ІРПІНСЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Р І Ш Е Н Н Я
11 серпня 2015р., м. Ірпінь №175
Про результати ревізії фінансово-господарської діяльності КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня»
Сектором контролю в м. Ірпінь та м. Буча Києво-Святошинської об’єднаної Держфінінспекції проведено ревізію фінансово – господарської діяльності Комунального закладу «Ірпінська центральна міська лікарня» Ірпінської міської ради за період з 01.10.2011 по 01.06.2015.
Відповідальними особами за здійснення фінансово-господарської діяльності Лікарні в ревізійному періоді були:
з правом першого підпису:
– головний лікар Лісняк Д.К. (в період з 01.10.2011 по 23.03.2015);
– головний лікар Тумасов А.П. (в період з 01.04.2015 по теперішній час);
з правом другого підпису:
– головний бухгалтер Лукашенко О.Ч. – весь період.
В ході ревізії встановлено ряд порушень, а саме :
– ревізією законності надання Лікарнею платних послуг, згідно з функціональними повноваженнями встановлено, що затверджені наказами головного лікаря платні послуги на 2012-2015 роки відповідають вимогам Переліку платних послуг, які можуть надаватися в державних та комунальних закладах охорони здоров’я, вищих медичних навчальних закладах та науково-дослідних установах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 №1138.
Протягом 2012-2015 років Лікарнею надавалися платні медичні послуги з проходження попередніх та періодичних медичних оглядів (медична картка обстеження працівника підприємства та організації, обстеження громадянина при влаштуванні на роботу, обстеження громадянина на дозвіл користування і зберігання вогнепальної зброї, первинних та повторних медоглядів громадян щодо придатності керування транспортними засобами) та послуги із зубопротезування.
Проте, в порушення п. 2 Порядку проведення обов’язкових профілактичних медичних оглядів та видачі особистих медичних книжок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2001 №559, ст. 169 Кодексу законів про працю від 10.12.1971 №322-VIII та абз. 2 п. 8 Переліку платних послуг, які можуть надаватися в державних та комунальних закладах охорони здоров’я, вищих медичних навчальних закладах та науково-дослідних установах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 №1138, послуги профмедкабінету працівникам бюджетних установ надавалися на безоплатній основі.
Зазначене порушення призвело до недоотримання спеціальним фондом Лікарні доходів за період з 01.01.2012 по 01.06.2015 на загальну суму 515,4 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
Крім того, ревізією встановлено, що в КЗ „ІЦМЛ” рішенням виконавчого комітету Ірпінської міської ради від 29.12.2011 №381 затверджено тарифи на послуги по зубному протезуванню та рішенням від 07.04.2015 №81 внесено зміни щодо коригування тарифів на платні послуги по зубному протезуванню.
Перевіркою наданих до ревізії журналів обліку наданих послуг із зубопротезування встановлено, що безкоштовне зубопротезування в КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» проводиться наступним категоріям громадян: інваліди та ветерани Великої Вітчизняної війни, члени сімей загиблих, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 3, 4 категорій, інваліди загальних захворювань, Ветерани праці, пенсіонери за віком.
Документи, що підтверджують пільгу (крім копій посвідчень учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС ), зубопротезним відділенням до справ не докладаються і до ревізії не пред’явлені, що унеможливлює підтвердження законності надання безкоштовної послуги цим категоріям.
Проте, документів (наказів по лікарні, рішень Ірпінського виконкому чи сесій Ірпінської міської ради) щодо затвердження переліку пільгових категорій громадян, які мають безкоштовно забезпечуватись зубопротезуванням, до ревізії не надано.
– ревізією дотримання штатної дисципліни, оплати праці працівників та нарахування на заробітну плату встановлено, що в ревізійному періоді мали місце випадки зайвого нарахування заробітної плати зовнішнім сумісникам за невідпрацьовані дні на загальну суму 0,6 тис. грн. та до зайвого перерахування до державних цільових фондів нарахувань на заробітну плату на суму 0,2 тис. гривень.
Дані порушення призвели до матеріальної шкоди (збитків) КЗ «ІЦМЛ» на загальну суму 0,8 тис. грн., чим порушено вимоги ст. 102 Кодексу законів про працю України та ст. 19 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 №108/95-ВР.
Порушення усунуті.
