки внутрішнього і в’їзного туризму в Чеській Республіці, в якій беруть участь ключові гравці та особи, які приймають рішення в галузі туризму в Чеській Республіці та її регіонах.

26-а Міжнародна туристична виставка СО в 2016 році представлятиме:

національні туристичні інституції, включаючи: туроператорів, турагентства тощо;

туристичні регіони та центри;

туристичні оператори, агентства та компанії (приватного бізнесу);

проживання, харчування та транспортні послуги;

фінансові та страхові послуги у сфері туризму;

конгресовий та інтенсивний туризм;

МІСЕ – Meeting, incentives, conferences and exhibitions;

гольф-туризм;

човни і аксесуари (рибальський туризм);

надання послуги для ділових поїздок;

туризм і активне дозвілля, хобі та спеціальні подорожі;

професійна освіта;

засоби масової інформації та спеціальна література;

просування в туризм;

інформаційні технології в туризмі;

інші послуги в галузі туризму;

регіональний фестиваль харчування (RegFoodFest).

25-та Міжнародна виставка регіонального туризму

REGIONTOUR-2016 презентує:

регіони Чеської Республіки, регіональні установи та іноземні регіони;

привабливі природні території та місця;

культурні та історичні пам'ятки, а також спа-об'єкти;

регіони, які підходять для розвитку туризму та спорту;

культура та розваги;

просування регіонів;

інше.

З більш детальною інформацією щодо проведення виставки, зокрема про умови участі, можна ознайомитись за телефоном: контактна особа – Ключевський Іван Іванович (+38 050 317 90 65).

В 2015 році, у вищевказаних виставках, яка займала площу 25 000 м2 прийняли участь 1 021 фірма, з більше ніж 100 регіонів з 21 країни, стенди яких відвідали 31 721 відвідувач. Почесним гостем виставки, в 2015 році була Угорщина. Натомість, хід минулорічних виставок, які відвідали іноземці з 12 країн світу - висвітлювали 311 кореспондентів з цілого ряду, в основному, європейських країн.

На базі Київського міського центру зайнятості відбулася прес-конференція з приводу презентації «Тренінгової програми з розвитку навичок підприємництва для ВПО та місцевого населення Донецької та Луганської областей», що реалізується Програмою розвитку ООН в Україні, фінансується Урядом Японії, за підтримки Уряду України, Державної служби зайнятості України, регіональної та місцевої влади. Програма реалізовується в рамках проектів ПРООН: «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні» та «Економічне та соціальне відновлення Донбасу».

Участь у прес-конференції взяли Світлана Закревська - спеціаліст з розвитку підприємництва, Проект ПРООН "Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми ВПО в Україні", Олександр Осовець - спеціаліст з питань зайнятості та підприємництва, Проект ПРООН "Економічне та соціальне відновлення Донбасу",Андрій Якимів - керівник Програми «Організація тренінгових навчань із розвитку навичок підприємництва для ВПО та місцевого населення Донецької та Луганської областей у 8 регіонах України, які мають намір започаткувати або відновити підприємницьку діяльність», Юрій Порохнавець - в.о. директора Київського обласного центру зайнятості, Людмила Мушинська - перший заступник директора Київського міського центру зайнятості, представники громадських та волонтерських організацій, а саме: «Донбасс-SOS», «Крим-SOS», «Центр зайнятості вільних людей» та Волонтерський центр "ФРОЛІВСЬКА 9/11" Всеукраїнської благодійної організації "Благодійний фонд "Свої".

Програма покликана підвищити рівень життя внутрішньо переміщених осіб (ВПО) шляхом розширення можливостей щодо зайнятості та підприємництва місцевого населення у Донецькій і Луганській областях.

За словами керівника програми, директора ТзОВ «Територія Бізнесу», Андрія Якиміва, в рамках Програми відбудуться тренінгові навчання, які покликані шляхом підвищення рівня практичної освіти мотивувати ВПО та місцеве населення Донецької та Луганської областей до започаткування (відновлення) підприємницької діяльності. Участь у програмі є безкоштовною (іногороднім учасникам передбачені відшкодування витрат на проїзд в межах області проходження навчання, при потребі – забезпечення житлом, усі учасники забезпечуватимуться харчуванням, необхідними навчальними та роздатковими матеріалами).

