ІРПІНСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
“23” червня 2015, м. Ірпінь №142
Про результати ревізії фінансово-господарської діяльності Ірпінського КЖЕП „Ірпінь”
На виконання Постанови КМУ від 29.11.2006р. №1673 „Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів” та розпорядження Кабінету Міністрів України № 148-р від 19 січня 2011 року щодо „Питання зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни” Києво-Святошинською об’єднаною державною фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово – господарської діяльності Ірпінського комунального житлово – експлуатаційного підприємства «Ірпінь» за період з 01.01.2011 по 01.04.2015.
Начальник Ірпінського КЖЕП «Ірпінь» Лаврик Валентина Романівна, головний бухгалтер Єщенко Тетяна Іванівна, з 17.03.2015 голова ліквідаційної комісії Ірпінського КЖЕП «Ірпінь» Зоря Вадим Іванович.
В ході ревізії встановлено ряд порушень, а саме :
– перевіркою фінансових планів, стану їх виконання встановлено, що в порушенням вимог п. 1 ст. 75, ст. 78 Господарського Кодексу України в частині виконання фінансових планів Підприємством за 2011-2014 роки здійснено витрат в обсягах, що перевищують заплановані, на загальну суму 3348,6 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– ревізію дотримання законодавства при отриманні та використанні бюджетних коштів встановлено, що Ірпінським КЖЕП «Ірпінь» в липні 2012 року здійснювалась оплата на придбання товарно-матеріальних цінностей (піску та рослинного грунту), які не були оприбутковані в бухгалтерському обліку Підприємства, що призвело до витрачення бюджетних коштів в сумі 119,9 тис. грн. на оплату товарів, робіт, послуг без їх фактичного отримання, чим порушено п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV та завдано матеріальної шкоди (збитків) міському бюджету на зазначену суму.
Порушення усунуто.
– ревізію законності здійснення та відображення витрат встановлено, що в ревізійному періоді вивіз ТПВ здійснювався КЖЕП «Ірпінь» власним транспортом за талонами, придбаними в ВРКП «Комунальник».
За даними подорожніх листів автотранспортних засобів (сміттєвозів), задіяних на вивезенні ТПВ для захоронення в ВРКП «Комунальник», вивезено ТПВ в загальній кількості 101185 м куб., в тому числі: у 2011 році – 9090 м куб., 2012 році – 39152 м куб., 2013 році – 43528 м куб., 2014 році – 9415 м куб.
З метою фактичного підтвердження виду, обсягу, якості операцій та розрахунків з КЖЕП «Ірпінь» проведено зустрічну звірку в ВРКП «Комунальник» Вишгородського району, за результатами якої встановлено наступне.
Співставленням подорожніх листів з прикріпленими до них талонами по вивезенню ТПВ та матеріалів зустрічної звірки встановлено розбіжності в об’ємах вивезених ТПВ, а саме:
– у 2011 році безпідставно списано талонів на захоронення ТПВ, вивезення яких не підтверджено шляховими листами, в кількості 2960 м куб. на загальну суму 44,0 тис. гривень.
– у 2012 – 2014 роках розбіжність становить 27700 м куб. (92095 – 64395), що призвело до безпідставного списання паливно-мастильних матеріалів (дизельного пального) по непідтверджених подорожніми листами об′ємах вивезених ТПВ, в кількості 39472,5 л на загальну суму 848,3 тис. грн. та, як наслідок, до нанесення матеріальної шкоди (збитків) Підприємству на зазначену суму.
Порушення не усунуті.
– ревізією оплати праці працівників та проведення нарахувань на заробітну плату встановлено, що в 2011 році середньооблікова чисельність працівників Підприємства становила 130 осіб, в 2012 році – 127 осіб, в 2013 році – 140 осіб, в 2014 році – 144 особи, за 3 місяці 2015 року – 142 особи.
Структура Підприємства станом на 01.01.2015 складала: адміністративно-управлінський персонал – 28 штатних одиниць (далі – шт. од.), дільниця благоустрою – 67 шт. од., ремонтно-будівельна дільниця – 10 шт. од., електромонтери – 6 шт. од., ліфтова служба – 9 шт. од., сантехнічна дільниця – 16 шт. од., транспортна дільниця – 16 шт. од., диспечерська служба – 4 шт. од.
Середньомісячна заробітна плата працівників Ірпінського КЖЕП «Ірпінь» в 2011 році становила 2823,72 грн., в 2012 році – 2987,33 грн., в 2013 році – 2802,74 грн., в 2014 році – 3090,39 гривень.
Середньомісячна нарахована заробітна плата керівника Підприємства у 2011 році становила 9290,97 грн., у 2012році – 10610,64 грн., у 2013 році – 11147,03 грн., у 2014році – 11805,93 гривень.