– вибірковою ревізією правильності надання відпусток та нарахування відпускних медичному персоналу, встановлено, що за період з 01.01.2013 по 01.06.2015 в порушення п. 3, п. 4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 №100 до розрахунку середнього заробітку для обчислення основних та додаткових відпусток включалася матеріальна допомога на оздоровлення.
Дане порушення призвело до зайвого нарахування відпускних на загальну суму 76,7 тис. грн. та зайвого проведення нарахувань до державних цільових фондів на загальну суму 27,8 тис. грн. та, як наслідок, до матеріальної шкоди (збитків) КЗ «ІЦМЛ» на загальну суму 104,5 грн., чим порушено вимоги ст. 102 Кодексу законів про працю України та ст. 19 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 №108/95-ВР.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією дотримання законодавства при складанні штатних розписів на 2012-2015 встановлено, що кількість штатних одиниць КЗ «ІЦМЛ», затверджена штатними розписами на 2015 рік, перевищує граничну кількість штатних одиниць, передбачену Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 23.02.2000 №33 «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я» (далі – Наказ № 33).
Так, штатним розписом Ірпінської дитячої міської лікарні затверджено молодшого медичного персоналу в кількості 21,50 штатних одиниць, що на 0,25 штатних одиниць перевищує граничні норми, господарського персоналу затверджено 29,75 штатних одиниць, що на 2,5 штатних одиниць перевищує граничні норми, інших фахівців і спеціалістів затверджено 5,00 штатних одиниць, що на 2,5 штатних одиниць перевищує граничні норми.
Штатним розписом Ірпінської міської лікарні затверджено господарського персоналу 96,00 штатних одиниць, що на 12,25 штатних одиниць перевищує граничні норми, інших фахівців і спеціалістів затверджено 23,75 штатних одиниць, що на 1,75 штатних одиниць перевищує граничні норми.
Штатним розписом Ірпінського пологового будинку затверджено 16,5 штатних одиниць господарського персоналу, що на 1,0 штатну одиницю перевищує граничні норми.
Всього гранична чисельність, передбачена Наказом №33, перевищена на 20,25 штатних одиниць.
– ревізією забезпечення працівників засобами індивідуального захисту встановлено, що відповідно до Колективного договору КЗ «ІЦМЛ» на 2012-2014 роки передбачено забезпечення працівників Лікарні спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту.
Перевіркою даного питання встановлено, що перелік професій, зазначений в Колективному договорі, відповідає Нормам безкоштовної видачі санітарно-гігієнічного одягу, санітарного взуття і санітарного приладдя працівникам установ, підприємств і організацій охорони здоров’я, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров’я СРСР від 29.01.1988 № 65 з наступними змінами (далі – Норми №65).
Ревізією, проведеною суцільним способом за 2014 рік в розрізі окремих засобів індивідуального захисту, а саме: халат бавовняний, ковпак або косинка, окуляри захисні, костюм бавовняний, куртка ватяна, чоботи гумові, встановлено, що протягом 2014 року засоби індивідуального захисту та спецодяг Лікарнею не придбавалися, а працівники, відповідно його не отримували .
Документів, підтверджуючих забезпечення працівників спецодягом, до ревізії не надано.
Таким чином, в порушення ст. 8 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 №2694-ХІІ, п. 2.1 Норм № 65, п 5.8 Колективного договору на 2012-2014 роки, протягом 2014 року працівники КЗ «ІЦМЛ» не забезпечувалися вищезазначеним спецодягом, що призвело до недоотримання фізичними особами – працівниками Лікарні спецодягу на загальну суму 379,1 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією дотримання законодавства при списанні запасів встановлено, що за жовтень – грудень 2011 року, січень, лютий, листопад 2012 року Ворзельською амбулаторією загальної практики сімейної медицини (на той час – Ворзельською поліклінікою) в порушення вимог наказу по Лікарні від 15.07.2011 №195/ОД «Норми використання миючих засобів», Норм витрат миючих засобів на 1 тонну медичної білизни, затверджених Міністерством побутового обслуговування УРСР від 21.05.1979 при пранні білизни використовувався понаднормово пральний порошок, що призвело до зайвого списання прального порошку в кількості 1,1 кг на суму 0,03 тис. грн., чим завдано матеріальної шкоди (збитків) Лікарні на вказану суму.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– перевіркою розрахунків з орендарями приміщень встановлено, що при проведенні інвентаризації основних засобів було обстежено приміщення гаражів за адресою: м. Буча, вул. Польова, 19 та приміщень Гостомельської амбулаторії загальної практики сімейної медицини за адресою: смт. Гостомель, вул. Леніна, 73. Даним обстеженням встановлено, що частина гаражних приміщень загальною площею 95,9 м кв. протягом ревізійного періоду використовується Бучанською міською поліклінікою, а колишнє приміщення шкірвендиспансеру Гостомельської амбулаторії загальною площею 209 м кв. – КП «Управління житлово – комунального господарства «Гостомель», без оформлення договірних відносин.