Учасники, які мають намір започаткувати (відновити) підприємницьку діяльність після успішної участі в програмі зможуть отримання фінансування в рамках Програми малих грантів для підприємців ПРООН (проект планує організувати конкурс бізнес‐планів і надавати ВПО та місцевому населенню Донецької та Луганської області фінансування на безповоротній основі для започаткування або відновлення підприємницької діяльності).

Проведення тренінгів передбачено у 12 містах у 8 цільових областях України з найбільшою концентрацією переселенців: підконтрольні уряду території Донецької та Луганської областей, а також Харківська, Полтавська, Дніпропетровська, Запорізька, Одеська, Київська області та м. Київ. Заплановано проведення по 4 тренінги тривалістю 5 днів.

Організацію та проведення тренінгів покладено на консалтингову компанію ТзОВ «Територія Бізнесу» (м. Львів).

Як повідомили організатори, участь у Програмі відбуватиметься на конкурсній основі і передбачає чіткі вимоги до кандидатів: особи, які бажають взяти участь у тренінгах, повинні: мати офіційний статус ВПО, який підтверджується відповідною довідкою про реєстрацію, згідно Постанови КМУ №509 від 01/10/2014; бути з числа місцевого населення Донецької та Луганської областей (повинні підтвердити місце своєї реєстрації). Потенційні учасники повинні будуть на інтернет-сторінці Програми (www.vpo-study.org) подати електронну заявку про участь, надіслати скановані копії довідки про реєстрацію, що підтверджує статус ВПО та підтвердження місця своєї реєстрації в Донецькій або Луганській областях, пройти он-лайн-тестування та в подальшому співбесіду на предмет виявлення схильностей до підприємницької діяльності. До участі в програмі гарантується рівний доступ особам з обмеженими можливостями та забезпечення гендерного балансу. Загалом, організатори сподіваються, що у програмі за визначений час прийме участь не менше 1200 осіб.

Організатори висловили впевненість, що участь представників ВПО у тренінгу мотивуватиме їх розпочати або відновити підприємницьку діяльність з врахуванням розміру потенційної фінансової підтримки в рамках Програми малих грантів ПРООН.

Варто зазначити, що Програма реалізується у партнерстві з Міністерством соціальної політики України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною службою зайнятості України, місцевими органами влади, місцевими підприємствами, іншими урядовими та неурядовими організаціями на національному та регіональному рівнях, тісно співпрацюючи при цьому з новоствореним Державним агентством з питань відновлення Донбасу.

На засіданні Кабінету Міністрів України ухвалено постанову „Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. №753”, якою затверджено Технічний регламент щодо медичних виробів.

Слід зазначити, що технічні засоби реабілітації законодавчо віднесли до медичних виробів лише з ухваленням 15 січня ц.р. Закону України „Про технічні регламенти та оцінку відповідності”. З 1 липня 2015 року дотримання вимог регламенту є обов’язковим.

У процесі роботи над запровадженням Технічного регламенту виявлено невідповідність окремих його норм положенням Директиви Ради ЄС, на підставі якої він був розроблений (директива від 14.06.1993 № 93/42/ЄЕС).

Ці невідповідності необґрунтовано змінили існуючі в європейських країнах процедури взаємодії виробників і органу ринкового нагляду в напрямку зарегульованості та контролю.

Зокрема, у пункті 19 регламенту міститься норма, згідно до якої виробники медичних виробів, виготовлених на замовлення, а це майже 500 тисяч протезно-ортопедичних виробів щороку, мають подати заяву на виготовлений виріб, що не передбачено директивою.

Термін „prescription” перекладено в тексті регламенту в різних його частинах по-різному – як „припис” і як „рецепт”. Це вкрай важливо уніфікувати як „припис”, оскільки для протезів і крісел колісних рецепти не виписуються. Тобто створюються перешкоди у забезпеченні інвалідів засобами реабілітації.

Водночас виявились неготовими до застосування Технічного регламенту МОЗ та Держлікслужба. На жоден запит Мінсоцполітики зазначені центральні органи виконавчої влади не можуть дати ґрунтовні детальні роз’яснення.