Ревізією встановлено, що в порушення вимог п. 2 Постанови Державного комітету СРСР з праці і соціальних питань від 03.10.1986 N 387/22-78 «Про затвердження Типового положення про оцінку умов праці на робочих місцях і порядку застосування галузевих переліків робіт, на яких можуть встановлюватися доплати робітникам за умови праці», п.1 ст.3 та п.8 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV, протягом березня-грудня 2011 року працівникам відповідно до наказу по Підприємству від 31.03.2011 №58 нараховувалась та виплачувалась надбавка за шкідливі умови праці без проведення атестації робочих місць та визначення переліку посад, яким необхідно встановлювати таку надбавку, що призвело до здійснення незаконних видатків з оплати праці на суму 73647,29 грн., зайвого перерахування до державних цільових фондів коштів в сумі 27080,11 грн., та, як наслідок, нанесення збитків Підприємству на загальну суму 100,7 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– ревізією правильності надання відпусток та нарахування відпускних працівникам встановлено, що в порушення вимог п.п. 3, 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 із змінами та доповненнями до розрахунку середньої заробітної плати для обчислення основних та додаткових відпусток Підприємством включалися одноразові премії та компенсації за невикористану відпустку, що призвело до здійснення незаконних видатків з оплати щорічних та додаткових відпусток на суму 3153,52 грн., зайвого перерахування до державних цільових фондів коштів в сумі 1159,55 грн., та, як наслідок, нанесення збитків Підприємству на загальну суму 4,3 тис. гривень.
Під час ревізії порушення частково усунуто.
– перевіркою правильності нарахування заробітної плати нештатним працівникам, які виконували роботи згідно з трудовими угодами встановлено, що в період з 01.01.2011 по 31.12.2014 мали місце випадки укладання договорів підряду з окремими фізичними особами на виконання робіт з прибирання прибудинкової території, косіння трави на прибудинкових територіях, очищення підвалів і горищ від негабариту та сміття. Виконання даних робіт згідно з посадовою інструкцією входить в коло обов’язків двірників Підприємства.
Тому в порушення ст. 1 Закону України «Про оплату праці» протягом ревізійного періоду КЖЕП «Ірпінь» здійснено незаконних витрат на оплату праці за договорами підряду на загальну суму 36115,49 грн. та зайво перераховано внесків до державних цільових фондів на загальну суму 12 532,08 грн., та як наслідок нанесення збитків Підприємству на загальну суму 48,6 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– ревізією забезпечення працівників спецодягом встановлено, що в порушення ст. 8 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 №2694-ХІІ, п. 1.2 Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту, затвердженого Наказом Держгірпромнагляду від 24.03.2008 №53, Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості», затверджених Наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62, Колективних договорів на 2010-2013 роки і 2014-2015 роки, протягом 2014 року працівники КЖЕП «Ірпінь» не в повному обсязі забезпечувалися спецодягом, що призвело до недоотримання фізичними особами – працівниками Підприємства спецодягу на загальну суму 41,6 тис. гривень.
– ревізією оплати комунальних послуг встановлено, що в порушення вимог п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV Підприємством безпідставно здійснено видатки за користування радіоточками без технічних можливостей фактичного приймання радіопрограм (у бухгалтерському обліку Підприємства радіоприймачі, інші засоби гарантованого приймання програм державного радіомовлення не рахуються і по факту також відсутні), що призвело до нанесення Підприємству матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 3,7 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– ревізією наявності дебіторської та кредиторської заборгованості, термін позовної давності якої минув, встановлено, що в порушення вимог п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1996 №996-XIV Підприємством не проведено необхідних заходів щодо своєчасного стягнення дебіторської заборгованості, що призвело до спливу строків її стягнення, та, як наслідок, до недоотримання доходів і нанесення збитків Підприємству в сумі 573,3 тис. грн. та завищенню в обліку кредиторської заборгованості з терміном позовної давності більше 3-х років в сумі 4,3 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– перевіркою укладених договорів та здійснення закупівлі товарів, робіт, послуг встановлено, що Ірпінським КЖЕП «Ірпінь» в порушення вимог п. 9 ст. 78 Господарського кодексу України від 16.01.03 № 436/ІV, пп. 1, 5 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 №2289-VI протягом періоду з 01.09.2011 по 01.08.2012 здійснено закупівлю послуг з видалення твердих побутових відходів без застосування процедур державних закупівель, що не призвело до втрат, на загальну суму 522,6 тис. гривень.
– за результатами проведеної інвентаризації встановлено наявність матеріальних цінностей, які є в наявності, проте, не рахуються за даними балансового та позабалансового бухгалтерського обліку Підприємства, що призвело до заниження вартості активів Підприємства на загальну суму 25,7 тис. грн. та нестачу товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 0,15 тис. грн., що є порушенням вимог п. 1 ст. 3, п. 8 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-XIV.
Порушення усунуто.
– ревізією дотримання норм законодавства при списанні з балансу КЖЕП «Ірпінь» вартості автомобільних шин та акумуляторних батарей встановлено, що списання автомобільних шин та акумуляторних батарей проводилося Ірпінським КЖЕП «Ірпінь» одночасно з їх оприбуткуванням на підставі актів на списання матеріальних цінностей довільної форми, без зазначення фактичного пробігу шин до списання, без врахування норм експлуатаційного пробігу шин, причин їх списання та подальшого використання шин (ремонт або їх переробка (утилізування), без врахування періоду експлуатації акумуляторних батарей, досягнення ними наробітку середнього ресурсу установленої норми, випадків виявлення виробничих чи експлуатаційних дефектів акумуляторів.