Таким чином, в порушення ст. 3 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992 №2269-XII (зі змінами) протягом періоду з 01.10.2011 по 31.05.2015 спеціальним фондом КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» недоотримано доходів від оренди майна, що використовується Бучанською міською поліклінікою без оформлення договірних відносин на суму 78,5 тис. грн., та майна, що використовується КП «Управління житлово – комунального господарства «Гостомель» без оформлення договірних відносин на суму 5,6 тис. гривень.
В результаті зазначеного Лікарні завдано збитків на загальну суму 84,1 тис. гривень.
На момент завершення ревізії порушення тривало.
– ревізією наявності фактів оплати Лікарнею комунальних послуг за інші юридичні чи фізичні особи за рахунок власних коштів встановлено, що в порушення ч. 1, 3 ст. 51 Бюджетного Кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п. 5, 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.02 №228 та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-ХІV, Лікарнею здійснювалося опалення гаражів, що використовувалися Бучанською міською поліклінікою і, як наслідок, за рахунок коштів загального фонду бюджету КЗ «ІЦМЛ» проведено оплату витрат інших організацій на загальну суму 58,5 тис. гривень.
Внаслідок вчиненого Лікарні завдано шкоди (збитків) на загальну суму 58,5 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією наявності фактів оплати послуг з електропостачання інших юридичних чи фізичних осіб за рахунок коштів Лікарні встановлено, що в порушення ч. 1, 3 ст. 51 Бюджетного Кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, п. 5, 20, 22 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.02 №228 та п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-ХІV, КЗ «ІЦМЛ» здійснювалася оплата послуг з електропостачання за КП «Управління житлово-комунального господарства «Гостомель» без відшкодування останнім отриманих послуг і, як наслідок, за рахунок коштів загального фонду бюджету Лікарнею проведено оплату витрат інших юридичних та фізичних осіб (КП «УЖКГ «Гостомель») на загальну суму 9601,29 гривень.
Внаслідок вчиненого Лікарні завдано шкоди (збитків) на загальну суму 9,6 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– перевіркою фактів завищення оплати, вартості чи обсягу наданих послуг з газопостачання встановлено, що до актів приймання – передачі ПАТ по газопостачанню та газифікації «Київоблгаз» в лютому 2012 року, грудні 2013 року, квітні та грудні 2014 року включалися завищені корегуючі коефіцієнти корегування показників побутових лічильників газу, що залежать від місця розміщення лічильників, що призвело до невірного застосування цього коефіцієнту та завищення об’ємів наданого природного газу в кількості 7 м куб. на суму 0,006 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– перевіркою витрачання бюджетних коштів на оплату комунальних послуг в частині дотримання тарифів на постачання природного газу для гуртожитку встановлено, що в ревізійному періоді постачання газу природного, скрапленого, або в газоподібному стані здійснювалося відповідно до укладених договорів між КЗ «ІЦМЛ» з НАК «Нафтогаз України» та з ПАТ по газопостачанню та газифікації «Київоблгаз» за регульованими тарифами.
В ревізійному періоді природним газом опалювався гуртожиток за адресою: с. Романівка, вул. Ново-Ірпінська, 2 а, який знаходиться на балансі Лікарні та в якому проживає 9 сімей.
Лікарня є балансоутримувачем гуртожитку, в той час фактичним споживачем послуг є населення (працівники, які проживають в гуртожитку).
Згідно з нормами ч. 3 ст. 4, ст. 6, 127 Житлового кодексу Української РСР, який введено в дію постановою ВР Української РСР від 30.06.1983 №5465-Х (далі – Житловий кодекс України), гуртожитки входять до складу приміщень, що віднесені до житлового фонду, який призначений для проживання громадян.
Гуртожитки (без будь яких виключень) віднесено до об’єктів житлового фонду, призначені для проживання людей (населення), відповідно, розрахунки за постачання природного газу мають здійснюватися за тарифами, встановленими для населення.