Зокрема, надають протилежні відповіді щодо переліку видів і класів технічних засобів реабілітації, які є медичними виробами. Наприклад, щодо протезів молочної залози два органи оцінки відповідності підтверджують їх належність до медичних виробів, один – вважає, що вони не відносяться до медичних виробів. Така ж ситуація з комплектуючими до протезно-ортопедичних виробів, ліфами для кріплення протезів, стільцями, партами, вертикалізаторами тощо. Тобто різні органи оцінки відповідності класифікують їх по-різному, МОЗ та Держлікслужба власну позицію не висловлюють, а в даний час розпочали готувати методичні рекомендації щодо віднесення технічних та інших засобів реабілітації до медичних виробів.

Також в Держлікслужбі відсутній перелік підприємств, що подали заявки відповідно до пункту 31 Технічного регламенту на реєстрацію, з метою введення в обіг медичних виробів.

З метою реалізації положень Директиви ЄС від 14.06.1993 №93/42/ЄЕС в країнах ЄС було розроблено низку методичних рекомендацій, зокрема настанову ЄС щодо проведення клінічних оцінювань, які не перекладені та не можуть застосовуватись підприємствами.

Згідно з інформацією, наданою Міністерством охорони здоров’я України, такий порядок (клінічного оцінювання) в Україні відсутній, він має бути підготовлений у ІІ півріччі 2015 року.

Через ці та інші проблемні питання, які щодня виникають при застосуванні норм Технічного регламенту, усі виробники технічних засобів реабілітації серійного виробництва, зокрема крісел колісних, заявляють про неготовність до застосування норм Технічного регламенту. Їм необхідно від 3 до 5 місяців для проведення доклінічного і клінічного оцінювання і подальшого складання декларацій залежно від кількості продукції, що виготовляє суб’єкт господарювання.

Технічні засоби реабілітації для інвалідів оплачує держава – з вимогою, що з 1 липня ц.р. ці засоби при введенні в обіг повинні відповідати Технічному регламенту.

Таким чином, з 1 липня Мінсоцполітики було змушене призупинити сплату бюджетних коштів за виготовлені засоби реабілітації і відповідно забезпечення ними інвалідів. Врегулювати зазначену проблему без внесення змін до постанови виявилось неможливим. Отриманий Мінсоцполітики лист-роз’яснення Мінекономрозвитку підтвердив необхідність перевірки на відповідність до норм Технічного регламенту при оплаті за видані технічні засоби реабілітації.

Станом на 10.07.15 не використано 420 млн. грн. (52%) коштів за напрямом забезпечення окремих категорій населення ТЗР.

Проте зазначені вироби люди вже обрали, виробники їх виготовили чи завершують виготовлення, а люди на них чекають, іноді більше року (ходунки, милиці).

Тому ухваленою за пропозицією Мінсоцполітики постановою усунено неузгодженості з Директивою ЄС та призупинено до 1 січня 2016 р. дію техрегламенту на технічні засоби реабілітації серійного виробництва. На вироби, що виготовлені за індивідуальним замовленням, він буде поширюватися.

Ухвалення постанови дає змогу завершити бюджетний рік, підприємствам підготувати необхідну документацію і не створювати соціальну напругу серед інвалідів.

Окрім того, у Технічному регламенті вже існують винятки щодо поширення його норм з більш пізнього терміну, зокрема з 1 липня 2016 р. щодо виробів, які пройшли державну реєстрацію в Держлікслужбі і внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення. Це ставить виробників у нерівні умови, коли з 1 липня 2015 року не на всі підприємства буде поширюватись дія Технічного регламенту.

Основною метою комплектування оперативного резерву першої черги є облік та збереження військовонавчених ресурсів, які звільняються з військової служби і брали безпосередню участь у бойових діях, та запровадження швидкого механізму залучення їх в інтересах Збройних сил.

Таке завдання визначено відповідним Законом України від 19.03.2015 року № 265-8 «Про внесення змін до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» щодо служби у військовому резерві в особливий період» (публікація – «Голос України» від 11.04.2015, № 66).

Цей закон дасть змогу створити правове підґрунтя для залучення до служби у військовому резерві військовослужбовців з бойовим досвідом, набутим під час збройного конфлікту на сході держави.