Підприємством в порушення вимог п. 7.1 наказу Міністерства транспорту та зв’язку України «Експлуатаційні норми середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі» від 20.05.2006 №488, п. 3.12 наказу Міністерства транспорту та зв’язку України «Експлуатаційні норми середнього ресурсу акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі» від 20.05.2006 №489, п. 31.4.5 «Правил дорожнього руху України», затверджених постановою КМУ від 10.10.2001 №1306, п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 в ревізійному періоді безпідставно списано шин в кількості 54 шт. на загальну суму 140,0 тис. грн. та акумуляторних батарей в кількості 22 шт. на загальну суму 22,8 тис. грн., чим завдано збитків Ірпінському КЖЕП «Ірпінь» на загальну суму 162,8 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
– ревізією правильності та повноти розрахунків за оренду приміщень та майна встановлено, що в порушення вимог п. 2 ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.92 №2269-ХІІ, п. 5 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV, Підприємством не враховувалися в повному обсязі рішення сесій Ірпінської міської ради (ФОП Калачнюк С.М., ФОП Григорук О.М., ФОП Вінниченко В.П.), при визначенні розміру орендної плати за базовий місяць оренди не застосовано індекс інфляції за період з дати проведення незалежної оцінки до базового місяця (ТОВ «Сигма ЛТД.К»), шо призвело до недоотримання доходів від оренди на загальну суму 24,7 тис. грн., до втрат на зазначену суму та, як наслідок, не перерахування до міського бюджету належної частки орендної плати в розмірі 3,4 тис. гривень.
Під час ревізії порушення частково усунуто.
– в ході ревізії, з метою підтвердження фактичного виконання будівельних робіт проведено контрольні обміри по об’єктах: «Реконструкція вентиляції горища 2-х блок-секційного існуючого 129 кв. житлового будинку по вул. Шевченка, 4 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт покрівлі житлового будинку по вул. Жовтнева, 158 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт покрівлі житлового будинку по вул. Жовтнева, 160 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт покрівлі житлового будинку по вул. Садова, 47 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт покрівлі житлового будинку по вул. Садова, 69 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. ІІІ Інтернаціоналу, 109 в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Ленінградська, 4-а в м. Ірпінь»; «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Шевченка, 3-а в м. Ірпінь», роботи по яких виконувались Генпідрядником ТОВ «ВБК «Ореол-1»» відповідно до укладених договорів.
Співставленням найменувань робіт та їх обсягів по об’єктам «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. Ленінградська, 4-а в м. Ірпінь», «Капітальний ремонт фасаду житлового будинку по вул. ІІІ Інтернаціоналу, 109 в м. Ірпінь», «Реконструкція вентиляції горища 2-х блок-секційного існуючого 129 кв. житлового будинку по вул. Шевченка, 4 в м. Ірпінь», зазначених в актах приймання виконаних будівельних робіт з фактично виконаними обсягами робіт в порушення вимог Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174 встановлено завищення вартості виконаних будівельних робіт на суму 39531,29 гривень.
– також в ході ревізії, з метою підтвердження фактичного виконання будівельних робіт проведено контрольні обміри по об’єкту «Капітальний ремонт прибудинкової території житлового будинку по вул. Михайлівській, 20-а з ліквідуванням підтоплення в м. Ірпінь», роботи по якому виконувались Субпідрядником ТОВ «Силена Плюс» відповідно до укладеного договору від 14.01.2014 №4-14.
Співставленням найменувань робіт та їх обсягів, зазначених в актах приймання виконаних будівельних робіт з фактично виконаними обсягами робіт в порушення вимог Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174 встановлено завищення вартості виконаних будівельних робіт на суму 30188,00 гривень.
Дані порушення призвели до нанесення матеріальної шкоди (збитків) Підприємству на загальну суму 69,7 тис. гривень.
Під час ревізії порушення частково усунуто.
Фінансовим результатом діяльності Підприємства за 2011 рік був збиток в сумі 1172,0 тис. грн., за 2012 рік – збиток в сумі 559,0 тис. грн., за 2013 рік – збиток в сумі 668,0 тис. грн., за 2014 рік – збиток в сумі 835,0 тис. гривень.
В ході ревізії встановлено порушень на загальну суму 5942,95 тис. грн., з них порушень, що призвели до втрат на суму 2000,0 тис. грн.
З метою усунення порушень, зазначених в акті, попередження фактів неефективного використання фінансових ресурсів зважаючи на викладене, виконавчий комітет :
В И Р І Ш И В:
2.1 Провести роботу по усуненню порушень, виявлених в ході проведеної ревізії.
2.2 Посилити роботу щодо забезпечення належного обліку коштів, матеріальних активів підприємства та контроль за їх ефективним використанням.
2.3. Подати виконавчому комітету Ірпінської міської ради в 10 денний термін інформацію про проведену роботу щодо усунення порушень фінансової дисципліни та копії наказів про притягнення до відповідальності винних осіб.
Міський голова В.А. Карплюк