Співставленням рахунків – фактур, актів приймання – передачі природного газу з затвердженими постановою НКРЕ №812 тарифами встановлено завищення тарифів для потреб гуртожитку (населення) в розмірі 0,5838 грн. за 1 м куб. (1,3092 – 0,7254), тобто КЗ «ІЦМЛ» здійснювалася оплата за частину отриманого природного газу для населення за тарифом 1,3092 грн. за 1 м куб. замість 0,7254 грн. за 1 м куб., як це передбачено вищевказаною постановою.
Таким чином, в порушення вимог ст. 4, ст. 6 Житлового кодексу України, постанови НКРЕ №812 (в період її дії) та постанови КМУ №81 Лікарнею в період з 01.10.2011 по 01.06.2015 зайво сплачено бюджетних коштів за спожиті мешканцями гуртожитку комунальні послуги з постачання природного газу за завищеним тарифом на загальну суму 13,4 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
-перевіркою договорів на послуги з постачання теплової енергії, пред’явлених до оплати рахунків та актів виконаних робіт встановлено, що КЗ «ІЦМЛ» при укладанні договору з КПП «Теплоенергопостач» на опалення Центру матері і дитини за адресою: м. Ірпінь, вул. Зої Алієвої, 61 до опалювальних площ включено 40 % вартості опалення підвалу площею 379,9 м кв., в якому відсутні опалювальні пристрої (батареї, регістри, конвектори ), який захаращений будівельним сміттям і в господарській діяльності не використовується.
Таким чином, в період з 01.10.2011 по 31.05.2015 Лікарнею завищено обсяг послуг з постачання теплової енергії, що призвело до зайвого проведення видатків на опалення приміщення, яке не використовується, на загальну суму 111,4 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
-ревізією законності витрат на оплату послуг з вивезення твердих побутових відходів (далі – ТПВ) та рідких стоків (далі – РС) встановлено, що в порушення вимог п. 4.1 наказу Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 №7 «Про затвердження Норм утворення твердих побутових відходів для населених пунктів України» та рішення 88 сесії п’ятого скликання Ірпінської міської ради від 14 травня 2010 року №440088-V «Про затвердження норм накопичення твердих побутових відходів на 1 людину по м. Ірпінь та селищах Гостомель, Коцюбинське, Ворзель» розрахунки на вивезення твердих побутових відходів за 2011-2015 роки складались КЗ «ІЦМЛ» без врахування цих норм, що призвело до завищення об’ємів вивезених відходів в кількості 619,48 м куб. на загальну суму 55,3 тис. гривень.
Внаслідок допущеного порушення Лікарні завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 55,3 тис. гривень.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією видатків на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт встановлено, що за результатами контрольних обмірів по об’єктах «Капітальний ремонт приміщень приймального відділення Ірпінської центральної міської лікарні м. Буча та «Капітальний ремонт приміщень приймального відділення та травматологічного пункту Ірпінської центральної міської лікарні» загальна вартість завищення виконаних робіт по актах приймання виконаних будівельних робіт з нарахуваннями становить 0,9 тис. грн., чим порушено вимоги Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 №174 та завдано матеріальної шкоди (збитків) Лікарні на вказану суму.
Слід зазначити, що питання використання коштів на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт було досліджено при проведенні позапланової ревізії (акт від 26.11.2014 №22-31/299).
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією використання коштів на харчування хворих встановлено, що харчування проводиться за рахунок коштів місцевого бюджету та власних надходжень Лікарні.
За загальним фондом у 2013-2015 роках на харчування хворих використано: за 2011 рік – 735,9 тис. грн.; за 2012 рік – 732 ,2 тис. грн.; за 2013 рік – 663,2 тис. грн.; за 2014 рік – 727,2 тис. грн.; за І квартал 2015 року – 281,00 тис. гривень.
Із спеціального фонду кошторису Лікарнею видатки на продукти харчування не здійснювались.
Ревізією встановлено, що фактичні витрати КЗ «ІЦМЛ» на продукти харчування на 1 ліжко-день в період з 01.10.2011 по 31.12.2011 становили 4,73 грн., у 2012 році – 6,10 грн., у 2013 році – 5,45 грн., у 2014 році – 6,15 грн., за 4 місяці 2015 – 8,60 гривень.