Відповідно до вимог статті 26 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» зарахуванню до оперативного резерву першої черги в обов’язковому порядку підлягають військовослужбовці, які звільняються зі строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, які за своїми професійно-психологічними характеристиками і станом здоров’я придатні до служби у військовому резерві та відповідають встановленим вимогам проходження служби у військовому резерві.

У військових частинах (установах) резервістами військового оперативного резерву першої черги комплектуються посади, на яких вони проходили військову службу, або рівнозначні (вищі) посади. Комплектування посад резервістами оперативного резерву першої черги здійснюєються незалежно від їх зайнятості військовослужбовцями.

Із закінченням особливого періоду, резервісти оперативного резерву першої черги звільняються зі служби у військовому оперативному резерві першої черги (в обов’язковому порядку) та в добровільному порядку можуть укласти контракт на проходження служби у військовому резерві Збройних сил України у військовій частині за їх вибором. У разі відмови укладати контракт, зазначені особи переводяться військовими комісаріатами на військовий облік військовозобов’язаних до оперативного резерву другої черги.

Призов резервістів оперативного резерву першої черги на військову службу під час мобілізації здійснюється з оголошенням загальної мобілізації або за окремим рішенням Президента України в ході часткової мобілізації.

Під час особливого періоду військовослужбовці, які звільняються зі строкової військової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, в обов’язковому порядку, без укладання контракту, зараховуються до військового оперативного резерву першої черги.

До оперативного резерву першої черги зараховуються всі військовослужбовці, які звільняються в запас і не виявили бажання укласти контракт на проходження військової служби у Збройних силах України, окрім тих, які за своїми професійно-психологічними характеристиками та станом здоров’я непридатні до проходження військової служби, а також тих, хто може отримати право на відстрочку від призову під час мобілізації відповідно до чинного законодавства. До складу оперативного резерву першої черги не зараховуються особи, які за низькими морально-діловими якостями не залучалися до участі в антитерористичній операції.

Військовослужбовці строкової військової служби зараховуються до оперативного резерву першої черги лише в тому випадку, коли вони за час служби набули необхідного для виконання бойових завдань військовою частиною професійного рівня. Решта військовослужбовців, які звільняються в запас зі строкової військової служби, зараховуються до територіального резерву військовими комісаріатами.

Обов’язки резервіста, який зарахований до військового оперативного резерву першої черги (територіального резерву) військової частини.

Резервіст оперативного резерву першої черги, територіального резерву зобов’язаний: ознайомитися (в аркуші ознайомлення) з наказом командира військової частини або військового комісара районного (міського) військового комісаріату про його зарахування до військового оперативного резерву першої черги (територіального резерву); після звільнення у запас, в п’ятиденний термін прибути до районного (міського) військового комісаріату за місцем проживання (перебування) для постановки на військовий облік; під час вибуття з військової частини та при постановці на військовий облік у військовому комісаріаті уточнити порядок своїх дій на випадок його призову під час мобілізації, на особливий період; зберігати після звільнення і до кінця особливого періоду військову форму, якою він був забезпечений Міністерством оборони України, та у разі призову під час мобілізації, на особливий період при прибутті до військової частини мати її із собою; у разі зміни місця проживання (перебування) або порядку оповіщення повідомити про це відповідного командира (начальника) військової частини (установи) у семиденний термін; після оповіщення командиром військової частини або військовим комісаром щодо його призову під час мобілізації, на особливий період, протягом 24 годин прибути до військової частини, в якій він проходить службу у військовому резерві, та діяти за вказівками командира військової частини.

11 серпня заступник голови Київської ОДА Дмитро Христюк провів оперативне засідання штабу з питань координації надання допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в антитерористичній операції, їх сім’ям та іншим громадянам України, які перебувають в районі проведення АТО; штабів з питань надання допомоги демобілізованим військовослужбовцям , які брали участь в АТО, та їх сім’ям на тему: «Стан надання допомоги військовослужбовцям, які беруть участь в АТО, та демобілізованим військовослужбовцям, які брали участь в АТО, та їх сім’ям. Готовність об’єктів цивільного захисту населення і систем оповіщення населення у випадку надзвичайної ситуації  в місті Ірпені».