До складу Лікарні входять 4 підрозділи, які мають харчоблоки та проводять харчування хворих: Ірпінська дитяча міська лікарня, терапевтичне відділення №2 КЗ «ІЦМЛ» в м. Ірпінь, Ірпінський пологовий будинок в смт. Ворзель, Ірпінська центральна міська лікарня в м. Буча
Відповідно до наданих до ревізії штатних розписів посада сестри медичної з дієтичного харчування є тільки в Ірпінській центральній міській лікарні в м. Буча, в інших структурних підрозділах передбачено 0,25 ставки сестри медичної з дієтичного харчування, виконання обов’язків якої покладалися на інших медичних сестер.
Вибірковою перевіркою законності списання продуктів харчування по меню-вимогам, відповідно до затверджених технологічних карток (карток – розкладок), встановлено завищення норм закладок продуктів на приготування окремих блюд, а саме:
– супів пшеничного, гречаного, манного, ячневого, горохового, рисового, пшоняного, вермішелевого, овочевого та борщів, де нормами передбачена закладка 150 г картоплі на 1 порцію, фактично вкладалося 200 г картоплі, що призвело до завищення витрат картоплі в кількості 50 г на 1 порцію. Всього, за ревізійний період зайво витрачено 372,825 кг картоплі на загальну суму 3,5 тис. грн. (Ірпінська дитяча міська лікарня);
– молочних пшеничної, гречаної, манної, ячної, рисової, пшоняної, вівсяної, вермішелевої каш, де нормами передбачена закладка 200 г молока на 1 порцію, фактично вкладалося 250 г молока, що призвело до завищення витрат молока в кількості 50 г на 1 порцію. Всього, за ревізійний період зайво витрачено 39,890 кг (41,046 л) молока на загальну суму 0,3 тис. грн. (Ірпінська дитяча міська лікарня);
– печива, де нормами передбачено видачу 50 г на одну людину, фактично видавалося 70 – 80 г на людину. Всього, за ревізійний період зайво витрачено 32,210 кг печива на загальну суму 0,9 тис. грн. (Ірпінська центральна міська лікарня).
Таким чином, виходячи з вищевикладеного КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» в порушення вимог пп. 2.14, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 в ревізійному періоді безпідставно списано продуктів харчування на загальну суму 4,7 тис. грн., що призвело до нанесення матеріальної шкоди (збитків) Лікарні на зазначену суму.
Порушення на момент закінчення ревізії тривало.
– ревізією використання коштів на медикаментозне забезпечення встановлено, що в ревізійному періоді медикаменти та вироби медичного призначення КЗ «ІЦМЛ» придбавалися за рахунок коштів загального і спеціального фондів місцевого бюджету і отримувалися Лікарнею у вигляді благодійної допомоги та в централізованому порядку.
Ревізією виділення та використання коштів на оплату медикаментів та фактичного їх використання встановлено, що КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» із загального фонду використано: за 2011 рік – 1497,9 тис. грн.; за 2012 рік –1706,4 тис. грн.; за 2013 рік – 1571,5 тис. грн.; за 2014 рік – 1746,6 тис. грн.; на І квартал 2015 року – 551,0 тис. гривень.
По спеціальному фонду кошторису Лікарнею у 2011-2015 роках за даними Звітів про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (форма №4-1м) на придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів використано коштів: за 2011 рік – 11,2 тис. грн.; за 2012 рік – 12,3 тис. грн.; за 2013 рік – 20,2 тис. грн.; за 2014 рік – 24,5 тис. грн.; за І квартал 2015 року видатки не здійснювалися.
За даними Звітів про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ (гранти, дарунки) на медикаменти та перев’язувальні матеріали використано коштів: за 2011 рік – 89,2 тис. грн.; за 2012 рік – 38,5 тис. грн.; за 2013 рік – 59,5 тис. грн.; за 2014 рік – 151,3 тис. грн.; на І квартал 2015 року – 12,7 тис. гривень.
За ревізійний період придбано та отримано медикаментів та перев’язу вальних матеріалів на загальну суму 7492,8 тис. гривень.
Крім того, за ревізійний період КЗ «ІЦМЛ», в порядку централізованого постачання, безкоштовно отримано лікарських засобів та виробів медичного призначення на загальну суму 10450,2 тис. гривень.
Станом на 31.05.2015 за даними бухгалтерського обліку Лікарні рахуються медикаменти балансовою вартістю 1242,9 тис. гривень.
Ревізією встановлено, що фактичні витрати КЗ «ІЦМЛ» на медикаменти на 1 ліжко-день в період з 01.10.2011 по 31.12.2011 становили 6,85 грн., у 2012 році – 8,43 грн., у 2013 році – 7,40 грн., у 2014 році – 8,62 грн., за 4 місяці 2015 – 10,00 гривень.
Перевіркою використання коштів за програмою «Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» встановлено, що на 2015 рік затверджені кошторисні призначення на суму 336,2 тис. грн., касові видатки складають 336,2 тис. гривень.
За цією програмою за період з 01.10.2014 по 31.05.2015 проліковано 137 осіб на загальну суму 85,6 тис. грн., а саме: осіб, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС з посвідченнями І категорії – 41 особа на суму 56,9 тис. грн., ІІ категорії – 13 осіб на суму 3,70 тис. грн., ІІІ категорії – 3 особи на суму 0,35 тис. грн., ІV категорії – 80 осіб на суму 24,6 тис. гривень.
В зв’язку з прийняттям Закону України „Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів” від 28.12.2014 №76-VІІІ, яким відмінено четверту зону, в Лікарні на час проведення ревізії створені залишки ліків, придбаних за кошти, виділені під цю програму.
В період ревізії було проведено вибіркову інвентаризацію ліків та рентген-плівки в Ірпінській центральній міській лікарні.
За даними бухгалтерського обліку КЗ «ІЦМЛ» на 01.10.2011 рахувався залишок рентген-плівки в кількості 900 листів, в ревізійному періоді придбано 12100 листів рентген-плівки, з яких використано 12100 листів. Залишок рентген-плівки станом на 01.06.2015 становить 900 листів на суму 7,5 тис. гривень.
Крім того, в Лікарні рахується залишок рентген-плівки, отриманої за програмою «Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в кількості 4221 листів на суму 50,6 тис. гривень.
При проведенні інвентаризації лікарських засобів у матеріально-відповідальної особи – головної медсестри Ірпінської центральної міської лікарні Бугаєнко Л.О. встановлено лишки рентген-плівки в кількості 518 листів на загальну суму 7,1 тис. грн., які є в наявності, проте не рахуються за даними бухгалтерського обліку, чим порушено вимоги п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-XIV та п. 5 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879.
Проведеною інвентаризацією в приймальному відділенні Ірпінської центральної міської лікарні встановлено лишки лікарських засобів на загальну суму 0,07 тис. грн., які є в наявності, проте не рахуються за даними бухгалтерського обліку, чим порушено вимоги п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-XIV та п. 5 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879.
При проведенні інвентаризації в Ірпінській міські поліклініці в матеріально-відповідальної особи – головної медичної сестри Стороженко Н.В. встановлено нестачу лікарських засобів, а саме: рентген-плівки розміром 3х4 см в кількості 300 листів на суму 1,4 тис. грн., що є порушенням вимог п. 1 ст. 3, п. 8 ст. 9, ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-XIV.
Порушення усунуті.
Відповідно до наданих до ревізії ліцензій від 02.03.2005 №216476 та від 06.03.2012 №597439 на проведення медичної практики до переліку лікарських спеціальностей входить трансфузіологія (забір крові від донорів).
В ревізійному періоді відділенням трансфузіології, розташованим в Ірпінській міській лікарні в м. Буча, проводилась заготівля та переробка донорської крові. За даними бухгалтерського обліку в період з 01.10.2011 по 31.12.2011 відділенням заготовлено та перероблено крові в кількості 75 л на загальну суму 12,00 тис. грн. , у 2012 році – в кількості 254 л на загальну суму 40,64 тис. грн., у 2013 році – в кількості 234,952 л на загальну суму 37,59 тис. грн., у 2014 році – в кількості 230,565 л на загальну суму 36,89 тис. грн. , в період з 01.01.2015 по 30.04.2015 – в кількості 67,203 л на загальну суму 10,75 тис. гривень.
Плата донорам за 1 л крові становить 160,00 грн., оплата за харчування донорів, які здали кров або плазму – 48,84 гривень.
Один забір донорської крові становить 480 мл з одного донора.
– при проведенні ревізії встановлено, що в порушення ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 №1775-III, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства охорони здоров’я України від 02.02.2011 №49, Лікарнею в період з 01.10.2011 по 29.01.2012 здійснювалася медична практика в частині надання платних послуг без ліцензії, що призвело до отримання доходів від безліцензійної діяльності на загальну суму 238,2 тис. гривень.
Порушення не усунуто.
-ревізією стану збереження майна, використання оборотних та необоротних активів встановлено, що в ревізійному періоді на балансі КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» не обліковуються земельні ділянки.
Проте, до ревізії надано державні акти на право постійного користування земельними ділянками та витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку, відповідно до яких вартість вищезазначених земельних ділянок становить 6176,5 тис. гривень.
Таким чином, Лікарнею в бухгалтерському обліку занижено вартість земельних ділянок на загальну суму 6176,5 тис. грн., чим порушено вимоги пп. 1.2, 1.3, 2.3 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 №64 (до втрати чинності), п. 2.1 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 №611 та п. 1 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV.
Порушення усунуто.
Документів, щодо земельних ділянок в м. Буча та селищах Ворзель, Гостомель, Коцюбинське, на яких розташовані підрозділи Лікарні, до ревізії не надано.
– ревізією дотримання законодавства в частині забезпеченості Лікарні посудом станом на 01.06.2015 встановлено, що забезпеченість КЗ «ІЦМЛ» при ліжковому фонді 455 ліжок складає: ложки – 743 шт. (170 %), виделки –241 шт. (55 %), тарілки глибокі –183 шт. (42 %), тарілки мілкі – 309 шт. (71 %), стакани – 74 шт. (17 %), чашки – 86 шт. (20 %).
Аналіз даного питання підтверджує про низький рівень забезпеченості посудом ліжкового фонду Лікарні.
Забезпеченість м’яким інвентарем станом на 01.06.2015 складає: наволочка – 4024 шт. ( 462 %), подушка – 763 шт. (175 %), простирадло – 2376 шт. (273 %), підковдра –1316 шт. ( 151 %), ковдра – 978 шт. (112 %), покривало – 153 шт. (35 %), халат медичний – 463 шт. (22 % з розрахунку на 1033 медичних працівників).
В ревізійному періоді списання м’якого інвентарю не проводилось, а його придбання здійснювалося в основному в попередні до ревізії роки.
Аналіз даного питання показує, що в Лікарні м’який інвентар використовується з повним зносом і в багатьох випадках потребує заміни.
В ході ревізії проведена вибіркова інвентаризація основних засобів та товарно – матеріальних цінностей, за результатами якої встановлено лишки основних засобів та товарно – матеріальних цінностей в дитячій поліклініці, пологовому будинку та травматологічному відділенні Ірпінської центральної міської лікарні на загальну суму 1375,9 тис. гривень.
Порушення усунуто.
У період з 01.10.2011 по 31.05.2015 КЗ «Ірпінська центральна міська лікарня» отримано бюджетних коштів в загальній сумі 182235,8 тис. грн., в тому числі: по загальному фонду 173331,8 тис. грн., по спеціальному –8903,9 тис. гривень.
Балансова вартість основних засобів станом на 31.05.2015 склала 78890,5 тис. грн. та інших необоротних матеріальних активів – 3546,7тис. гривень.
Ревізією також встановлено, що за період з 01.10.2011 по 31.12.2011 кількість відвідувань громадянами Лікарні (лікарів в поліклініках, стоматологів, відвідувань по місцю проживання) становить 149913 осіб; у 2012 році – 548013 осіб; у 2013 році – 361611 осіб; у 2014 році – 291218 осіб; за 4 місяці 2015 року – 111919 осіб, при тому що в м. Ірпені та селищах Ворзель, Гостомель, Коцюбинське (за даними статистики) проживає 79690 громадян.
З метою усунення порушень, зазначених в акті, попередження фактів неефективного використання фінансових ресурсів та на виконання Постанови КМУ від 29.11.2006р. №1673 „Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів” та розпорядження Кабінету Міністрів України № 148-р від 19 січня 2011 року щодо „Питання зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни”,
виконавчий комітет.
В И Р І Ш И В:
2.1 Провести роботу по усуненню порушень, виявлених в ході проведеної ревізії.
2.2 Посилити роботу щодо забезпечення належного обліку коштів, матеріальних активів підприємства та контроль за їх ефективним використанням.
2.3 Подати виконавчому комітету Ірпінської міської ради в 10 денний термін інформацію про проведену роботу щодо усунення порушень фінансової дисципліни та копії наказів про притягнення до відповідальності винних осіб.
Міський голова В.А. Карплюк