«Ми повинні об’єднати зусилля в усіх цих напрямах. Питання обороноздатності нашої країни є нагальними і вкрай важливим. Якщо ми зараз не зробимо все для захисту нашої країни, якщо ми не виконаємо чергу мобілізації, якщо ми зараз не відпрацюємо реальний, практичний, дієвий план допомоги учасникам АТО, як зможемо протистояти окупантам, спілкуватися з людьми і врешті-решт захистити рідну землю? Слід мобілізувати зустлля кожного, на кожному робочому місці, – зазначив заступник голови Київської обласної держадміністрації. – Питання обороноздатності й допомоги учасникам АТО є одним із пріоритетних як в державі, так і для місцевої влади».

Дмитро Христюк представив спільне напрацювання – системний документ «Дорожня карта допомоги учасникам антитерористичної операції та їх сім’ям для вирішення питань соціального забезпечення, захисту, надання соціальних гарантій». За словами посадовця області, невдовзі всі райони й міста отримають цей документ, щоб кожен учасник АТО чітко знав, до кого звертатися в тій чи іншій конкретній ситуації. У дорожній карті покроково описано питання щодо надання правової допомоги, медичної допомоги, пенсійного забезпечення, послуги обласної служби зайнятості, освітні послуги, виділення земельних ділянок учасникам АТО.

У планах обласного штабу запровадження «Єдиного вікна», де посадовці опрацьовуватимуть звернення учасників АТО, оскільки багато є таких, які не знають, які пільги й гарантії передбачені для них як державними, так і місцевими програмами. «Ми повинні донести до кожного учасника АТО, членів їх родин інформацію, які види допомог вони мають право отримати», - підкреслив Дмитро Христюк. - З боку виконкому мають бути закріплені посадовці, які володітимуть всім блоком інформації і працюватимуть з цією категорією населення.  Особливо потребують уваги та підтримки  сім’ї загиблих учасників АТО.

Про стан виділення земельних ділянок військовослужбовцям, які беруть участь в АТО, демобілізованим військовослужбовцям, які брали участь в АТО та їх сім’ям розповів Ірпінський міський голова Володимир Карплюк.

«Ми розуміємо, що маємо допомогти хлопцям, які повернулися з зони антитерористичної операції. Земельні ділянки ми повертаємо від недобросовісних орендарів, щоб вирішити житлове питання учасників АТО, – сказав очільник міста. – Ірпінські родини, члени яких загинули в АТО, вже отримали земельні ділянки».

Також В.Карплюк окреслив головні аспекти діяльності Громадської ради учасників антитерористичної операції при Ірпінському міському голові щодо вирішення питань виділення земельних ділянок і житла учасникам АТО. «Ми пішли двома шляхами: земельні ділянки і квартири. Громадська рада напрацює головні критерії першочерговості виділення земельних ділянок для учасників АТО, вирішення їх житлових питань, – підкреслив Володимир Карплюк. – Щоб не було суперечок, що комусь дали кращу ділянку, а комусь гіршу, критерії до порядку надання земельних ділянок й квартир відпрацюють самі учасники АТО».

Наразі, як повідомив заступник голови Київської ОДА, актуальним є питання закупівлі житла сім’ям, члени яких загинули в АТО. В Ірпінському регіоні таких сімей мешкає 11. «До кінця вересня ми сформуємо пакет документів, кому ми маємо придбати й поліпшити житлові умови, – підкреслив Дмитро Христюк. – Головним критерієм є те, що дружина або мати загиблого повинні стояти на черзі».

У зв’язку з цим заступник голови адміністрації дав низку доручень місцевим посадовцям для реалізації окресленого питання. «До кінця вересня ми маємо бачити потребу по житлу по всій Київській області, – наголосив Д.Христюк. – Це має відбуватися публічно».

У ході засідання порушувалися питання щодо оплати комунальних послуг, виплат матеріальної допомоги, проїзду у громадському транспорті.

Військовий комісар Сергій Кайдан доповів про стан виконання чергового призову громадян на строкову військову службу.

Дочірні категорії

Новини

Анонси

zvernennya-gromadyan

covid-19

uide.diia

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт

 

munvarta

Громадська рада

Молодіжна громадська радаПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну